آخرین پرونده شکایات انتخاباتی در آریزونا رد شد

  • کد خبر : 284852
  • 02 آذر 1399 - 5:41
آخرین پرونده شکایات انتخاباتی در آریزونا رد شد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، یکی از قضات ایالت آریزونا، روز شنبه آخرین پرونده شکایات انتخاباتی این ایالت را نیز رد کرد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، «مارگارت ماهونی» قاضی دیوان عالی ایالت آریزونا رسیدگی به این پرونده را که از سوی دو رأی‌دهنده تنظیم شده بود بی نتیجه دانست.

طبق این پرونده، دو رأی‌دهنده در این ایالت مدعی شده بودند آرای آن‌ها در نتیجه نهایی مربوط به این ایالت لحاظ نشده است. به گفته ماهونی احتساب این دو رأی تأثیری در اعلام پیروز انتخابات در آریزونا نداشته و رسیدگی به آن را رد کرد.

با اتمام شمارش آرای ایالت آریزونا، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات، با اختلاف حدود ده هزار رأی توانست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را در این ایالت شکست دهد.

ایالت آریزونا طبق قوانین ایالتی خود، تا پایان ماه جاری میلادی (هفته آینده) نتیجه نهایی شماری آرا را اعلام کند.

در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا که روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد، برآورد رسانه‌ها حاکی است «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات با ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی ترامپ پیروز شده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است اما این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

تنها ایالتی که پس از گذشت دو هفته از انتخابات آمریکا تخلف در آن به اثبات رسیده، ایالت جورجیا است.

بازشماری نزدیک به ۵ میلیون رأی در این ایالت نشان داد جو بایدن ۱۲۲۸۴ رأی بیشتر از ترامپ کسب کرده است.

این در حالی است که نتایج شمارش اولیه اولیه آرا در جورجیا از اختلاف ۱۴۰۰۰ رأی به نفع جو بایدن حکایت داشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=284852

ثبت نظر

-