اختصاص ۳۱ هزار میلیارد تومان برای کمک معیشتی ۱۴۰۰/ رشد ۸۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات صندوق‌های بازنشستگی

  • کد خبر : 313574
  • 18 آذر 1399 - 19:22
اختصاص ۳۱ هزار میلیارد تومان برای کمک معیشتی ۱۴۰۰/ رشد ۸۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات صندوق‌های بازنشستگی

اختصاص ۳۱ هزار میلیارد تومان برای کمک معیشتی ۱۴۰۰/ رشد ۸۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات صندوق‌های بازنشستگی

سخنگوی دولت، از پیش‌بینی اعتبار معادل ۳۱ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت کمک معیشتی به ۶۰ میلیون نفر خبر داد و گفت: همچنین از محل هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت‌های یارانه نقدی خانوار (۴۲ هزار میلیارد تومان) و پرداخت کمک معیشتی (۳۱ هزار میلیارد تومان) پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی درباره لحاظ شدن عدالت و زندگی محرومان در بودجه گفت: معادل ۸ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی در این بودجه در نظر گرفته شده است و دولت در این زمینه تلاش کرده این یارانه به جامعه هدف خود برسد و بدون عوارض منفی و ایجاد رانت، مردم از آن بهره ببرند. 


دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری در ادامه پیش‌بینی اعتبار معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان بابت کاهش فقر مطلق از طریق پرداخت مستمری و یارانه نگهداری به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی به تعداد سه میلیون و دویست و چهل هزار خانوار با ۳۲ درصد رشد نسبت به سال جاری را از موارد پیش‌بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور عنوان کرد و گفت: علاوه بر این اعتبارات صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و صندوق بازنشستگی کانیوزن فولاد با ۱۰۹ درصد رشد از ۸۶ هزار میلیارد تومان در سال جاری به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. 


ربیعی از پیش‌بینی اعتبار معادل ۳۱ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت کمک معیشتی به ۶۰ میلیون نفر خبر داد و گفت: همچنین از محل هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت‌های یارانه نقدی خانوار (۴۲ هزار میلیارد تومان) و پرداخت کمک معیشتی (۳۱ هزار میلیارد تومان) پیش بینی شده است. احتساب بیمه درمان رایگان ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور از طریق سازمان بیمه سلامت ایران و پرداخت حق بیمه آن توسط دولت، رشد ۶۴ درصدی اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران (۱۸۰۰۰ میلیارد تومان به ۲۹۵۰۰ میلیارد تومان) و پیش‌بینی اعتبار بابت پرداخت بخشی از حق بیمه بازنشستگی اقشار خاص از جمله زنان سرپرست خانوار، رانندگان، قالیبافان، باربران و خادمان مساجد (تعداد ۲ میلیون نفر) هم درلایحه بودجه ۱۴۰۰ قید شده است. 


سخنگوی دولت همچنین از رشد ۳۱ درصدی اعتبارات اجرای قانون حمایت از معلولان خبر داد و افزود در این راستا معادل ۱۷۰۰ میلیارد تومان بابت اجرای قانون حمایت از معلولان پیش بینی شده است. 


به گفته ربیعی اعتباری معادل ۱۴۲۰ میلیارد تومان بابت پرداخت مستمری به ۱۰۰ هزار رزمنده معسر ۳۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته از دیگر موارد مندرج در لایحه بودجه ۱۴۰۰ است. 


سخنگوی دولت با بیان اینکه با افزایش فروش نفت، برنامه‌های حفظ اشتغال، اشتغال‌زایی جدید و حمایت از مشاغل کوچک پیگیری خواهد شد، گفت: گسترش سلامت و کاهش هزینه‌های مردم پیش‌بینی شده است و ۳۰ درصد از آحاد جامعه برق و گاز رایگان دریافت خواهند کرد. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=313574

ثبت نظر

-