اعتراض فرزند فرج‌الله سلحشور به رییس صداوسیما به خاطر سریال «موسی(ع)»

  • کد خبر : 314255
  • 19 آذر 1399 - 4:49
اعتراض فرزند فرج‌الله سلحشور به رییس صداوسیما به خاطر سریال «موسی(ع)»

 

 

فرج‌الله سلحشور

نیوز: به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسسه فرهنگی هنری تبیان و فرزند فرج‌الله سلحشور، در دو نامه جداگانه به سازمان صداوسیما، نسبت به اعمال تغییرات گسترده در فیلمنامه سریال «موسی(ع)» ابراز نگرانی کردند.

پس از درگذشت فرج‌الله سلحشور، نویسنده و کارگردان سریال «موسی(ع)»، جمال شورجه عهده‌دار ساخت این مجموعه تلویزیونی شد که با بیماری او، پس از وقفه‌ای طولانی، ابراهیم حاتمی‌کیا به عنوان کارگردان معرفی شد.

با آغاز به‌کار حاتمی‌کیا، خبرهایی درباره تغییرات گسترده در فیلمنامه و نحوه تولید این سریال به گوش رسید که واکنش خانواده فرج‌الله سلحشور را در پی داشته است.

ایوب سلحشور (فرزند فرج‌الله سلحشور) در نامه‌ای به رییس سازمان صداوسیما، به نمایندگی از دیگر اعضای خانواده این کارگردان، ضمن استناد به «قانون مالکیت فکری و معنوی»، متذکر شده که هرگونه ایجاد تغییر، پژوهش و بازنویسی فیلمنامه اولیه سریال «موسی(ع)»، بدون اجازه وُراث، غیرقانونی و خلاف شرع است.

در متن این نامه آمده است:

«احتراما معروض می‌دارد، قبول کارگردانی سریال حضرت موسی کلیم‌الله (ع) توسط برادر عزیز و ارجمند جناب ابراهیم حاتمی‌کیا و اهتمام مسئولین آن سازمان برای تولید این اثر جهانی، خبر خوشی بود که کام علاقه‌مندان به هنر دینی و انقلابی را شیرین و پس از سال‌ها، بارقه‌ امید در دل مشتاقان به ساخت این اثر قرآنی روشن نمود.

ولی متاسفانه خبر بازنویسی و پژوهش دوباره‌ این اثر و حذف قسمت‌هایی از فیلمنامه مرحوم فرج‌الله سلحشور، کام‌مان را تلخ و افکار عمومی را با این سوال مواجه نمود که دلیل حذف ۲۲ قسمت از ۷۲ قسمت فیلمنامه‌ مذکور و خلاصه نمودن آن در ۵۰ قسمت چیست؟!

این چندمین بار است. که فیلمنامه موسی کلیم‌الله (ع) نوشته مرحوم سلحشور. بدون هیچ اذن و اجازه‌ای مورد بازنویسی و تغییرات گسترده قرار می‌گیرد.

به‌طوری که آگاهان معتقدند با این تغییرات، فیلمنامه جدیدی بوجود آمده. که با فیلمنامه قبلی بسیار متفاوت است. و اگر مرحوم پدر زنده بود، قطعا اجازه‌ چنین تغییراتی را نمی‌داد. و از مالک اثر نیز همین انتظار می‌رود.

بی‌شک، وراث مرحوم سلحشور نیز مانند ایشان، وفق. شرع و قانون، مالکیت معنوی فیلمنامه مذکور را که در تاریخ. ۱۳۹۰/۳۰۲۳ به شماره ۲۶۸۱ در دفتر حقوقی. و مالکیت فکری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است. از آن خود دانسته. و پیگیری حقوقی بابت هرگونه دخل و تصرف. و تغییر در محتوای آن را بدون اذن و اجازه‌ آنان، وظیفه خود می‌دانند.»

۵۷۵۷

 

همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=314255

ثبت نظر

-