حشد شعبی بزرگترین شبکه تروریستی داعش در خانقین را منهدم کرد

  • کد خبر : 275126
  • 26 آبان 1399 - 8:42
حشد شعبی بزرگترین شبکه تروریستی داعش در خانقین را منهدم کرد

 

نیوز:

حشد شعبی بزرگترین شبکه تروریستی داعش در خانقین را منهدم کرد

عراق|ادامه عملیات حشد شعبی در نینوا؛ کشف تونل بسیار بزرگ داعشی‌ها+عکس

تهران (پانا)- فرمانده بخش دیالی در حشد شعبی عراق اعلام کرد، بزرگترین شبکه داعش در شهرستان خانقین منهدم شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، طالب الموسوی، فرمانده بخش دیالی در حشد شعبی از براندازی بزرگترین شبکه تروریستی داعش در خانقین طی یک عملیات پیش‌دستانه خبر داد.

الموسوی گفت، تروریست‌ها برای انجام عملیات تروریستی علیه شهروندان استان برنامه‌ریزی کرده بودند.

او افزود، سلاح‌ها و تجهیزاتی که تروریست‌ها برای انجام عملیات تروریستی علیه شهروندان اختصاص داده بودند، مصادره شد.

در راستای جنگ علیه داعش فرماندهی عملیات الانبار در حشد شعبی اخیرا از پایان عملیات خود در صحرای الانبار بعد از پاکسازی آن و اعلام کشف پنج مخفیگاه داعش در استان خبر داده بود.

بسیج مردمی عراق یا حشدِ شعبی (به عربی: الحشد الشعبی) که به بسیج عراق نیز معروف است، به بخشی از نیروهای مبارز عراق گفته می‌شود که از سال ۲۰۱۴ با هدف مبارزه علیه داعش سازماندهی شدند. این نیرو از حدود ۴۰ گروه مختلف تشکیل شده که عمدتاً گروه‌های مسلح شیعه هستند اما برخی گروه‌های سنی مذهب و مسیحی و ایزدی نیز در آن حضور دارند. بسیاری از گروه‌های شیعه عضو آن قبلاً به‌طور مستقل در عراق و به خصوص علیه نیروهای ائتلاف فعالیت داشته‌اند. در روز ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶ با اکثریت آرای مجلس عراق به عنوان یک سپاه جدا از ارتش رسمیت پیدا کرد.

در سال ۲۰۱۴ و پس از افتادن موصل در ۵ تا ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی. به دستِ نیروهای داعش در واکنش به فتوای مراجع عراق به‌ویژه فتوای جهاد. آیت‌الله سیستانی، این نیرو تشکیل شد. هدف این نیروها کمک به ارتش و نیروهای امنیتی. عراق برای پاسداری از مکان‌های مذهبی و نیز مقابله با تهاجم است.

عقیل حسینی رئیس شورای بسیج عراق آن را ادامهٔ بسیج ایران توصیف کرد.[۸] وی پیشتر گفته‌بود که بسیج عراق با تجربهٔ بسیج ایران تشکیل شده‌است.[۹] نوری مالکی در مرداد ۱۳۹۴ خورشیدی در مصاحبه با خبرگزاری. ابنا تصریح کرد: ما در ساختار بسیج عراق از بسیج ایران الگو گرفتیم.


یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ – ۲۳:۲۲

>>>همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=275126

ثبت نظر

-