ترکیه| محاکمه کودکان به اتهام توهین به اردوغان

  • کد خبر : 327782
  • 29 آذر 1399 - 11:45
ترکیه| محاکمه کودکان به اتهام توهین به اردوغان

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از صداوسیما، شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد دستگاه قضایی ترکیه صد‌ها نفر ازجمله شماری کودک را به اتهام توهین به رئیس جمهور این کشور محاکمه کرده است.

دستگاه قضایی ترکیه صد‌ها نفر از جمله شماری کودک را به اتهام توهین به رجب طیب اردوغان محاکمه و برای برخی از آن‌ها حکم زندان صادر کرده است.
اوزگل اوزال معاون رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه فاش کرد ۳۰۹ شهروند ترکیه‌ای زیر ۱۸ سال که اکثر آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند، در دادگاه‌های این کشور محاکمه شده اند. دادگاه ۷ نفر از این افراد را به اتهام توهین به رئیس جمهوری ترکیه به زندان محکوم کرده است.
اوزال افزود: ۲۷ هزار و ۷۰۰ پرونده اتهام توهین به نظام اردوغان در دادگاه‌ها وجود دارد و تقریبا ۱۰ هزار شهروند در این ارتباط به زندان محکوم شده اند.
گفتنی است سیاست‌های سرکوب گرانه نظام ترکیه ضد هر کس که به این سیاست‌های استبدادی انتقاد داشته باشد، به اجرا در می‌آید.
این سیاست‌های سرکوب از زمانی اعمال شد که تلاش‌هایی برای کودتا در نیمه ژوئیه سال ۲۰۱۶ صورت گرفت، کودتایی که شکست خورد. رژیم ترکیه از آن زمان به بعد، ده‌ها هزار نفر از مخالفان رژیم را در موسسات عمومی و خصوصی بازداشت کرده است.
این در حالی است که مخالفان رژیم ترکیه از رجب طیب اردوغان به دلیل سیاست‌های خصمانه اش ضد ملت‌های منطقه انتقاد می‌کنند.
در همین حال نشانه‌هایی از نقشه‌های توسعه طلبانه رژیم ترکیه از طریق حمایت این رژیم از گروه‌های تروریستی در سوریه و نیز دخالت در عراق، لیبی و شرق دریای مدیترانه به خوبی نمایان است. این دخالت‌ها خشم و نارضایتی مخالفان رژیم را برانگیخته است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=327782

ثبت نظر

-