طرح مفهومی رنجرور آینده برای زندگی شهری+عکس

  • کد خبر : 262987
  • 19 آبان 1399 - 18:05
طرح مفهومی رنجرور آینده برای زندگی شهری+عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، تعدادی از شرکت‌ها در حال کار روی خودرو‌های خودران هستند و توماس زومالاکارگوی اخیرا پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود را که لندرور رنجرور کاملا خودران را برای سال ۲۰۲۷ پیش‌بینی می‌کند، به پایان رسانده است. 


طرح مفهومی رنجرور آینده برای زندگی شهری+عکس

رنجرور مدل ۱۹۷۰ اولین خودرو شاسی‌بلند لوکس اروپایی بود که هم برای رانندگی در جاده و هم خارج از جاده (آف‌رود) توانایی داشت. امروزه خانواده این شاسی‌بلند به مدل‌هایی از جمله رنجرور اسپرت، ایووک و ولار گسترش می‌یابد. دو مورد اخیر شخصیت شهری مشخصی دارند و این در مدل مفهومی رنجرور اوربان (Range Rover Urban) زومالاکارگوی منعکس شده است.


طرح مفهومی رنجرور آینده برای زندگی شهری+عکس

طرح مفهومی رنجرور اوربان از فلسفه طراحی لندرور استقبال می‌کند و نمای بیرونی زیبا با سطوح ساده و نواحی شیشه‌ای بزرگ دارد. در جلو، یک نوار روشنایی مشخص و جلوپنجره کاملا محصور وجود دارد که تعداد زیادی حسگر را در خود جای داده است.


طرح مفهومی رنجرور آینده برای زندگی شهری+عکس

طراحی آینده‌نگرانه رنجرور اوربان با حرکت به سمت عقب همچنان ادامه دارد؛ زیرا این مدل مفهومی دارای درهای گالوینگ و رینگ‌های ۲۶ اینچی با پوشش‌هایی است که به‌عنوان سینک حرارتی (گرماخور) عمل می‌کنند. این مدل همچنین از سقف شیشه‌ای و درگاه شارژ بسیار جالبی بهره می‌برد. در قسمت بیرونی و اطراف نیز نوار مشکی وجود دارد که جلوه بصری بی‌نظیری به خودرو می‌بخشد.


طرح مفهومی رنجرور آینده برای زندگی شهری+عکس

قسمت عقب انعکاسی از بخش جلویی به شمار می‌رود؛ اما دارای دو صندوق عقب با ظرفیت ذخیره‌سازی ترکیبی ۶۰۰ لیتر است. همچنین حسگرهای مخفی و نشان برجسته رنجرور در بخش عقب خودرو وجود دارد.
پیش‌بینی می‌شود این طرح مفهومی ۴۹۴۸ میلی‌متر طول، ۲۰۲۱ میلی‌متر عرض، ۱۶۳۵ میلی‌متر ارتفاع و ۳۵۳۶ میلی‌متر فاصله محوری داشته باشد. اگر بخواهیم این ابعاد را با مدل‌های واقعی مقایسه کنیم، رنجرور اوربان ۵۳ میلی‌متر کوتاه‌تر، ۵۱ میلی‌متر باریک‌تر و ۲۳۴ میلی‌متر کوچک‌تر‌ از نسخه تولیدی کنونی رنجرور است؛ اما افزایش فاصله محوری آن به حدود ۶۱۵ میلی‌متر می‌رسد. 


طرح مفهومی رنجرور آینده برای زندگی شهری+عکس

طراحی شیک کابین، جایی که چهار صندلی مجزا با روکش‌های دورنگ وجود دارد، ادامه می‌یابد. آن‌ها توسط کنسول مرکزی طویل از هم جدا شده‌اند که از دو نمایشگر لمسی برای سیستم سرگرمی و اطلاعاتی بهره می‌برد. این نمایشگرها با زاویه کمی از دسته‌ی صندلی‌ها به سمت بالا متمایل می‌شوند.
طرح مفهومی لندرور رنجرور اوربان دارای میزهای جمع‌شونده و جالیوانی و همچنین محفظه‌های مخفی برای ذخیره‌سازی اشیا و زیرپایی‌های قابل تنظیم است. با توجه ‌به اینکه خودرو خودران است و سرنشینان نگران رانندگی نیستند، می‌توانند هنگام حرکت در آرامش کامل روی صندلی‌ها دراز بکشند و سیستم سرگرمی دوطرفه و ۳۲ اینچی OLED را تماشا کنند.
زومالاکارگوی تصور می‌کند نیروی این مدل مفهومی توسط دو بسته باتری حالت جامد با ظرفیت ۷۵ کیلووات ساعت تأمین شود. باتری‌ها در جلو و عقب خودرو جاسازی می‌شوند و ازطریق چهار موتور الکتریکی داخل چرخ با قدرت مجموع ۳۲۲ اسب ‌بخار، خودرو را به حرکت در می‌آورند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=262987

ثبت نظر

-