دومین نشست کمیته مشترک همکاری‌های ایران و ارمنستان برگزار شد

  • کد خبر : 303806
  • 12 آذر 1399 - 22:06
دومین نشست کمیته مشترک همکاری‌های ایران و ارمنستان برگزار شد

دومین نشست کمیته مشترک همکاری‌های ایران و ارمنستان برگزار شد

دومین نشست کمیته مشترک همکاری‌های ایران و ارمنستان با هدف بررسی زمینه‌های همکاری متقابل در حوزه‌های کار، اشتغال و آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی،‌ در دومین نشست کمیته مشترک همکاری‌های ایران و ارمنستان، زمینه‌های همکاری در حوزه‌های کار، اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نظام مهارتی، تعیین سازوکارهای اجرایی همکاری‌های مشترک، اجرای برنامه اقدام مشترک یادداشت تفاهم منعقده بین ایران و جمهوری ارمنستان بررسی شد. 


علی اوسط هاشمی (معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) در این نشست با اشاره به اینکه، اولویت جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط متقابل با کشورهای همسایه از جمله کشور ارمنستان در حوزه‌های مختلف است گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با قدمت۶۰ ساله و تدوین ۷ هزار استاندارد آموزشی و وجود مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای آماده تبادل تجربه و همکاری با ارمنستان است. 


در ادامه این نشست، «روبن سرکیسیان» معاون وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان نیز بر اهمیت روابط، مناسبات سازنده و همکاری‌های متقابل دو کشور در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد بسترهای همکاری دو جانبه بین دو کشور تأکید کرد. 


سرکیسیان با تبیین و تشریح برنامه‌ها، اقدامات و طرح‌های جمهوری ارمنستان در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای، بر لزوم همکاری متقابل در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی با محوریت مهارت‌آموزی بین دو کشور و در راستای اجرایی کردن مفاد یادداشت تفاهم و برنامه اقدام مشترک تأکید کرد. 


وی اظهار امیدواری کرد: این نشست همکاری‌های موثر آتی را به دنبال داشته و گامی برای استحکام و تقویت زمینه‌های همکاری‌های مشترک دو کشور باشد. 


علی حسین شهریور (مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) نیز در این نشست گفت: دوکشور می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها کارهای مشترک انجام دهند. 


وی اظهار امیدواری کرد: در اجرای برنامه اقدام مشترک دو وزارتخانه باید از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح تعاملات و روابط دو کشور استفاده شود. 


شهریور در ادامه خواستار همکاری‌های مشترک در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی و روابط کار و همچنین رایزنی و اتخاذ مواضع مشترک در سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان بین‌المللی کار شد. 


اعضای هیات‌های ایرانی و ارمنی در این نشست نسبت به انتقال تجارب و عملکرد دو کشور در زمینه اشتغال و آموزش اقشار آسیب‌پذیر از جمله مادران سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت، آموزش فنی و حرفه‌ای، بازار کار دو کشور، طراحی، اجرا و توسعه نظام آموزش فنی، حرفه‌ای و مهارتی و المپیاد مسابقات ملی مهارت اقدام و تبادل نظر کردند. 


عملیاتی کردن برنامه اقدام مشترک امضا شده بین وزرای کار دو کشور در سال ۲۰۱۹ و همچنین یادداشت تفاهم منعقده بین دو کشور در سال ۲۰۱۱، توسعه همکاری در زمینه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با تبادل مربی برای آموزش در رشته‌های مورد نیاز، تدوین استانداردهای آموزش‌های مهارتی و تهیه چارچوب صلاحیت حرفه‌ای دوجانبه، برگزاری المپیاد مسابقات ملی مهارت، برگزاری اردوهای آماده‌سازی مشترک مسابقات مهارت، تبادل تجربیات و اطلاعات در رابطه با اجرای طرح‌های هر دانش آموز یک مهارت و مهارت آموزی در محیط کار واقعی و ارائه چارچوب اجرای این طرح‌های از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران، آمادگی همکاری دوکشور در بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد، برگزاری نشست‌های آتی با موضوع «رفاه و تأمین اجتماعی» و «روابط کار» و اعلام آمادگی برای همکاری مشترک در سازمان بین المللی کار از جمله مهمترین مفاد پیشنهادی مورد توافق در این نشست بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=303806

ثبت نظر

-