قیمت برق برای دومین بار در نروژ به زیر صفر رسید

  • کد خبر : 253370
  • 14 آبان 1399 - 11:29

 

قیمت برق برای دومین بار در نروژ به زیر صفر رسید

به گزارش نیوز، قیمت برق در بخش‌هایی از نروژ برای دومین بار در تاریخ به زیر صفر رسید. شهروندان جنوب نروژ پول می‌گیرند تا برق مصرف کنند چون تولیدکنندگان برق در زمان منفی شدن قیمت آن باید برای فروش برق پول بپردازند.

طبق گفته رسانه های نروژ، قیمت برق در داخل و اطراف اوسلو و کریستیان‌ساند در اولین ساعات روز دوشنبه تا محدوده منفی پایین آمده بود.

دلایل منفی شدن قیمت نفت

این دومین بار در تاریخ نروژ است که قیمت برق به زیر صفر می‌رسد. قیمت برق در اوایل جولای در نروژیه مدت یک ساعت منفی شد.برخی از دلایل منفی شدن قیمت نفت در آن زمان عبارت بودند از: بارش برف زیاد در کوهستان ها، صادرات محدود برق و آغاز تعطیلات تابستانی که طی آن مصرف برق نروژی‌ها به پایین‌تر از حد معمول می‌رسد.

ولی تحلیلگران می گویند منفی شدن قیمت برق در روز دوشنبه نتیجه بارندگی‌های شدید و وزش باد طی هفته های اخیر و واردات بالای برق هسته‌ای از سوئد بوده است. دمای هوای بالاتر از حد طبیعی در شمال نروژ هم باعث کاهش تقاضا برای برق شده است.

متخصصان انتظار دارند قیمت برق با فرا رسیدن زمستان افزایش یابد. نروژبزرگترین تولید کننده نفت و گاز در غرب اروپاست ولی ۹۹ درصد برق مصرفی خود را از انرژی آب به دست می‌آورد. انرژی آب حدود یک ششم عرضه برق در دنیا را بر عهده دارد.

آمار نشان می دهد ۹۱٫۲ درصد از تولید برق نروژ در سپتامبر ۲۰۲۰ با انرژی آب صورت گرفته است. باد مسئول ۷٫۱ درصد از تولید برق در این کشور است و انرژی حرارتی ۱٫۶ درصد را تشکیل می‌دهد.

 

با اخبار نیوز همراه باشید…

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=253370

ثبت نظر

-