گنگ ترین مسئول دولت ترامپ از زبان خود ترامپ

  • کد خبر : 275174
  • 26 آبان 1399 - 9:06
گنگ ترین مسئول دولت ترامپ از زبان خود ترامپ

 

نیوز:

گنگ ترین مسئول دولت ترامپ از زبان خود ترامپ

به گزارش نیوز،«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر « جان بولتون » مشاور امنیت ملی سابق خود را مورد انتقاد قرار داد.وی در این پیام توییتری نوشت: « جان بولتون یکی از گنگ ترین افراد در دولت بود که من لذت کار کردن با او را داشتم. فردی عبوس، کُند و ساکت بود.»

ترامپ اضافه کرد: «وی (بولتون) هیچ چیزی به امنیت ملی به جز “هی بیاید به جنگ برویم” اضافه نکرد. وی همچنین به طور غیر قانونی اطلاعات طبقه بندی‌شده زیادی را منتشر کرد. یک احمق واقعی!»

جان رابرت بولتون(به انگلیسی: John Robert Bolton) زاده ۲۰ نوامبر ۱۹۴۸ وکیل و دیپلمات آمریکایی و مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا از ۹ آوریل ۲۰۱۸ تا ۹ سپتامبر ۲۰۱۹ بود. او در دولت‌های مختلف حزب جمهوری‌خواه فعالیت کرده‌است.

بولتون از اوت ۲۰۰۵ تا دسامبر ۲۰۰۶ از سوی رئیس‌جمهور جرج دابلیو بوش به عنوان سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد مشغول به کار بود. جرج بوش او را در بازه تعطیلات کنگره ایالات متحده آمریکا بدون رای اعتماد منصوب کرده بود.

او در دسامبر ۲۰۰۶ استعفا داد، گرچه انتصاب او که در زمان تعطیلات کنگره صورت گرفته بود نیز به هر روی پایان یافته بود، چرا که محتمل نبود او بتواند از مجلس سنای ایالات متحده آمریکا که از ژانویه ۲۰۰۷ در کنترل حزب دموکرات بود رای اعتماد بگیرد.

بولتون یک «باز جنگ‌طلب» خوانده شده و از مدافعان تغییر رژیم در کره شمالی است. وی بارها خواهان پایان دادن به برنامه جامع اقدام مشترک با ایران شده‌است. بولتون از طرفداران سازمان مجاهدین خلق ایران است و بارها خواستار بمباران ایران شده‌است.

او از حامیان جنگ عراق بود و همچنان از این تصمیم خود دفاع می‌کند. او از اقدام نظامی و تغییر رژیم در سوریه و لیبی دفاع کرده‌است. او طرفدار استفاده از زور نظامی در هر زمینه و همه جا برای پیشبرد اهداف خود است و می‌گوید هر کشوری که مخالفتی با آمریکا داشته باشد باید تنها با حمله نظامی، سرکوب شود.

>>همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=275174

ثبت نظر

-