دستفروشی یا کولبری می‌کنیم تا بتوانیم حق بیمه خود را بپردازیم!

  • کد خبر : 277036
  • 27 آبان 1399 - 9:50
دستفروشی یا کولبری می‌کنیم تا بتوانیم حق بیمه خود را بپردازیم!

دستفروشی یا کولبری می‌کنیم تا بتوانیم حق بیمه خود را بپردازیم!

کارگران ساختمانی استان کردستان می‌گویند: به دلیل بیکاری و وضعیت بد اقتصادی نمی‌توانیم حق بیمه خود را به موقع بپردازیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در صورتی که کارگران ساختمانی سه ماه حق بیمه خود را نپردازند، بیمه آنها قطع شده و باید مجدد در صف سهمیه و بررسی‌های بیمه‌ای قرار بگیرند؛ این بخشنامه در شرایطی که کرونا بسیاری از فعالیت‌های ساخت و ساز را متوقف یا کند کرده است، موجب بروز مشکلات برای کارگران ساختمانی شده است.


کارگران ساختمانی استان کردستان با بیان اینکه داشتن بیمه و برخورداری از خدمات حمایتی آن برای ما کارگران فرودست و کم درآمد بخش ساختمان بسیار اهمیت دارد، در این رابطه می‌گویند: از آنجا که گاهی هفته‌های متوالی کار نداریم، نمی‌توانیم حق بیمه خود را به موقع به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کنیم.


براساس قانون بیمه کارگران ساختمانی، پرداخت هفت درصد از حق بیمه برعهده‌ی خود کارگر است، اما کارگرانی که دچار بیکاری‌های متناوب هستند، می‌گویند: پرداخت همین مبلغ ناچیز نیز از استطاعت ما خارج است.


یکی از کارگران ساختمانی بانه در استان کردستان می‌گوید: مجبوریم در مواقعی که کار نیست، به مشاغل کاذب مثل دستفروشی یا کولبری روی بیاوریم تا بتوانیم حق بیمه خود را به موقع بپردازیم و از قطع شدن بیمه‌ها جلوگیری کنیم؛ در واقع از هر جا که شده باید حق بیمه را جور کنیم.


این کارگر با بیان اینکه دولت در شرایط بحران باید از کارگران حمایت کند؛ می‌گوید: با اینکه به سحتی حق بیمه می‌پردازیم، از خدمات حمایتی مانند مقرری بیکاری یا غرامت ایام بیماری محروم هستیم؛ امید ما فقط به قطع نشدن بیمه‌هاست؛ چراکه اگر چند ماه بین بیمه‌پردازی ما فاصله بیفتد، بازنشستگی ما به مشکل برمی‌خورد؛ انتظار داریم تامین اجتماعی به این راحتی بیمه کارگران ساختمانی را قطع نکرده و آنها را مجدد به آخر صف انتظار نفرستد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=277036

ثبت نظر

-