سقوط ۸۸ درصد بازار+ نمودار

  • کد خبر : 323495
  • 25 آذر 1399 - 22:28
سقوط ۸۸ درصد بازار+ نمودار

به گزارش نیوز، در معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس، باز هم ریزش کرد و با سقوط ۵۵ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۴۲۸ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز به ۴۴۱ هزار و ۱۳۵ واحد کاهش یافت.

سقوط شاخص در دقایق ابتدایی

در پیش گشایش معاملات امروز بورس، ۱۰۵ نماد معادل ۱۵ درصد بازار صف خرید و ۴۲۱ نماد معادل ۶۷ درصد صف فروش داشتند. بیشترین صف خرید به شرکت‌های پتروشیمی بوعلی (بوعلی)، مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) و سنگ آهن گهر زمین (کگهر) تعلق داشت و شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) و شرکت سایپا (خساپا) بیشترین صف فروش را داشتند. در نیم ساعت ابتدایی شاخص کل ۴۵ هزار واحد سقوط کرد که موجب افزایش هیجان و ورود سهام‌داران به صف‌های فروش شد.

در پایان معاملات امروز، شاخص کل ۵۵ هزار و ۷۸۲ واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و ۴۲۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز ۱۰ هزار و ۷۵۲ واحد افت کرد و در رقم ۴۴۱ هزار و ۱۳۵ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس با افت ۵۴۷ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۹۴۶ واحد رسید تا یک کانال ریزش کرده باشد.

آمار معاملات 25 آذر

سقوط ۸۸ درصد بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۴۰ نماد رشد قیمت داشتند که ۲۶ نماد بورسی و ۱۴ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۴۱۶ نماد کاهش قیمت داشتند که ۳۰۰ نماد بورسی و ۱۱۶ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۸۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

لیدرهای بازار

در معاملات امروز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (با نماد معاملاتی فارس) بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس تهران داشت و به تنهایی شاخص بورس را ۴ هزار و ۸۴۶ واحد پایین کشید. پس از فارس، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و فولاد (فولاد مبارکه) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بیشترین تاثیر را بر افت  شاخص بورس  داشتند.

ریزش ۵۷ درصدی ارزش معاملات خرد

در معاملات امروز بورس پایتخت، ارزش معاملات کل بازار با افت ۴۷ درصدی به رقم ۱۱ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان رسید، ارزش معاملات خرد نیز ۵۷ درصد کاهش یافت و به رقم ۸ هزار و ۴۰ میلیارد تومان رسید.

خروج پول های‌ حقیقی

بورس در روز سه‌شنبه شاهد خروج ۲ هزار و ۷۰۹ میلیارد تومان پول‌ حقیقی بود. بیشترین خروج پول حقیقی را سهام ایران خودرو ثبت کرد که ۳۰۹ میلیارد تومان پول حقیقی از آن خارج شد. پس از ایران خودرو، فولاد و فملی بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را ثبت کردند.

امروز در سمت تقاضا، ۵۶ درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و ۴۴ درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، ۹۰ درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۰ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

آمار معاملات 25 آذر

رشد ۱۸۵ درصدی عرضه‌های بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به دیروز ۱۶ درصد کاهش یافت و هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان شد و ارزش صف‌های فروش به رقم ۵ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت که نسبت به روز معاملاتی قبل ۱۸۵ درصد بیشتر شده است.

رقم صف‌های فروش در پایان معاملات روز سه‌شنبه بالاترین رقم در ۳۸ روز کاری گذشته، از ۲۸ مهر تاکنون است.

عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز، شرکت پتروشیمی بوعلی با صف‌ خرید ۵۴۳ میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از بوعلی، وکبهمن (مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن) و چخزر (صنایع چوب کاسپین خزر) بیشترین صف خرید را داشتند. بیشترین صف فروش به نماد شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۷ هزار و ۶۹۳ میلیارد تومانی داشت. پس از شپنا، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) و خساپا (سایپا) بیشترین صف فروش را داشتند. 

ایران خودرو در صدر جدول معاملات

در معاملات روز سه‌شنبه ایران خودرو (با نماد معاملاتی خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد. ارزش معاملات سهام ایران خودرو ۶۴۰ میلیارد تومان بود.

امروز قیمت سهام ایران خودرو ۴٫۹۹ درصد ریزش کرد و با هزار و ۴۴۴ واحد تاثیر، رتبه هشتم بیشترین تاثیر بر شاخص کل بورس را به خود اختصاص داد.

پس از خودرو، فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشت و فملی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، بانک تجارت و بیمه دانا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز، ایران خودرو با تعداد ۱ میلیارد و ۷۶۸ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۳۴۴ سهم در صدر قرار گرفته است. بانک تجارت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به سایپا تعلق داشت. بانک صادرات و فولاد نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.


گزارش اکوایران درباره بورس امروز را ببینید: 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=323495

ثبت نظر

-