خطرناک ترین مکان های دنیا | مکان هایی که دیدنشان خطرناک است!

  • کد خبر : 33495
  • 23 تیر 1400 - 13:56
خطرناک ترین مکان های دنیا | مکان هایی که دیدنشان خطرناک است!

نیوز: مکان های عجیب وغریب در دنیا بسیار زیاد هستند اما مکان هایی هم وجود دارند که خطرناک ترین مکان های دنیا نام گرفته اند.همیشه سفر به دامان طبیعت و حیات وحش یکی از جذاب ترین سفرهای ما بوده است، تا جایی که برای دیدن زیباترین جاذبه های طبیعی از کار و زندگی خود جدا شده و هزینه های زیادی را بابت تماشای آن ها می پردازیم. اما برخی از این جاذبه های دیدنی برخلاف چشم اندازهای جذاب و فوق العاده ای که دارند، می توانند برای انسان خطراتی را به همراه داشته باشند. در ادامه مطلب خطرناک ترین مکان های کره زمین با خطرناک ترین مکان های دنیا شما را آشنا خواهیم کرد.

دره مرگ

یکی از خطرناک ترین مکان های کره زمین، دره مرگ (Death Valley) بوده که در یکی از بیابان های کالیفرنیای شرقی آمریکا قرار دارد. دمای این دره در حدود ۵۷ درجه سانتیگراد تخمین زده شده است. شاید فکر کنید می توانید این گرما را تاب بیاورید و دمای بالای این دره بیابانی نمی تواند شما را به کام مرگ بکشاند، اما با توجه به بررسی های انجام شده، تنها ۱۴ ساعت می توان در این دره و زیر گرمای طاقت فرسای خورشید و عطش دوام آورد.

دره مرگ

بیابان دناکل

بیابان دناکل (Danakil Desert) در جنوب اریتره (Eritrea) و در مثلث عفار واقع شده است. دمای ۵۰ درجه این بیابان در کنار آتشفشان های فعالی که گازهای سمی به اطراف پرتاب می کنند، محیطی رعب آور و وحشتناک را ایجاد کرد تا جایی که این منطقه را جهنم زمین نامیده اند. با تمام این تفاسیر هنوز هم هستند ماجراجویانی که به این صحرا سفر می کنند تا همه چیز را با چشمان خود ببینند.

بیابان دناکل

کوه واشنگتن

کوه واشنگتن (Mount Washington) یکی از بلندترین قله های شمال شرقی آمریکا بوده که در شرق رودخانه می سی سی پی واقع شده است. با اینکه این کوه در یک منطقه با آب و هوای معتدل قرار دارد، اما شرایط آب و هوایی آن از اعتدال خارج و باعث شده تا این کوه به عنوان بدترین نقطه آب و هوایی جهان شناخته شود. سرمای طاقت فرسای این منطقه به منفی ۴۰ درجه زیر صفر می رسد. بادهای شدید و بارش های سنگین و بی وقفه برف، این منطقه را تبدیل به یکی از خطرناک ترین مکان های کره زمین کرده است. گفته می شود فشار قله واشنگتن با فشاری که قله اورست به انسان وارد می کند، برابر است.

کوه واشنگتن

کوه سینابونگ

کوه سینابونگ (Sinabung Volcano) در استان سوماترای شمالی کشور اندونزی قرار دارد. سینابونگ یک کوه آتشفشانی فعال بوده که هر لحظه امکان فوران آن وجود دارد. مردم این منطقه بارها خانه و زندگی خود را بر اثر فواران این کوه آتشفشان از دست داده اند. آخرین آتشفشان این کوه در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۱۶ اتفاق افتاد که در اثر گازهای آتشفشانی و پرتاب سنگ، تمامی منطقه تا ارتفاع ۲۵۰۰ پوشیده از خاکستر و مواد مذاب مملو شد.

کوه سینابونگ

جزیره مارها

جزیره مارها (Snake Island) یکی از همان جزایر زیبا و سرسبزی بوده که هر انسانی آرزوی سفر به آن را دارد. اما این جزیره با تمام جزایر مشابه فرق می کند و این تفاوت، وجود تعداد زیادی از مارهای سمی در این جزیره است. گفته می شود در هر متر مربع از این جزیره ۱ تا ۵ مار زندگی می کنند! انوع گوناگونی از مارهای سمی در اندازه های مختلف را می توانید در این جزیره پیدا کنید. یک نوع افعی در این مکان زندگی می کند که زهر آن بسیار خطرناک و کشنده است تا جایی که اطراف ناحیه گزیدگی را آب می کند. این افعی از حیوانات بومی این منطقه به شمار می آید و بزرگترین عامل مرگ و میر در این منطقه هست. دولت برزیل به دلیل خطرناک بودن این منطقه ورود سایر افراد به غیر از تعداد محدودی محقق را به آنجا ممنوع کرده است.

جزیره مارها

پارک ملی مدیدی

پارک ملی مدیدی (Madidi National Park) از جمله پارک های سرسبز و زیبایی است که در نگاه اول مکانی بسیار آرام و دنج به نظر می رسد. اما در کنار همین مناظر زیبا و چشم نواز، گیاهان و جانورانی زندگی می کنند که حتی یک تماس کوچک با آن ها می تواند برای انسان خطر مرگ را به همراه داشته باشد. وحشی ترین گیاهان و جانوران دنیا در این پارک زندگی می کنند. کم خطرترین گیاهان این مکان می توانند موجب سرگیجه و خارش شدید در انسان شوند. انگل های استوایی می توانند از طریق یک زخم یا بریدگی کوچک بدن انسان را دچار عفونت کنند.

پارک ملی مدیدی

دره مرگ

دره مرگ (Valley of Death) به دلیل آتشفشانی بودن منطقه گازهای سمی و خطرناکی را تولید می کند. این گازها که شامل سولفید هیدروژن، کربن دیوکسید، کربن سولفید و حتی سیانید بوده، در همه جای این منطقه پراکنده اند. هیچ گیاه و حیوانی قادر به زندگی در اینجا نخواهد بود و به سرعت از بین خواهد رفت. تنفس در فضای این دره برای انسان بیماری، سرگیجه، تب و ضعف را به همراه دارد. تا سال ۲۰۱۱ دولت روسیه فقط اجازه ورود مقامات و محققان را به این دره می داد، اما از سال ۲۰۱۲ حضور توریست ها نیز آزاد شد. اگر قصد رفتن به این منطقه را دارید، باید بتوانید از مخزن هوا برای تنفس استفاده نمایید. در صورت بروز هر نوع مشکلی به سرعت منطقه را ترک نمایید.

دره مرگ

جزایر مارشال

جزایر مارشال (The Marshall Islands) یک جزیره دورافتاده در اقیانوس آرام هست. از آنجایی که از این جزیره برای آزمایش سلاح های اتمی استفاده می شود، این منطقه همیشه پوشیده از مقادیر بالایی رادیواکتیو است. مواد رادیواکتیو برای جانداران خطرناک بوده و باعث ایجاد بیماری هایی مانند سرطان در انسان می شوند. ساکنان این جزیره مدت ها پیش خانه های خود را ترک کرده اند.

مزرعه کروکودیل/خطرناک ترین مکان های دنیا

مزرعه کروکودیل

مزرعه کروکودیل (Elephant Kingdom in Chonburi) همانطور از نامش پیداست، جایی بوده که کروکودیل های زیادی در آن زندگی می کنند. با وجود خطرناک بودن این حیوانات، گردشگران دوست دارند از این مکان بازدید کرده و حتی به کروکودیل ها غذا دهند. توریست های علاقمند می توانند بر روی یک حفاظ چوبی شناور بر روی آب سوار شده و با کمک یک چوب دستی بلند به کروکودیل ها گوشت و غذا دهند. این حفاظ از تور و چوب های نازک ساخته شده است.

مزرعه کروکودیل/خطرناک ترین مکان های دنیا

گودال آتشین آفار

منطقه آفار (Afar) در اتیوپی یکی از خطرناک ترین آتشفشان های دنیا را دارد. در این مورد از خطرناک ترین مکان های دنیا، شکاف های عمیقی در اثر زمین لرزه ایجاد شده که این شکاف ها باعث زیادتر شدن مواد مذاب نسبت به آتشفشان های معمولی شده اند. همین مواد دوباره باعث زمین لرزه شده و تعداد این گودال ها بیشتر نیز خواهد شد.

>>>بیشتر بخوانید:

شگفت انگیزترین جنگل های ترسناک باستانی جهان

گودال آتشین آفار/خطرناک ترین مکان های دنیا

دریاچه ناترون

دریاچه ناترون (Natron) را می توان یکی از خطرناک ترین مکان های دنیا نامید. بر روی این دریاچه پوسته های ضخیمی از نمک وجود دارند. این پوسته ها به حدی خطرناک بوده که هر موجود زنده ای در صورت تماس با آنها از بین خواهد رفت. سراسر این منطقه از بوی بد سولفید هیدروژن پر شده و این بو به حدی آزار دهنده است که گردشگران هیچ لذتی از حضور خود در این مکان نخواهند برد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=33495

ثبت نظر

-