همسان‌سازی بازنشستگان کارگری مطابق قانون صورت نگرفته/ به تامین اجتماعی پول بدهند!

  • کد خبر : 249609
  • 12 آبان 1399 - 7:37
همسان‌سازی بازنشستگان کارگری مطابق قانون صورت نگرفته/ به تامین اجتماعی پول بدهند!

همسان‌سازی بازنشستگان کارگری مطابق قانون صورت نگرفته/ به تامین اجتماعی پول بدهند!

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برای کارگران رعایت همسان‌سازی و متناسب‌سازی براساس ماده ۱۲ برنامه ششم صورت نگرفته است.

حمیدرضا حاجی بابایی (رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی) امروز یکشنبه در نشست علنی پارلمان به عنوان پیشنهاد دهنده الحاق یک ماده به طرح دو فوریتی تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: از محل واگذاری اموال دولت (این اموال دولت ریال نیست) در واقع دولت اموال خود را تحویل می‌دهد و دستگاه‌ها و نهادها این کار را انجام می‌دهند، بدین صورت که دولت ۱۰ هزار میلیارد تومان به سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح و کشوری می‌دهد و آن‌ها خودشان در راستای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری اقدام می‌کند، بنابراین اینجا پولی رد و بدل نمی‌شود.


وی افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرد، اموال به آن می‌دهند و خود تامین اجتماعی تبدیل می‌کند.


حاجی بابایی ادامه داد: متاسفانه در همسان‌سازی حقوق، برای کارگران رعایت همسان‌سازی و متناسب‌سازی براساس ماده ۱۲ برنامه ششم صورت نگرفته است، حق بر این است آنچه که برای کشوری و لشگری انجام می‌شود، برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز انجام گیرد. همچنین برای کانیوزن فولاد که متاسفانه انجام نگرفته است.


وی با بیان اینکه باید یک همسان‌سازی نیز در رابطه با بازنشستگان تامین اجتماعی انجام گیرد، افزود: همچنین قرار است کمیته امداد امام خمینی (ره) ۵۰ هزار واحد مسکونی بسازد و این میزان واحد در هر استانی حدود ۲ هزار واحد برای افراد محروم و مستضعف نیاز به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد. این مبلغ نیز تبدیل به پول نمی‌شود. مثلا در اختیار قرارگاه خاتم الانبیا (ص) قرار می‌گیرند، اموال را دولت به قرارگاه می‌دهد و آن‌ها ۵۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در سراسر کشور می‌سازد، این مهم علاوه بر ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی نیز به دنبال دارد. همچنین رضایت عمومی را در شرایط سخت اقتصادی کنونی بالا می‌برد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=249609

ثبت نظر

-