هراسی از نقدها نداریم/ شرکت‌های زیان‌ده از ۴۰ به ۶ کاهش یافت/ استخدام بانوان در شستا سه برابر شد

  • کد خبر : 250154
  • 12 آبان 1399 - 13:43
هراسی از نقدها نداریم/ شرکت‌های زیان‌ده از ۴۰ به ۶ کاهش یافت/ استخدام بانوان در شستا سه برابر شد

هراسی از نقدها نداریم/ شرکت‌های زیان‌ده از ۴۰ به ۶ کاهش یافت/ استخدام بانوان در شستا سه برابر شد

مدیرعامل شستا اظهار داشت: طیف بزرگی از ذینفعان به واسطه بورسی شدن شستا به اطلاعات این مجموعه دسترسی دارند و نهایت سعی ما شفاف شدن اطلاعات بوده است به همین دلیل الان مشتاق نقدها هستیم و هراسی از آن نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضوانی‌فر در نشست خبری آنلاین درباره فرآیند انتصابات در هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا توضیحاتی ارائه داد.


وی با بیان اینکه موضوع انتصابات و سرمایه انسانی در ترکیب هیات مدیره و شرکت‌های شستا را امروز مرور می‌کنیم گفت: بعد از گذشت دو سال از قبول مسئولیت در شستا و حضور آقای شریعتمداری در وزارت رفاه و سپردن امور و این امانت به حقیر، مسیری ایجاد شد که باید چند نکته درباره آن را توضیح دهم.


وی گفت: مهمترین موضوع در این مدت رعایت اصل شفافیت در تمام تصمیم‌گیری‌ها بوده و از این رو ترکیب تمام هیات مدیره‌ها در سامانه‌ها بارگذاری شد و تمام افراد و مجموعه‌ها به این اطلاعات دسترسی پیدا کردند. به همین دلیل امکان نقد فراهم شد که این چیز خوبی است اما باید توجه داشت که این اقدام با شجاعت آقای شریعتمداری در افشای اطلاعات صورت گرفت.


مدیرعامل شستا با بیان اینکه از یک دارایی بین نسلی محافظت می‌کنیم و در تمام انتصابات به این موضوع توجه کرده‌ایم و فارغ از آبی و قرمزها انتصابات انجام شد، گفت: بر اساس صلاحیت افراد از تمام طیف‌های فکری و سیاسی و از تمام جریان‌ها در ترکیب هیات مدیره‌ها حضور دارند و اگر توفیقی حاصل شده مانند سود ۱۴ برابری، رتبه اعتباری a مثبت، کاهش شرکت‌های زیان‌ده از ۴۰ به ۶ شرکت همه حاصل به کارگیری این نیروی انسانی هستند.


رضوانی‌فر افزود: حتما در این روند نواقص و ایراداتی وجود داشته، امروز از مجموعه‌ای صحبت می‌کنیم که در گذشته برای بیشتر از ۵۰ درصد انتصاباتش حتی یک برگ کاغذ به عنوان سند وجود ندارد و ۲۴۰ نفر فقط با یک برگه یادداشت به کار گرفته شده است.


وی افزود: حتما اشکالاتی در این فرآیند وجود دارد اما باید توجه داشته باشیم از چه شرایطی عبور کرده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم.


وی با بیان اینکه امروز با راهبری آقای شریعتمداری برای بکارگیری نیروی انسانی مستنداتی ایجاد شده است گفت: امروز ۷۵ درصد انتصابات مربوط به افراد دارای کارشناسی ارشد و دکترا است که قبلا این عدد زیر ۵۰ درصد و میانگین سنی انتصابات به کتمر از ۴۳ سال کاهش پیدا کرده است.


مدیرعامل شستا با بیان اینکه در دوره‌های گذشته ۲۴ درصد انتصابات افراد بالای ۶۰ سال بودند که امروز این رقم به کمتر از ۲٫۵ درصد رسیده است گفت: هیچ محدودیتی برای ورود افراد به هیات مدیره شرکت‌ها نداریم و همه می‌توانند برای حضور در ترکیب هیات مدیره شرکت‌ها کاندید شوند.


وی با اشاره به تدوین و بکارگیری آیین‌نامه مشخص برای انتصاب افراد گفت: بر اساس آن آیین‌نامه به هر فردی با ویژگی‌های مشخص امتیاز داده می‌شود و برای شرکت‌ها هم نمره‌ای در نظر گرفته شده است. مبنای ورود هر شخص به هیات مدیره این است که امتیاز فردی آن از نمره شرکت بالاتر باشد.


رضوانی‌فر افزود: افراد با بالاترین امتیاز و مناسب‌ترین گزینه با دریافت برنامه فرد انتخاب و وارد کمیته انتصابات هلدینگ می‌شود و بعد از تصویب کمیته انتصابات هلدینگ، فرد در هیات مدیره هلدینگ قرار می‌گیرد و پرونده فرد در نهایت به کمیته انتصابات شستا ارسال می‌شود.


وی گفت: در کمیته انتصابات شستا تایید یا رد شدن افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید پس از استعلام حراست میثاق‌نامه‌ا‌ی با فرد منتخب به امضا می‌رسد.


رضوانی‌فر تاکید کرد: تمام این روند امروز در حالی به اجرا می‌رسد که پیش از این هیچ پروندهای برای پرسنل و اعضای هیات مدیره وجود نداشت.


وی ادامه داد: نکته بعدی این است که مبنای تصمیم‌گیری برای ورود و خروج افراد از مجموعه هیات مدیره ارزیابی عملکرد وی در قالب کارنامه است یعنی برای عملکرد افراد حاضر در هیات مدیره‌ها کارنامه صادر می‌وشد.


مدیرعامل شستا با تاکید بر اینکه اعضای هیات مدیره را نباید به صورت تک و باید در کنار هم دید گفت: افراد باید در کنار هم دیده شوند چراکه هر یک از اعضای هیات مدیره ماموریتی متناسب با ماهیت آن شرکت دارند.


وی گفت: امروز شاهد آن هستیم از طیف‌های مختلف در هیات مدیره‌ها افراد حاضر هستند برای مثال از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق تا دوستانی از یک جریان سیاسی خاص امروز در شرکت‌ها حضور دارند.


رضوانی‌فر با تاکید بر اینکه نگاه ما به اداره شستا نگاه ملی است گفت: نقد باید منصفانه باشد تا اصلاح صورت بگیرد.


وی با بیان اینکه بورسی شدن شستا یک اتفاق بسیار بزرگی بود اظهار داشت:‌ طیف بزرگی از ذینفعان به واسطه بورسی شدن شستا به اطلاعات این مجموعه دسترسی دارند و نهایت سعی ما شفاف شدن اطلاعات بوده است به همین دلیل الان مشتاق نقدها هستیم و هراسی از آن نداریم.


مدیرعامل شستا ادامه داد: امروز عصر طلای بی‌رنگ یا همان طلای سرمایه انسانی است و نباید بر روی سرمایه انسانی رنگ بگذاریم و فارغ از جنسیت، جغرافیای تولد، طیف فکری و … باید بستر استفاده از افراد فراهم شود.


وی با اشاره به افزایش انتصاب و بکارگیری بانوان در شرکت‌های شستا گفت: انتصاب بانوان سه برابر گذشته افزایش پیدا کره است همچنین انتصاب برادران اهل سنت چهار و نیم براب ر شده هر چند که نسبت به جمعیت آنها این رقم فعلا بالا نیست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=250154

ثبت نظر

-