توطئه چینی برای خدشه دار کردن وجهه حشد شعبی

  • کد خبر : 309486
  • 16 آذر 1399 - 18:13
توطئه چینی برای خدشه دار کردن وجهه حشد شعبی

 

 

نیوز: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اخبار العراق، «فالح الفیاض» رئیس نیروهای حشد شعبی عراق اعلام کرد که توطئه هایی برای خدشه دار کردن وجهه این نیروها در جریان است.

وی افزود: رزمندگان حشد شعبی، مدافع ملت عراق و مطالبات برحق آنها باقی خواهند ماند.

الفیاض با اشاره به شهادت احمد المهنه عکاس وابسته به نیروهای حشد شعبی بیان کرد: احمد المهنه عکاس حشد شعبی در حال پوشش مطالبات مشروع ملت عراق در میادین اعتراضات به شهادت رسید.

وی ادامه داد: برخی می‌خواهند که حشد شعبی را مخالف معترضان نشان دهند، اما این خیال باطلی است، زیرا حشد شعبی مدافع واقعی ملت عراق و بیان کننده واقعی خواسته‌های آنها خواهد بود.

الفیاض تاکید کرد که نیروهای حشد شعبی ابزار سرکوبگری یا ابزاری در دست یک ظالم یا فاسد نیستند بلکه برای گسترش آرامش و ثبات در کشور تلاش می‌کنند.

پیش از این نیز «نجاح الشمری» وزیر دفاع سابق عراق، در نخستین کنفرانس. نیروهای حشد شعبی مرتبط با عتبات مقدس در نجف اشرف اعلام کرده بود. که این نیروها عراق را از احتمال فروپاشی نجات دادند.

وی به فتوای مرجعیت دینی عراق برای اعزام مردم به جبهه‌های نبرد با عناصر تروریستی داعش اشاره کرد.

الشمری بیان کرد: فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی عراق معادلات نظامی را تغییر داد. تسلط عناصر داعش بر شهر موصل باعث ایجاد سردرگمی شد و در این وضعیت. حشد شعبی نه تنها عامل توازن بلکه. تبدیل به عامل مهمی در استراتژی‌های عراق شد.

وی ادامه داد: فتوای مرجعیت دینی و حضور نیروهای حشد شعبی. طرح وحدت ملی را پایه ریزی و توطئه‌های طایفه‌ای را خنثی کرد.

این مقام سابق عراقی بیان کرد: نیروهای حشد شعبی تنها یک نیروی عملیاتی نیستند. بلکه نقش نجات بخش را در برابر احتمال. سقوط کشور در یک برهه تاریخی حساس ایفا کردند.

 

همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=309486

ثبت نظر

-