رویا پارک تهران/اولین پارک خطای دید کشور

  • کد خبر : 28040
  • 11 خرداد 1400 - 12:30
رویا پارک تهران/اولین پارک خطای دید کشور

پارکی هیجان انگیز ومتفاوت در استان تهران، تهران یکی از مهیج ترین شهرهای ایران بوده که شما می توانید در آن به راحتی با کلی مکان سرگرم کننده مواجه شوید و در صورت تمایل تعدادی از آن ها را به عنوان پاتوق آخر هفته های خود برگزینید. یکی از بهترین این اماکن و پاتوق ها، رویا پارک تهران بوده که به عنوان نخستین موزه خطای دید کشور از آن یاد می شود.

در آدرس رویا پارک تهران شما می توانید آزادانه خیال پردازی کنید و موفق به ثبت تصاویر ناب و چند بعدی شوید و ساعات خوشی را برای خود و همراهانتان به ارمغان بیاورید. این مقاله برای کسانی که نمی دانند رویا پارک کجاست یا حتی چگونه جایی به حساب می آید، قطعا مفید و خواندنی خواهد بود.

رویا پارک تهران

 

مختصری آشنایی با پارک جادویی تهران

بی تردید بهترین اسم برای رویا پارک پایتخت استفاده از کلمه جادویی است تا بتواند به خوبی القا کننده ماجراهای عجیب و غریبی باشد که در آدرس رویا پارک تهران انتظار شما را می کشند. پارک رویایی تهران در سال ۱۳۹۸ شمسی در مجموعه موزه و حیات وحش دارآباد تاسیس شد و تمام بخش هایش به مدد و همت نیروهای بومی و متخصص کشور طراحی و ساخته شده اند که در راس آنان، نابغه ایجاد خطای دید ایران یعنی صالح سخندان قرار دارد. مشابه موزه خطای دید ایران در دنیا تا دلتان بخواهد وجود دارد و شما نیز می توانید در صورت داشتن تمایل با سراغ تک تک آنان بروید.

اما چیزی که این وسط سبب ایجاد تمایز میان موزه خطای دید ایران با دیگر موزه های خطای دید جهان شده، وجود بخش های مختلف با موضوعات متنوع در سراسر این مجموعه است که سعی شده در تمامی این بخش ها از فاکتورهای علمی و تفریحی استفاده های متعددی شود. در رویا پارک تهران چیزی بین ۸۰ تا ۱۰۰ اثر هنری به چشم می خورند که تنها مرحله چیدمان هر یک از آنان بطور متوسط چیزی نزدیک به ۷ ماه به طول انجامیده است. یادتان باشد از گرفتن عکس در بخش های مختلف این مجموعه غافل نشوید.

موزه خطای دید کشور

 

نکاتی در هنگام بازدید از موزه خطای دید ایران

یادتان باشد برای حضور در بخش سه بعدی پارک، حتما باید کف کفش هایتان را با کیسه هایی به اسم لمینت بپوشانید تا مانع از وجود کثیفی و آسیب به محتویات این بخش شوید. لازم به ذکر است حضور در دیگر بخش های موجود در آدرس رویا پارک تهران نیاز به پوشاندن کفی کفش هایتان ندارد. با اینکه اصلی ترین امکان تفریحی در این مجموعه، عکاسی و ثبت لحظات خارق العاده شما در بخش های مختلف است، اما یادتان باشد در برخی از قسمت های این مجموعه تنها عوامل اجازه گرفتن عکس از شما را دارند.

توصیه می کنیم ترجیحا با تعداد نفرات کمتری اقدام به بازدید از موزه خطای دید تهران کنید، زیرا تنها یک فرصت ۶۰ دقیقه برای شما در نظر گرفته شده که بتوانید عکس های مورد علاقه خود را در بخش های مختلف این پارک تهیه کنید. بهتر است از آوردن کودکان زیر ۹ سال به رویا پارک تهران خودداری نمایید، چون ممکن است حس پنگانه آن ها در برخی از بخش ها دچار چالش های اساسی شود. همچنین، از یاد نبرید که پاور بانک و باتری اضافه برای شارژ موبایل و دوربین عکاسی را نیز با خود به همراه داشته باشید.

برای ثبت تصاویر هیجان انگیز پیشنهاد می کنیم در روزهای میانی هفته و در تایم صبح اقدام به حضور و بازدید از این جاذبه جادویی شهر تهران نمایید تا از شلوغی و ازدحام آن به هنگام عکاسی رها شوید. فراموش نکنید که حتما از لباس هایی راحت با رنگ های شاد و طرح های زیبا استفاده کنید تا موفق به ثبت عکس های قشنگتری شوید. برای این منظور می توانید تعدادی شال، کلاه، پیراهن و سایر اکسسوری های مردانه و زنانه را با خود همراه ببرید.

 

آشنایی با بخش های مختلف رویا پارک تهران

بخش تاریک

قسمتی کاملا تاریک با نقاشی هایی بصورت بلک لایت بوده که تنها با نور فرابنفش قابل رویت هستند و شما را با روایت یک مجموعه جذاب از پیدایش کهکشان راه شیری و همچنین کره زمین به دنیای عجیب و غریبی وارد می کنند. لازم به ذکر است در این بخش، از موسیقی های مناسبی نیز استفاده می شود که برای ایجاد حس در درون شما کاملا موثر هستند؛ مثل دیدن تصاویری از دریا با شنیدن صدای موج و پرنده های دریایی.

بخش تاریک موزه خطای دید

 

بخش جاذبه

اگر تا به حال در یک اتاق یا آشپزخانه وارونه موفق به حرکت و عکاسی نشده اید، حتما از این قسمت موجود در آدرس رویا پارک تهران بازدید بعمل آورید. در این قسمت شما با اتاق های مختلفی روبرو می شوید که طراحی و دیزاین آن ها با استفاده از زوایای انحرافی ۲۰ تا ۱۸۰ درجه صورت گرفته و شما را با یک چالش اساسی در خصوص جاذبه زمین مواجه می کنند.

بخش جاذبه

بخش پرسپکتیو

این بخش از موزه خطای دید تهران از طرفداران پرشماری برخوردار است، زیرا همه چیز در این بخش از چند وجه ظاهری گوناگون برخوردار هستند؛ مثلا در یک بخش شما با یک فنجان مواجه می شوید و داخل آن می نشینید تا دیگر همراهانتان پشت میز نشسته و شما را نوش جان کنند. یا اینکه در گوشه ای دیگر از این بخش با اتاق ایمز (Ames room) روبرو می شوید که به ظاهر از سطح صافی برخوردار است اما در عمل اگر دو نفر در دو طرف آن قرار گیرند، با اختلاف ارتفاع فاحشی از هم مشخص می شوند. همچنین، فراموش نکنید که از تابلوی مداد رنگی ها نیز بازدید کنید که از یکسو نماد یوز ایرانی را نمایان می سازد و از طرف دیگر نقشه ایران را برایتان هویدا می کند.

بخش پرسپکتیو

بخش سه بعدی

از دیگر قسمت های مهیج و فوق العاده ای که در رویا پارک تهران طراحی شده، باید به بخش سه بعدی آن اشاره کرد. در اینجا شما با تصاویر داخلی و خارجی متعددی مواجه هستید که بصورت سه بعدی طراحی شده اند، همچون تصویری از فرشته بالدار، گوی برفی، قایق شناور در کانال آبی ونیز که شما می توانید جزیی از این عکس ها محسوب شوید. ناگفته نماند شعار اولین موزه خطای دید ایران یعنی عبارت من خود خوشحالی هستم نیز در این بخش بصورت سه بعدی در نظر گرفته شده است.

بخش سه بعدی

بخش بی نهایت

یک قسمت کاملا آینه کاری شده بوده که سبب می شود شما از وضعیت وجودیتان خارج شده و به راحتی وارد دنیای بی نهایت تخیل و اسرار شگفت انگیز شوید. مهمترین قسمت این بخش متعلق است به دو اتاق ۶ و ۴ ضلعی که تمام قسمت های آنان به خوبی با آینه پوشش داده شده اند.

بخش بی نهایت/رویا پارک تهران

 

بخش ترفندها

اگر هدفتان از ورود به رویا پارک تهران مقابله با خطاهای دید و معماهای حل نشده بوده، بهتر است یک راست به سراغ بخش ترفندها بروید و مهارت و نبوغ خود در را راستای کشف حقایق پشت پرده تک تک کارهایی که در این مکان صورت گرفته و سبب به چالش کشیدن حواس پنج گانه شما می شوند، به خوبی بسنجید. در بخش ترفندها می توانید با عصا از سطح زمین بلند شوید یا توسط تابلوی نور و سایه، نیمرخی از خود را بر روی دیوار بصورت کاملا اعجاب انگیز مجسم سازید.

 

امکانات و دیگر جاذبه های اطراف این مجموعه

در کنار تمام پارامترهای جذاب و هیجانی موجود در رویا پارک تهران، شما می توانید با امکانات رفاهی مختلفی همچون نمازخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، سالن انتظار، فضای سبز همراه با نیمکت شهری، بوفه فروش تنقلات، کافی شاپ و رستوران، فروشگاه خرید هدایا و همچنین عکاسی حرفه ای و چاپ تصاویر شما بر روی تیشرت، لیوان، قاب با هزینه جداگانه مواجه شوید.

از قلم نیفتد به دلیل قرار گرفتن موزه خطای دید ایران در مجموعه حیات وحش دارآباد شما قادر هستید ضمن بازدید از رویا پارک تهران از دیگر جاذبه های موجود در این مجموعه یا نزدیک به آن نظیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران (در حدفاصل ۳ کیلومتری از رویا پارک واقع شده است)، دکترلند، موزه حیات وحش نیز بازدید بعمل آورید.

رویا پارک تهران

>>>بیشتر بخوانید:

انتقال «بالون بچه ترامپ» به موزه لندن

رویا پارک کجاست و راهنمای مسیر منتهی به آن

برای دست یابی به آدرس رویا پارک تهران می توان از وسایل حمل و نقل گوناگونی همچون خودروهای شخصی، تاکسی ها، اتوبوس های شرکت واحد و همچنین خطوط مترو استفاده کرد. علاقمندان از طریق اتوبوس های شرکت واحد می توانند ابتدا خود را توسط اتوبوس های BRT به میدان تجریش رسانده و سپس از آنجا توسط اتوبوس های تجریش به طرف دارآباد حرکت کنند.

همچنین، بازدیدکنندگانی هم که می خواهند از طریق مترو خود را به موزه خطای دید تهران برسانند، می توانند برای این منظور از ایستگاه های متروی نوبنیاد یا تجریش استفاده کنند و سپس بعد از خروج از ایستگاه ها بوسیله تاکسی های موجود به طرف این جاذبه گردشگری بروند. برای افرادی که بطور کامل می خواهند بدانند رویا پارک کجاست هم دو آدرس مجزا را عنوان کرده ایم تا قدری کارشان را ساده کنیم:

آدرس ورودی جنوبی: تهران – خیابان آجودانیه (سباری) – کوچه ابرار

آدرس ورودی شمالی: تهران – خیابان باهنر – خیابان دارآباد – انتهای خیابان موزه

ساعات بازدید: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹:۰۰ الی ۱۹:۳۰ و روزهای پنجشنبه و جمعه نیز از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰

هزینه ورودی: ۳۵۰۰۰ تومان برای مدت ۶۰ دقیقه

رویا پارک تهران

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=28040

ثبت نظر

-