سکه امامی، حامی جهانی پیدا کرد / فریب معاملات شبانه

  • کد خبر : 323884
  • 26 آذر 1399 - 9:02
سکه امامی، حامی جهانی پیدا کرد /  فریب معاملات شبانه

 

 

سکه امامی، حامی جهانی پیدا کرد /  فریب معاملات شبانه / دامنه بازی در بازار سکه

 

کاهش قطر حباب فلز گران بهای داخلی


نیوز :

امروز معامله گران سکه تصمیم خرید و فروش خود را بیشتر بر مبنای دو متغیر تنظیم کنند: واکنش دلار به مرز ۲۶ هزار تومانی و رفتار اونس طلا در بالای سطح هزار و ۸۵۰ دلاری.

به گزارش نیوز، سکه امامی بدون اینکه افزایش حباب خاصی پیدا کند، در کانال ۱۲ میلیون تومانی پیشروی کرد؛ جدا از برگشت دلار به بالای مرز ۲۶ هزار تومانی، بازگشت طلای جهانی به جاده افزایشی متغیر غافلگیر کننده ای بود که توجه بازیگران بازار داخلی را به خود جلب کرد.


بررسی روند قیمتی انس جهانی طلا تا کریسمس در اکوایران


 

سکه در روز سه شنبه بیش از یک درصد رشد کرد، ولی این افزایش کمتر از میزان افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی و دلار در بازار داخلی بود تا حباب سکه از مرز ۸ درصد عقب نشینی کند و به محدوده ۷ درصدی برسد. سکه امروز برای رشد بیشتر نیاز به برقراری یک شرط مهم دارد: ماندن دلار بالای مرز ۲۶ هزار تومانی؛ اونس طلا در صورتی می تواند به حمایت خود از قیمت سکه ادامه دهد که بتواند بالای محدوده هزار و ۸۶۰ دلاری خود را تثبیت کند.

 

فریب معاملات شبانه

 افزایش قیمت سکه در روز سه شنبه برای بسیاری از معامله گران غیرمنتظره بود و به احتمال زیاد موجب خواهد شد که بازیگران بازار سکه معاملات شبانه را با احتیاط بیشتری در انتظارات خود لحاظ کنند.

بسیاری از معامله گران دوشنبه شب شاهد افت قیمت سکه به زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی بودند، ولی برخلاف انتظار آن ها، معاملات روز سه شنبه بالای مرز ۱۲ میلیونی آغاز شد.

به نظر می رسد روز چهارشنبه تصمیم خرید و فروش خود را بیشتر بر مبنای دو متغیر تنظیم کنند: واکنش دلار به مرز ۲۶ هزار تومانی و رفتار اونس طلا در بالای سطح هزار و ۸۵۰ دلاری.

 صحبت های معامله گران نشان می داد که آن ها تصمیم دارند در صورتی که کانال ۲۶ هزار تومانی دلار حفظ شود، خریدهای سکه خود را بالاتر ببرند. با این حال، به نظر نمی رسید که آن ها احتیاط را کنار گذاشته باشند و احتمالا در روز چهارشنبه با دوراندیشی بیشتری اقدام به خرید و فروش خواهند کرد.

اونس طلا هم می تواند تبدیل به اهرمی شود که بزرگان از آن به منظور جبران اثر کاهشی احتمالی دلار استفاده کنند و کف قیمت بالاتری را برای سکه بدست بیاورند. برگشت دلار به زیر ۲۶هزار تومان ممکن است باعث شود بار دیگر فروشندگان در بازار دست بالا را به دست بگیرند.

سکه امامی، حامی جهانی پیدا کرد /  فریب معاملات شبانه / دامنه بازی در بازار سکه

دامنه بازی در بازار سکه

علی رغم تمام اتفاقات رخ داده در روزهای اخیر، سکه هم چنان در همان دامنه ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حرکت کرده است که به عنوان محدوده رنج(range) بازار شناخته می شود. سکه اگر قرار باشد، نوسانات شدیدتری را تجربه کند، باید کف یا سقف دامنه یاد شده را بشکند.

در شرایط کنونی، بازار بیشتر محل نزاع انتظارات است، ولی در نهایت نه افزایشی ها و نه کاهشی ها ریسک چندانی برای خرید و فروش صورت نداده اند.

با اخبار نیوز همراه باشید…

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=323884

ثبت نظر

-