معوقات مزدی کارگران حمل و نقل بار و مسافر یاسوج همچنان ادامه دارد

  • کد خبر : 307354
  • 15 آذر 1399 - 12:18
معوقات مزدی کارگران حمل و نقل بار و مسافر یاسوج همچنان ادامه دارد

معوقات مزدی کارگران حمل و نقل بار و مسافر یاسوج همچنان ادامه دارد

جمعی از کارگران سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

تعدادی از کارگران سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند و گفتند: حدود ۵۰ نفر هستیم و تحت نطارت شهرداری مرکزی یاسوج در پایانه مسافربری این شهر مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستیم و در حال حاضر حدود هشت ماه معوقات مزدی‌مان پرداخت نشده است.


به گفته کارگران؛ علارغم پیگیری‌های مکرر کارگران برای دریافت حقوق، مسئولان سازمان حمل و نقل ومسافر پاسخ قانع‌کننده‌ای به درخواست‌های کارگران نمی‌دهند، به همین دلیل آنها ناچارند برای وصول مطالبات‌ خود دست به اعتراض بزنند.


آنها گفتند: شهرداری در پاسخ به پیگیری کارگران می‌گوید؛ سازمان حمل و نقل بار و مسافر یک نهاد مستقل و دارای بودجه خاص است و باید مدیران این سازمان خود پاسخگوی کارگران باشند.


این کارگران که در بخش حمل و نقل بار و مسافر کار می‌کنند، در ادامه گفتند: کار می‌کنیم اما از دستمزد خبری نیست! در شرایط اقتصادی فعلی، حتی اگر کارگر دستمزد هم بگیرد، نمی‌تواند نیازهای ضروری خانوار را تامین کند چه برسد به ما که پرداخت دستمزدهایمان ماه‌ها به تعویق افتاده است.


طبق اظهارات این کارگران؛ در حال حاضر منابع درآمدی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهر یاسوج به دلیل محدودیت‌های شیوع کرونا و کاهش فعالیت ناوگان مسافربری عمومی، منابع درآمدی خودرا از دست داده است.


به گفته این کارگران؛ بخش دیگری از نگرانی آنها گسترده شدن شیوع ویروس کرونا در شهر یاسوج است. آنها در این‌باره گفتند: در این روزهای پرخطر، مسئولان شهری و سازمان حمل و نقل بار و مسافر نسبت به رعایت اصول محافظتی کارگران حمل بار در برابر کرونا کم‌توجه هستند.


آنها تاکید کردند: با نزدیک شدن به فصل زمستان انتظار داریم مسئولان موضوع معوقات مزدی کارگران حمل و نقل بار و مسافر را پیگیری کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=307354

برچسب ها

ثبت نظر

-