افزایش نود هزار تومانی مستمری‌ها عدالت نیست/ کم لطفی و سنگ‌اندازی نمایندگان مجلس در حق بازنشستگان/ آقای قالیباف رسیدگی کنید

  • کد خبر : 259208
  • 17 آبان 1399 - 17:51
افزایش نود هزار تومانی مستمری‌ها عدالت نیست/ کم لطفی و سنگ‌اندازی نمایندگان مجلس در حق بازنشستگان/ آقای قالیباف رسیدگی کنید

افزایش نود هزار تومانی مستمری‌ها عدالت نیست/ کم لطفی و سنگ‌اندازی نمایندگان مجلس در حق بازنشستگان/ آقای قالیباف رسیدگی کنید

بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی منابع اختصاص یافته برای اجرا همسان‌سازی را ناکافی دانستند و خواستار رسیدگی وی شدند.

به گزارش ایلنا، در نامه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی به رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است:


بسمه تعالی


ریاست محترم مجلس شورای اسلامی


جناب آقای دکتر قالیباف


باسلام


احتراما ما بازنشستگان تامین اجتماعی، مراتب اعتراض و نارضایتی خود را درخصوص بی‌عدالتی و تبعیض‌های آشکار میان دو صندوق بازنشستگی به شرح ذیل به استحضار جنابعالی می‌رسانیم. 


۱- در طرح همسان‌سازی بازنشستگان کشوری و لشکری با جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیون نفر، هجده هزار میلیارد تومان اختصاص یافته درصورتی که در طرح همسان‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی با جمعیتی بالغ بر سه و نیم میلیون نفر تنها شانزده هزار میلیارد در نظر گرفته شده است. 


بازنشستگان مظلوم تامین اجتماعی از جنابعالی این سوال را دارند که این کجای عدالت است؟ 


۲-در طرح همسان‌سازی، بازنشستگان کشوری و لشکری از یک میلیون تا ۵ میلیون تومان افزایش حقوق داشتند، درصورتی که در طرح متناسب‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی این افزایش حقوق تنها از نود هزار تومان تا یک میلیون تومان بوده است. در کجای این موارد عدالتی مشاهده می‌فرمایید؟ 


جناب آقای دکتر قالیباف با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی، یک سازمان خودگردان می‌باشد و هیچ گونه بار مالی بر دوش دولت ندارد کم لطفی و سنگ‌اندازی نمایندگان مجلس در خصوص احقاق حق این قشر مظلوم از چه بابت می‌باشد؟ 


۳-اخیراً طرح اختصاص ده هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی جهت بازنشستگان کشوری و لشکری (با جمعیت یک و نیم میلیون نفر) در مجلس مطرح شده است، در صورتی که تنها مبلغ ده هزار میلیارد تومان برای سه گروه به منظور تکمیل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق فولاد و بازنشستگان غیرعضو هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی اختصاص یافته است و این در حالی است که تنها در سازمان تامین اجتماعی جمعیتی در حدود سه و نیم میلیون نفر وجود دارد. 


شکی نیست که با یک نگاه اجمالی به این اعداد و ارقام، بی‌عدالتی و نارضایتی جمعیت بازنشستگان تامین اجتماعی را درخواهید یافت. در پایان امید است با عنایاتی که مبذول می‌فرمایید از هر طریق که صلاح می‌دانید در حل مشکلات و تبعیض‌های ذکر شده بازنشستگان تامین اجتماعی، اقدام عاجل مبذول فرمایید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=259208

ثبت نظر

-