معرفی لوکس ترین قطارهای دنیا

  • کد خبر : 33656
  • 23 تیر 1400 - 11:12
معرفی لوکس ترین قطارهای دنیا

نیوز:قطار یکی از وسایل هیجان انگیز برای سفر کردن است و می تواند یک انتخاب متفاوت و دلپذیر باشد.  وقتی سخن از سفر کردن با قطار به میان می آید، جمله “سفر مهم است، نه مقصد” به ذهن خطور می کند. در این نوشتار از رفت و آمد روزانه با قطار صحبت نمی کنیم. سفرهای ریلی که در این نوشتار ذکر می شوند تجربه های فوق العاده و چشم اندازهای عالی هستند که هنگام جابجایی از نقطه A تا نقطه B تجربه و دیده می شوند. در این نوشتار قصد داریم لوکس ترین قطارهای دنیا را به شما معرفی کنیم. پس، با ما همراه باشید.

 

قطار سریع السیر شرق Orient Express

قطار سریع السیر شرق Orient Express به لطف رمان اسرارآمیز جنایی مشهور نوشته آگاتا کریستی Agatha Christie شهرت و محبوبیت بسیار بالایی دارد. این مسیر ریلی باشکوه، عصر طلایی سفر کردن را بخاطر می آورد. دیواره های وکس خورده، شومینه های چوب سوز، پارچه ها و مبلمان شیک و جزئیات سبک آرت دکو در کابین های خصوصی این قطار، شما را به دهه ۱۹۲۰ میلادی باز می گردانند. خدمتکاران حرفه ای این مورد از لوکس ترین قطارهای دنیا هر خواسته شما را برآورده می سازند و کابین رستوران بهترین و خوش طعم ترین غذاهای گران قیمت را برای مسافران فراهم می آورد. مسیر فوق العاده این قطار از شهرهای لندن، پاریس، وین، ونیز، پراگ، بوداپست و استانبول می گذرد، اما خود قطار سریع السیر شرق Orient Express جذابیت اصلی سفر به شمار می رود. البته باید گفت این همه جلال و تجربیات نوستالژیک با پرداخت هزینه ای گزاف به دست می آیند.

قطار سریع السیر شرق

 

ال ناریز دل دیابلو El Nariz del Diablo

این سفر ریلی برخلاف سفر ریلی قبلی گران قیمت نیست؛ اما یک سفر پر هیجان را به دنبال دارد و مهندسی تاثیرگذار را به رخ می کشد. در کوه های مرتفع آند Andes در اکوادور مرکزی، وقتی از ریوباما Riobama به سمت جنوب می روید، یک مسیر پر شیب وجود دارد که از ارتفاع ۱۶۰۰ متری پایین می آید و در یک مسیر پر فراز و نشیب از آلاسی Alausi تا سیبامبه Sibambe کشیده می شود. این سفر زیگزاگی از روستاهای منطقه می گذرد و چشم اندازهای کوهستانی فوق العاده ای را در پیش روی مسافران قرار می دهد. وقتی این مسیر را طی می کنید، بهتر است به خدایان اینکا که از ریزش این مسیر جلوگیری می کنند، دعا کنید. تا همین اواخر، افراد بسیار پر جراتی که از مرگ هراسی نداشتند، روی سقف این قطار می نشستند و برای هیجان بیشتر، سفر ریلی خود را روی سقف این مورد از لوکس ترین قطارهای دنیا می گذراندند.

>>>بیشتر بخوانید:

ساخت هواپیمایی که هم عجیب است و هم لوکس +تصاویر

ال ناریز دل دیابلو

 

ترانس سایبرین Trans Siberian

ترانس سایبرین Trans Siberian یا راه آهن سراسری سیبری طولانی ترین شبکه راه آهن جهان و مهمترین خط راه آهن روسیه بوده و برای علاقمندان به سفر ریلی یک سفر فوق العاده را به ارمغان می آورد. این مسیر ریلی ۹۷۰۰ کیلومتر طول دارد، بیش از دو قاره و هشت ناحیه زمانی متفاوت، یعنی در حدود یک سوم سیاره زمین را پوشش می دهد. پیمودن مسیر مستقیم قطار ترانس سایبرین Trans Siberian از بیجینگ Beijing در چین تا سن پیترزبورگ St. Petersburg در روسیه، حدود ۱۰ روز به طول می انجامد؛ اما می توانید روی شبکه مسیرهای این قطار، مسیر مورد نظر خود را تعیین کنید و از نقاط مهمی مانند جاده ابریشم Silk Road، شمالگان روسیه Russian Arctic، قزاقستان یا مسکو بگذرید. بلیط های درجه یک، دو و سه برای انواع بودجه ها و انواع امکانات وجود دارند.

ترانس سایبرین

 

غان Ghan

قطار مدرن غان Ghan بازسازی اخیر کمپانی راه آهن بزرگ جنوبی از یک قطار مسافر بری کلاسیک استرالیایی بوده که در سال ۱۸۷۷ شروع به کار کرده بود. نام غان Ghan بخاطر کارگران افغانی که ریل های این مسیر ریلی را کار گذاشته و از شترهای صحرایی که در تمامی منطقه شمالی استرالیا دیده می شوند، کمک گرفته اند بر روی این قطار گذاشته شد. مسیر قطار غان Ghan از آدلاید Adelaide در جنوب آغاز می شود، از آلیس اسپرینگز Alice Springs می گذرد و به شمال و به داروین Darwin منتهی می شود. کل این مسیر ۳۰۰۰ کیلومتر بوده و پیمودن آن نزدیک به ۴۵ ساعت به طول می انجامد؛ اما توصیه می شود این سفر را در چند قسمت انجام دهید و به کندوکاو در نواحی آوت بک outback در مرکز استرالیا که در طول این مسیر قرار داشته، مشغول شوید.

غان Ghan

راکی ماونتنییر Rocky Mountaineer

قطار راکی ماونتنییر Rocky Mountaineer مسیری بسیار چشم نواز دارد و از میان کوه های راکی Rocky در آلبرتا Alberta، بریتیش کلمبیا British Columbia و ایالت واشنگتن Washington State می گذرد. مسیر ریلی این قطار از مسیرهای تاریخی کاندین پاسیفیک ریل Canadian Pacific Rail که در قرن نوزدهم میلادی افتتاح شده، می گذرد. تورهای مختلفی وجود دارند که شما را از نقاط تماشایی مختلف در این مسیر می گذرانند. توصیه می کنیم کمی ولخرجی کنید تا بتوانید بلیط کابین ۳۶۰ درجه که نماهای بکر پانورامایی از کوه های باشکوه، دریاچه های کریستالی، یخچال های طبیعی باستانی و جنگل های کوهستانی را به نمایش می گذارند، تهیه نمایید. وقتی در این مسیر هستید، با دقت به اطراف خیره شوید تا بتوانید خرس های سیاه، خرس های گریزلی، گوزن ها، گوسفند های شاخ بزرگ و سایر جانوران کوه راکی Rocky را از یکی از لوکس ترین قطارهای دنیا تماشا کنید.

راکی ماونتنییر

 

شینکانسن Shinkansen

به نظر می رسد این روزها قطارهای پر سرعت در تمامی نقاط جهان سر بر می آورند؛ اما قطار شینکانسن Shinkansen در ژاپن که با عنوان بولت ترین Bullet Train یا قطار گلوله ای نیز شناخته می شود، در میان همه آنها یک پیشروی اصیل به شمار می رود. این مسیر ریلی عالی که برای مسابقات المپیک توکیو در سال ۱۹۶۴ طراحی و ساخته شد، در تمامی این سال ها هفت میلیارد مسافر را جابجا نموده است. سرعت بالای این قطار که به بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد، باعث می شود مسیر بین شهرهای مهم ژاپن کوتاه تر به نظر برسد. برای مثال، قطار شینکانسن Shinkansen می تواند مسیر توکیو به کیوتو را در کمتر از دو ساعت و نیم بپیماید؛ در حالیکه قطارهای معمولی این مسیر را در ۹ ساعت طی می کنند.

شینکانسن

 

فرروکاریل شیواووا آل پاسیفیکو Ferrocarril Chihuahua al Pacifico یا کاپر کنیون ریل وی Copper Canyon Railway

کاپر کنیون Copper Canyon در مکزیک، چهاربرابر گرند کنیون Grand Canyon در آمریکا وسعت دارد و یکی از بهترین روش ها برای سفر در این کنیون و تماشای زیبایی های آن، استفاده از قطار است. ساخت این مسیر ریلی در سال ۱۸۹۸ آغاز شد و از آنجایی که سطح این منطقه بسیار پر فراز و نشیب و صخره ای بود و تکنولوژی آن زمان محدودیت های بسیار زیادی داشت، یک پروژه بسیار جاه طلبانه به نظر می رسید. کاپر کنیون ریل وی Copper Canyon Railway یک مسیر ۶۵۵ کیلومتری بین لوس موچیس Los Mochis و شیواووا Chihuahua را می پوشاند، از بیش از ۳۶ پل و از میان ۸۷ تونل عبور می کند. دیواره های صخره ای، آبشارهای چند طبقه، دشت های وسیع و کوه های پوشیده از کاکتوس مناظر فوق العاده ای می سازند که باعث می شوند به زبان انگلیسی بگویید واو Wow.

لوکس ترین قطارهای دنیا

 

قطار سریع السیر مهاراجه Maharajas’ Express

قطار سریع السیر مهاراجه Maharajas’ Express که یک قطار فوق العاده شیک و مجلل است، در همان حال که از میان نواحی مرکزی هندوستان می گذرید و به منطقه راج Raj وارد می شوید، از شما مانند خانواده سلطنتی پذیرایی می کند. شما می توانید در حالیکه در یک کابین بسیار راحت و مجلل اقامت می کنید می توانید به گشت و گذار در نقاط موجود در فهرست میراث جهانی که در آگرا Agra قرار دارند، قصرهای جیپور Jaipur، نقاط مذهبی مقدس در بنارس Varanasi، تاج محل Taj Mahal و محل زندگی ببرها در پارک ملی رانتامبوره Ranthambore National Park و البته بسیاری دیگر از نقاط مهم و تماشایی هند بروید. فهرست های جوایز گردشگری جهانی برای سالیان متوالی این قطار شیک را “مجلل ترین قطار جهان” نامیده اند.

لوکس ترین قطارهای دنیا/مهاراجه

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=33656

برچسب ها

ثبت نظر

-