تیر آخر ترامپ هم به سنگ خورد

  • کد خبر : 274820
  • 26 آبان 1399 - 3:05
تیر آخر ترامپ هم به سنگ خورد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، در حالیکه تیم «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا امید داشت، در ایالات کلیدی که «جو بایدن» بعنوان پیروز انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا معرفی شده، مجمع گزینندگان به نفع ترامپ رأی دهند تا بتواند در کاخ سفید باقی بماند، رهبران جمهوری‌خواه ایالات «میشیگان»، «آریزونا»، «پنسیلوانیا» و «ویسکانسین» تصریح کردند که حاضر نیستند آراء الکترال را به نفع ترامپ تغییر دهند.

بنا بر گزارش روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی»، رهبران جمهوریخواه میشیگان و سه ایالت کلیدی دیگر که «جو بایدن» در آنها بعنوان پیروز معرفی شده است، تأکید کردند که در طرح مشکوک ولی قانونی ترغیب مجمع گزینندگان (الکترال کالج) به دادن رأی‌ به ترامپ مشارکت نمی‌کنند.

طبق این گزارش، اظهارنظرات مقام‌های ایالات کلیدی نامبرده در حقیقت خط قرمزی بر روی نقشه برخی جمهوری‌خواهان کشید که امید داشتند آراء الکترال (مجمع گزینندگان) چهار ایالت میشیگان، آریزونا، پنسیلوانیا و ویسکانسین به نفع ترامپ تغییر کند تا ترامپ بتواند برای یک دوره چهارساله دیگر در کاخ سفید بعنوان رئیس‌جمهور باقی بماند.

نمایندگان جمهوریخواه ایالات میشیگان، آریزونا، پنسیلوانیا و ویسکانسین همگی صراحتاً اعلام کردند که در گزینه مورد نظر مجمع گزینندگان هیچ‌گونه مداخله نمی‌کنند و در نهایت این مجمع گزینندگان هستند که با آراء خود، پیروزی یک نامزد را در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا تضمین می‌کنند.

بر اساس گزارش روزنامه یو اس ای تودی، «روستی بوورز» رئیس مجلس ایالتی آریزونا که می‌گوید ایمیل‌هایی را از سوی تیم ترامپ با مضمون ترغیب قانونگذاران مجلس ایالتی به مداخله در نتیجه انتخابات دریافت کرده، تصریح کرد: «موردی از تقلب پیدا نکرده‌ایم و نشنیدیم و مورد جدی پیش نیامده که بخواهیم تغییری در (نظر) رأی‌دهندگان ایجاد کنیم. آنها (مجمع گزینندگان) طبق اساسنامه موظف هستند تابا توجه به رأی مردم انتخاب کنند».

ستاد انتخاباتی و همپیمانان ترامپ به دنبال اعلام پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه)، شکایاتی را با هدف به تعویق انداختن تأیید نهایی بایدن بعنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا و ارائه شواهدی برای اثبات تقلب در شمارش آراء انتخاباتی مطرح کرده اند اما تاکنون نتوانسته‌اند به نتیجه برسند و در تقریباً ۱۰ روز از زمان برگزاری انتخابات، ۱۰ شکایت آنها در دادگاههای شهرهای مختلف آمریکا رد شده است.

تیم ترامپ در یکی از جدیدترین مورد از تلاش‌های خود برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع خود، از دادگاه درخواست کرده بود که مانع دو ایالت میشیگان و پنسیلوانیا در تأیید بایدن بعنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شوند.

قانونگذاران ایالت میشیگان نیز در خصوص درخواست ترامپ برای تغییر آراء الکترال به نفع ترامپ تصریح کردند که هرگونه مداخله مجلس ایالتی در انتخابات، خلاف قانون ایالتی است.

سناتور «جیک کورمن» و «کری بنینگهوف» از قانونگذاران جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا در یادداشتی که در ماه پیشین میلادی (اکتبر) منتشر کردند، در خصوص هرگونه مداخله در فرایند انتخابات تأکید کرده بودند که مجمع عمومی پنسیلوانیا در انتخاب مجمع گزینندگان ریاست‌جمهوری این ایالت هیچ گونه نقشی ندارد و نخواهد داشت و دفاتر این دو قانونگذار ایالتی روز جمعه تأیید کرد که همچنان بر این اظهارات پایبند هستند.

از طرف دیگر، «رابین واس» رهبر جمهوری خواه مجمع ایالتی ویسکانسین نیز مدت‌ها است که این ایده مداخله در نظر مجمع گزینندگان به نفع نامزدی خاص را رد می‌کند و سخنگوی وی نیز روز پنجشنبه هفته گذشته، این موضع را تکرار کرد.

در حالی که اکثر رسانه‌های آمریکایی از قبیل شبکه جمهوری‌خواه «فاکس نیوز»، جو بایدن را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب خوانده‌اند، ترامپ همچنان از پذیرش شکست سر باز می‌زند و به پیروزی در انتخابات امید‌وار است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نزاع تیم ترامپ برای ابطال آرای پُستی در ایالت‌های آریزونا، پنسیلوانیا و میشیگان با شکست همراه شده و دادگاهی در شهر «فیلادلفیا» ایالت «پنسیلوانیا» روز گذشته (جمعه) به وقت محلی پنج شکایت حقوقی ستاد انتخاباتی ترامپ و جمهوری‌خواهان را که در آن مدعی بی‌نظمی و تخلف در آرای صندوق‌های پستی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شده بودند، رد کرد.

از سوی دیگر «کتی بوکوار» از مقامات ایالت پنسیلوانیا اعلام کرد که حاشیه برتری جو بایدن در این ایالت به اندازه‌‌ای است که نیازی به بازشماری آرا وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=274820

ثبت نظر

-