دیدگاه خالد مشعل درباره آشتی ملی، انحلال تشکیلات خودگردان و انتخابات آمریکا

  • کد خبر : 261871
  • 19 آبان 1399 - 5:36
دیدگاه خالد مشعل درباره آشتی ملی، انحلال تشکیلات خودگردان و انتخابات آمریکا

به گزارش گروه بین الملل

وی خاطر نشان کرد که جنبش فتح باید راه را برای شراکت حقیقی تمامی گروه‌های فلسطینی هموار کند و به آن اطمینان داده شود که حماس یا هیچ جنبش و جریان دیگری جایگزین آن نخواهد بود.

خالد مشعل این سه گزینه را برای تحقق آشتی ملی کارآمدتر از دیگر گزینه‌ها دانست: اقدامات و فعالیت‌های میدانی طبق برنامه مبارزاتی مشترک، شراکت در تمامی نهادهای ملی و تصمیمات سیاسی و تسریع در انجام اقداماتی برای بازگرداندن اعتماد و اعتباربخشی دوباره به آزادی‌ها در کرانه باختری و نوار غزه.

مشعل افزود محمود عباس(ابومازن) زمانی که اقدامات نتانیاهو و ترامپ را دید، یک قدم رو به عقب برداشت و به سمت آشتی ملی با حماس آمد و ما از او تشکر می‌کنیم اما این اقدامات باید ادامه‌دار باشد.

وی خاطر نشان کرد که حماس قاطعانه از گزینه آشتی ملی حمایت می کند و غزه به هیچ وجه منفصل و جدای از کرانه باختری عمل نخواهد کرد.

به گفته مشعل، مهمترین راه به سمت آشتی ملی و پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی، مقاومت مردمی و رویارویی با دشمن صهیونیستی است.

رئیس سابق دفتر سیاسی حماس تصریح کرد که مبارزه وظیفه عموم ملت فلسطین در داخل و خارج است و حماس مقاومت مردمی را با جدیت در دستور کار قرار داده است.

 مشعل افزود که حماس قید قدرت و حاکمیت در غزه را زد و  یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه گام های زیادی در مسیر تحقق آشتی ملی برداشته است.

وی به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره و تاکید کرد که با رفتن دولت ترامپ، شر و توطئه ها از ملت فلسطین دور شد.

مشعل ابراز امیدواری کرد که ابومازن و تشکیلات خودگردان کاملا آگاه و هوشیار باشند و برای موافقت با بازگشت به میز مذاکرات سازش با دشمن صهیونیستی پس از پیروزی بایدن عجله به خرج ندهند.

وی گفت که تعامل غرب و آمریکا با حماس از زاویه اسلام سیاسی نیست، بلکه آن ها به دو دلیل با حماس مشکل دارند: مقاومت و مبارزات آن علیه “اسرائیل” و موضع سیاسی این جنبش در قبال این رژیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=261871

ثبت نظر

-