پاسخ ایران قطعی است

  • کد خبر : 298511
  • 10 آذر 1399 - 2:38
پاسخ ایران قطعی است

پس از شهادت محسن فخری‌ زاده، دانشمند هسته‌ای ایران، بسیاری از تحلیلگران از زوایای گوناگونی به ماجرا پرداخته‌اند. اما این معادله، ساده نیست! ایران و محور مقاومت نشان داده است که در سخت‌ترین شرایط ممکن، قدرت اداره صحنه و مدیریت بازی رقیب و خنثی‌سازی ترفندهای دشمنان را دارا هستند.

این قدرت را در جریان مواجهه با ترور شهید جهاد مغنیه (فرزند شهید عماد مغنیه) مشاهده کردیم.

اتفاقا در آن زمان نیز رژیم صهیونیستی دست به عملیاتی در جنوب کشور سوریه زد که در نتیجه آن، جهاد مغنیه و چند نفر از نیروهای مقاومت به شهادت رسیدند.

در آن زمان، مذاکرات هسته‌ای ایران و اعضای ۱+۵ در جریان بود. نتانیاهو تصور می‌کرد جبهه مقاومت و ایران، به دلیل تلافی این اقدام تروریستی صهیونیست‌ها با مذاکرات هسته‌ای، به سادگی از ماجرا خواهند گذشت! اما او اشتباه کرده بود! پس از چند روز، صهیونیست‌ها در مزارع شبعا غافلگیر شدند.

در آن زمان، نتانیاهو هراسان از دولت اوباما کمک خواست اما دولت آمریکا در عین همدردی با تل‌آویو اعلام کرد که نمی‌تواند یک جنگ منطقه‌ای را با هدف صیانت از منافع صهیونیست‌ها راه بیندازد.

پاسخ مقاومت، پیش فرض‌ها و محاسبات ذهنی نتانیاهو و همراهانش را دگرگون ساخته و آنها را به بازیگرانی شکست خورده و زمینگیر تبدیل کرد.

اتفاقا در زمان شهادت جهاد مغنیه، اعلام کرده بودیم که نتانیاهو اشتباه مهلکی را صورت داده و پاسخ مقاومت قطعی خواهد بود. در نهایت نیز این اتفاق رخ داد. این بار نیز نتانیاهو همان خطا را تکرار کرده است.

او تصور می‌کند پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مانع پاسخ‌دهی ایران به اقدام اخیر صهیونیست‌ها خواهد شد! به نظر می‌رسد او این بار نیز در حال تکرار همان اشتباه است. تل‌آویو باید در انتظار مجازات خود و پاسخ ایران به این اقدام وقیحانه باشد.

این اقدام قطعا صورت خواهد گرفت و هزینه آن نیز برای صهیونیست‌ها بسیار سنگین خواهد بود.

مواضع اتخاذ شده از سوی مقامات ایرانی پس از شهادت محسن فخری‌زاده نشان می‌دهد آنها ترور دانشمند هسته‌ای خود را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

با این حال، صهیونیست‌ها هنوز نمی‌دانند ایران این پاسخ را چگونه و در کدامین جبهه به صهیونیست‌ها خواهد داد.

ناصر قندیل – سردبیر روزنامه البناء / روزنامه جام جم 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=298511

ثبت نظر

-