دولت باید ده روزه لایحه “احیای شورایعالی تامین اجتماعی” را ارائه دهد/ ترکیب شورا چگونه خواهد بود؟

  • کد خبر : 280578
  • 29 آبان 1399 - 8:23
دولت باید ده روزه لایحه “احیای شورایعالی تامین اجتماعی” را ارائه دهد/ ترکیب شورا چگونه خواهد بود؟

دولت باید ده روزه لایحه "احیای شورایعالی تامین اجتماعی" را ارائه دهد/ ترکیب شورا چگونه خواهد بود؟

علی بابایی از ضرورت احیای شورایعالی تامین اجتماعی در کمترین زمان ممکن خبر داد و گفت: در این زمینه جلسه‌ای با دولتی‌ها داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای عالی تامین اجتماعی در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد به محاق رفت. بیش از ده سال از انحلال این شورای مهم می‌گذرد ولی در این روزها تلاش‌هایی برای احیای این نهاد شده است. شورای عالی تامین اجتماعی، نهادی سه جانبه و متشکل از نمایندگان سه ضلع شرکای اجتماعی یعنی کارگران، کارفرمایان و دولت برای تصمیم‌گیری در حوزه مدیریتی سازمان تامین اجتماعی است.


علی بابایی کارنامی (رئیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم) درباره شورای عالی تامین اجتماعی به ایلنا گفت: لایحه دولت هنوز به مجلس نیامده و در کمیسیون اجتماعی مطرح نشده است اما قرار است این اتفاق به زودی بیفتد.


اعضای  فراکسیون کارگری مجلس یازدهم در دو روز گذشته جلسه‌ای با مصطفی سالاری (مدیرعامل تامین اجتماعی) برگزار کردند. در این جلسه درباره احیای شورای تامین اجتماعی تصمیماتی گرفته شده است.


رئیس فراکسیون کارگری مجلس درباره شورای عالی تامین اجتماعی می‌گوید: وقتی از طرح دو فوریتی صحبت می‌کنیم منظور زمان حال است. مردم در دوران کرونا درگیری‌های بسیاری دارند و ما از تامین اجتماعی خواستیم تا هرچه سریع‌تر لایحه را ارائه دهد. فوریت برای ما خیلی مهم است.


نماینده مردم ساری توضیح داد: ما اعضای هیئت رئیسه فراکسیون کارگری با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در دو روز گذشته جلسه داشتیم. اگر لایحه دولت درباره شورای عالی تامین اجتماعی حداکثر تا ده روز آینده ارائه نشود، مجبور هستیم بندهای لایحه را در قالب طرحی دو فوریتی ارائه دهیم.


رئیس فراکسیون کارگری درباره ترکیب احتمالی  شورای عالی تامین اجتماعی گفت: تا پیش از انقلاب و حتی پس از انقلاب،  ترکیب شورای عالی تامین اجتماعی به گونه‌ای بود که وزرای دولت از جایگاه حقوقی وزارتخانه‌های خود در این نهاد حضور می‌یافتند. در حال حاضر هم شورای عالی تامین اجتماعی می‌تواند چنین ویژگی را داشته باشد.


وی افزود: الزامی وجود ندارد که تعداد نمایندگان دولت با نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی یکسان باشد بلکه ترکیب شورای تامین اجتماعی می‌تواند از ۵۱ درصد وزرای دولت تشکیل شود. همانطور که گفتم مهم این است که اعضای دولت از جایگاه حقوقی خود حاضر شوند و وزیر به معنای دولت تلقی نشود تا علیه منافع تامین اجتماعی، اقدامی نشود.


بابایی کارنامی درباره احتمال بازگشت به قانون تامین اجتماعی سال ۵۸ گفت: الزامی برای بازگشت به قانون سال ۵۸ وجود ندارد. پس از انقلاب، برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی اصلاح شد که نسبت به قبل بهتر شده است. اساس کار ما برنامه توسعه سوم بعد از انقلاب اسلامی است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=280578

ثبت نظر

-