لوناز تاکنون با تجهیز چند مدل قدیمی از رولزرویس، بنتلی و جگوار به پیشرانه الکتریکی توجه رسانهها را به خود جلب کرده است. این شرکت در جدیدترین پروژه خود به سراغ رنجرور کلاسیک (تولید شده بین ۱۹۷۰ الی ۱۹۹۴) رفته و با مجهز کردن آن به پیشرانه برقی دوباره خبرساز شده است.
رنجرور برقی لوناز در دو نسخه استاندارد و فاصله محوری طولانی موجود خواهد بود. در بخش پیشرانه نیز این شاسیبلند نمادین و دوستداشتنی در نسخههای Town و Country توسعه پیدا خواهد کرد. انتقال قدرت به هر چهار چرخ، سیستم تعلیق ارتقا یافته و ترمزهای قویتر نسخه Country را در ردهای بالاتر از نسخه Town قرار میدهند.
رنجرور کلاسیک
به موازات پیشرانه، لوناز در داخل کابین رنجرور کلاسیک نیز بازنگری میکند تا راحتی راننده و سرنشینان عقب تضمین شود. این استارتاپ اذعان کرده به اتومبیلهای لوکس دارای راننده اختصاصی نیز علاقهمند بوده و میخواهد در این کلاس نیز فعالیت داشته باشد.
در رابطه با پیشرانهای که لوناز در رنجرور کلاسیک استفاده کرده، اطلاعات چندانی در دست نیست. اما در پروژه جگوار XK120 یک پیشرانه مشتمل بر دو موتور الکتریکی وظیفه تامین نیرو را بر عهده دارد. این موتور در مجموع ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید نموده و توسط باتری ۸۰ کیلووات ساعتی تغذیه میشود.
آنطور که اعلام شده، استارتاپ لوناز حداقل ۵۰ دستگاه رنجرور کلاسیک را به پیشرانه برقی مجهز کرده و با قیمت پایه ۲۴۵ هزار پوند (معادل ۳۲۴ هزار دلار) به فروش خواهد رساند. انتظار میرود روند تحویل سفارشات مشتریان از تابستان سال آینده آغاز شود.
طرح مفهومی رنجرور آینده برای زندگی شهری+عکس
رنجرور اورفینچ با قیمت ۳۱۵ هزار دلار معرفی شد+عکس
معرفی لندرور دیسکاوری ۲۰۲۱+عکس