۸۰ درصد کارگران و کارمندان استرالیایی خواهان دورکاری هستند/ نادیده گرفتن ۹۰ درصد از اضافه‌کاری‌ها ازسوی کارفرماها

  • کد خبر : 260093
  • 18 آبان 1399 - 8:05
۸۰ درصد کارگران و کارمندان استرالیایی خواهان دورکاری هستند/ نادیده گرفتن ۹۰ درصد از اضافه‌کاری‌ها ازسوی کارفرماها

۸۰ درصد کارگران و کارمندان استرالیایی خواهان دورکاری هستند/ نادیده گرفتن ۹۰ درصد از اضافه‌کاری‌ها ازسوی کارفرماها

اتحادیه‌های کارگری استرالیا با نظرسنجی از ۱۰ هزار کارمند و کارگر اعلام کردند: ۴۰ درصد از کارگران و کارمندان استرالیایی اضافه‌کاری می‌کنند اما ۹۰ درصد از کارگران و کانیوزنی که اضافه‌کاری می‌کنند، حقوق اضافه‌کاری خود را به‌طور کامل دریافت نمی‌کنند یا کارفرما حقوق اضافه‌کاری را اصلا پرداخت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از گاردین، هشتاد درصد از کارمندان و کارگران استرالیایی خواهان دورکاری هستند. همچنین اتحادیه‌های کارگری معتقدند کارمندان و کارگران به حمایت‌های بیشتری نیاز دارند تا شرایط کاری برای آن‌ها آسان شود و حقوق و مزایای خود را ازدست ندهند. یکی از درخواست‌های مهم اتحادیه‌ها کار در منزل برای کارگران و کارمندان است.


اتحادیه‌های کارگری استرالیا از ۱۰ هزار کارمند و کارگر این کشور نظرسنجی کرده‌اند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد: ۴۰ درصد از کارگران و کارمندان استرالیایی اضافه‌کاری می‌کنند اما ۹۰ درصد از کارگران و کانیوزنی که اضافه‌کاری می‌کنند، حقوق اضافه‌کاری خود را به‌طور کامل دریافت نمی‌کنند یا کارفرما حقوق اضافه‌کاری را اصلا پرداخت نمی‌کند.


اتحادیه‌های تجاری و کارگری استرلیا این نظرسنجی را روز چهارشنبه، پیش از جلسه اجرایی تصویب حقوق کارگران و کارمندان درباره شرایط کار در منزل، منتشر کردند.


«کریستین پورتر» از مقامات استرالیایی با تاکید بر حفظ «اقتصاد نرمال» از شرکت‌ها خواسته است تا نیروی کار خود را به محل کار بازگردانند. این درحالی است که نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد کانیوزن تمایلی به حضور در محل کار خود ندارند و در دوران قرنطینه خانه‌هایشان را ترک نکرده‌اند.


تعداد کارگرانی که پیش از شیوع کرونا روزهای بیشتری را در خانه سپری می‌کردند، حدود ۱۲ درصد بود ولی با شیوع این بیماری تعداد این افراد در ماه سپتامبر ۳۱ درصد شد. حدود ۹ درصد از این کارمندان و کارگران گزارش داده‌اند که یک روز در هفته در خانه کار می‌کنند و حدود ۶ درصد یک روز در ماه این وضعیت را دارند. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد ۸۱ درصد از کارگران و کارمندان ترجیح می‌دهند در خانه کار کنند و کارفرما از آن‌ها حمایت کند. ۴۷ درصد نیز با تاکید بر حفظ سلامتی خودشان گفتند: کار در خانه امن‌تر است.


کار در خانه هزینه‌های زندگی کارگران و کارمندان را بیشتر می‌کند


کار در خانه به‌طور متوسط حدود ۵۳۰ دلار هزینه‌های زندگی کارگران و کارمندان را افزایش داده است. حدود یک سوم از کارمندان و کارگرانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، از افزایش ساعت کاری و افزایش هزینه‌های زندگی خود خبر داده‌اند.


با وجود صرفه‌جویی در وقت و کاهش رفت و آمدها، کارگران گزارش داده‌اند فعالیت کاری خود را قبل از ساعت ۸ آغاز می‌کنند و از هر سه نفر، یک نفر نیز می‌گوید تا ساعت ۹ شب کار می‌کند.


کارگران و کارمندان در این نظرسنجی با تاکید بر پررنگ‌تر شدن نقش سرپرستی خود گفتند: دورکاری نقش سرپرستی ما در خانواده را بیشتر کرده‌ است که این شرایط با تعطیلی مدارس افزایش یافته است.


نیمی از کارگران درباره مشکلات روحی خود نیز توضیح دادند: ما با مشکلات بهداشت روانی مثل استرس، اضطراب، خودزنی و افسردگی روبرو هستیم.


گزارشی به همراه این نظرسنجی منتشر شده که نشان می‌دهد، منشور کار در خانه باید روشن باشد و حقوق و مزایای افرادی که در حال حاضر در خانه کار می‌کنند، نباید کمتر از زمانی باشد که در محل کار حضور داشتند.


این منشور حقوقی همچنین نشان می‌دهد کارفرمایان باید متعهد شوند تا تمامی حق و حقوق کارمندان و کارگران را فراهم کنند. کارگران و کارمندان هم «حق قطع ارتباط» را داشته باشند تا تعادل بین کار و زندگی را حفظ کنند.


محیط کار ایمن، ارتباط کارگران از طریق اتحادیه‌ها و حفظ حقوق کارمندان و کارگران در شرایط کار در خانه از دیگر درخواست‌های اتحادیه‌های کارگری است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=260093

برچسب ها

ثبت نظر

-