خشم آمریکا از ارسال موشک ضدماهواره روسیه+عکس

  • کد خبر : 277178
  • 27 آبان 1399 - 10:53
خشم آمریکا از ارسال موشک ضدماهواره روسیه+عکس

 

 

 

موشک ضد ماهواره روسیه خشم مقامات نظامی آمریکا را برانگیخت | گجت نیوز

خشم آمریکا از ارسال موشک ضدماهواره روسیه

به گزارش نیوز:  روسیه موشک جدید خود را برای بیرون آوردن ماهواره های در مدار امتحان کرده است. این موضوع توسط نیروی فضایی آمریکا ردیابی و خشم این سازمان را برانگیخته است. فرماندهی نیروی فضایی آمریکا از طرح شکایت رسمی از روسیه خبر داده است.
نیروی فضایی آمریکا از کشف یک موشک ضدماهواره متعلق به کشور روسیه خبر داده است. این موشک که ASAT نام دارد توسط روسیه و با هدف کشف ماهواره های موجود در مدار زیرین زمین به فضا پرتاب شده است.


>>>بیشتر بدانید

ونزوئلا به دنبال تعمیق همکاری‌های نفتی با روسیه است

 


هدف موشک های ضدماهواره

به گزازش نیوز: موشک های ضدماهواره همیشه و در طول سالیان گذشته وجود داشته و هدف آنها از بین بردن ماهواره های نظامی و یا از بین بردن ماهواره هایی که خطر سقوط در مناطق پرجمعیت را داشته اند، بوده است.

هر چند که این گونه ماهواره کاربری زیادی ندارند زیرا ممکن است مورد هدف تلافی جویانه قرار بگیرند. اما چیزی که باعث محکوم کردن ماهواره روسی شده است، نوع ماهوراه پرتابی بوده است. این ماهواره از نوع صعود مستقیم بوده بدین معنی که بطور مستقیم از زمین و یا از هواپیما و برای قطع مسیر ماهواره هدف پرتاب شده است.
پرتاب موشک روسی دقیقا پس از ارسال ماهواره مربوط به موشک سایوز آمریکا انجام شده است. فرمانده نیروی فضایی آمریکا معتقد است این عمل برای از بین بردن آن با یک انفجار، ضربه مستقیم، لیزر، اختلال و از کار اندازی رادیویی این ماهواره در آینده انجام گرفته است.

 

با اخبار نیوز همراه باشید…

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=277178

ثبت نظر

-