اخبار کرونا در چند خط؛ مجوز اضطراری برای تولید انبوه واکسن

  • کد خبر : 284658
  • 02 آذر 1399 - 2:11
 اخبار کرونا در چند خط؛ مجوز اضطراری برای تولید انبوه واکسن

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که این شرایط اسف بار هنوز ادامه دارد مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا را در رسانه های جهان مرور می کنیم:

*پس از ۲۲ روز در ویکتوریای استرالیا یک مورد ابتلا به کرونا اعلام شد.

*شمار مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل از ۶ میلیون نفر گذشت.

*تست کرونای دونالد ترامپ جی آر پسر رییس جمهوری آمریکا مثبت اعلام شد.

*شمار فوت شدگان کرونایی در مکزیک از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت.

*مت هنکوک وزیر بهداشت بریتانیا اعلام کرد واکسن کرونا ماه آینده عرضه می شود.

*ترامپ رییس جمهور آمریکا بار دیگر شرکت داروسازی فایزر را متهم به این کرد که عمدا نتایج نهایی آزمایش موفقیت آمیز واکسن را به بعد از انتخابات موکول کرده تا این اتفاق تاثیری منفی بر روی نتایج انتخابات داشته باشد.

*آمریکا بیش از ۱۹۵ هزار مورد ابتلای جدید را در این کشور اعلام کرد.

*موسسه پیشگیری و کنترل از بیماری های آمریکا اعلام کرد اکثر موارد ابتلا به کرونا از کسانی این ویروس را گرفته اند که هیچ علامتی نداشته اند.

*بزرگ ترین شهر کانادا یعنی تورنتو به مدت ۲۸ روز در قرنطینه کامل قرار خواهد گرفت.

*سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که جمعه این هفته با دو کمپانی فایزر و بایون تک که واکسن کرونا را ساخته اند برای مذاکرات نهایی جهت صدور مجوز برای واکسن ها جلسه ای را برگزار خواهد کرد. این دو کمپانی پیش از این سازمان غذا و دارو مجوز اضطراری تولید انبوه درخواست کرده بودند.

* تحقیقات محققان دانشگاه اُتاوا کانادا بر روی بقا کروناویروس بر روی سطوح بیجان نشان می‌دهد که این ویروس‌ها می‌توانند به مدت چندین ساعت تا چند روز قابلیت بیماری زایی داشته باشند.محققان متوجه شدند بیماری زایی ویروس بعد از تلقیح به سیب و گوجه فرنگی تا چند ساعت باقی می‌ماند و ویروس با گذشت ۲۴ ساعت دیگر هیچ قدرت بیماری زایی ندارد. درحالیکه این ویروس بر روی خیار تا ۷۲ ساعت قابلیت بیماری زایی دارد.

*شرکت زیست فناوری بیوکارد روسیه از تولید یک میلیون دوز واکسن اسپوتنیک – وی تا ماه دسامبر و تحویل آن برای مقابله با ویروس کرونا خبر داده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=284658

برچسب ها

ثبت نظر

-