پایان اقامت یک روزه کارگران آبفای اهواز در تهران

  • کد خبر : 248018
  • 11 آبان 1399 - 10:11
پایان اقامت یک روزه کارگران آبفای اهواز در تهران

پایان اقامت یک روزه کارگران آبفای اهواز در تهران

کارگران پیمانی آبفای اهواز که روز گذشته با سفر به تهران مقابل ساختمان وزارت نیرو تجمع کرده بودند پس از به توافق رسیدن بر سر خواسته‌های خود به محل اقامت خود بازگشتند.

منابع کارگری در آب وفاضلاب امروز یکشنبه از پایان اعتراض یک روزه کارگران آبفای اهواز در تهران مقابل ساختمان وزارت نیرو خبر دادند.


منابع خبری ایلنا در این واحد خدماتی گزارش کردند؛ معترضان از کارگران پیمانکاری آبفای اهواز هستند که روز گذشته (۱۰ آبان) به نیابت از ۱۴۰۰ نفر از کارگران آبفای اهواز در واکنش به کم توجهی مسئولان استانی در اجرای بخشنامه تبدیل وضعیت استخدامی خود و همچنین نارضایتی از کار با پیمانکاران ومشکلاتی که در این خصوص به آن دچار شده‌اند اعتراض کرده بودند.


گفته می‌شود که این تجمع اعتراضی حوالی ساعت ۸ صبح روز گذشته آغاز شد و در نهایت حوالی ساعت ۳ بعداظهر با وعده برخی مسئولان وزارت نیرو خاتمه یافت.


این کارگران که شمار آن‌ها ۳۰نفر برآورد می‌شود به ایلنا گفتند روز گذشته مسئولان وزارت نیرو جلسه‌ای را به صورت حضوری با آن‌ها و برخی مسئولان آب وفاضلاب کشور ترتیب دادند.


به گفته آنان مسئولان وزارت نیرو وآب وفاضلاب با گوش دادن به سخنان ومشکلات ما کارگران پیمانکاری وعده پیگیری خواسته‌های کارگران را در جلسات مشترک وزارت نیرو و آب وفاضلاب دادند.


کارگران تصریح کردند: خواسته ما تبدیل وضعیت کارگران از پیمانی به قرارداد مستقیم، تامین امنیت شغلی و پرداخت به موقع مطالبات است که مسئولان استانی به این موضوعات بی‌اعتنا هستند.


کارگران آب وفاضلاب اهواز می‌گویند؛ بخش اصلی مطالبات ما اجرا نشدن بخشنامه تبدیل وضعیت استخدامی حدود ۱۴۰۰ کارگر پیمانکاری آب وفاضلاب اهواز بود که بر اساس گفته مسئولان وزارت نیرو این بخشنامه مربوط به کارگران پیمانکاری آبو فاضلاب روستایی است و شامل کارگران آبفای نمی‌شود.


در عین حال قرار است آزمون استخدامی در ماه‌های پیش رو بین کارگران پیمانکاری و قرار داد موقت برگزار شود. برهمین اساس همه کارگران حاضر در تهران با اعتماد به وعده مسئولان وزارت نیرو وآب وفاضلاب کشور و پس از به توافق رسیدن بر سر خواسته‌های خود به محل اقامت خود بازگشتند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=248018

برچسب ها

ثبت نظر

-