معرفی معروف ترین سوغات کشورهای اروپایی

  • کد خبر : 24630
  • 02 مرداد 1400 - 12:48
معرفی معروف ترین سوغات کشورهای اروپایی

به گذارش نیوز: بیشترین جذابیت که یک مسافرت می تواند داشته باشد سوغاتی است. به طور کلی خرید سوغاتی یکی از زیباترین بخش‌های سفر است. ما در این بخش قصد داریم  سوغات کشورهای اروپایی را به شما معرفی کنیم.

سوغات ایتالیا، ماسک های ونیزی

شهر ونیز سالانه پذیرای میلیون ها توریست بوده که از نقاط مختلف جهان برای دیدن جاذبه های طبیعی ونیز به این شهر سفر می کنند. شهر ونیز همه ساله در اوایل فوریه میزبان جشنواره بزرگ و معروفی هست. افرادی که در این جشنواره حضور می یابند، لباس های خاصی به تن داشته و ماسک هایی را به چهره می زنند.

سوغات ایتالیا،ماسک های ونیزی

این ماسک ها یکی از بهترین سوغاتی های اروپا بوده که مورد نظر گردشگران این شهر هستند. ماسک های ونیزی در طرح و رنگ های متفاوت و از جنس هایی چون چرم، سرامیک یا شیشه تولید می شوند. شما می توانید ماسک مورد نظر خود را از این شهر تهیه نموده و با خود به خانه ببرید و در گوشه ای از خانه خود بیاویزید. این مورد از سوغات اروپا هدیه ایده آلی برای دوستان و آشنایان شما هست.

>>>بیشتر بخوانید:

معرفی سوغات شهرهای مختلف ایران

سوغات لهستان، زیورآلات کهربایی

کهربا یک سنگ قیمتی بوده که علاوه بر زیبایی، دارای خاصیت درمانی نیز هست. لهستان منبع این سنگ است. کهربا در لهستان بیش از ۸۰ نوع دارد که از آن ها در زیورآلات مختلف استفاده می شود.

سوغات لهستان، زیورآلات کهربایی

شما می توانید این زیورآلات زیبا و قیمتی را برای خود به عنوان یادگاری از سفر به لهستان تهیه یا به عنوان یکی از معروف ترین سوغات کشورهای اروپایی به همراه آورده و به دوستان و عزیزانتان هدیه دهید. به اعتقاد لهستانی ها همراهی سنگ کهربا برای افراد شانس دارد! پیشنهاد می کنیم این شانس را از دست ندهید.

سوغات پرتغال، کاشی های سرامیکی

حتما شهرت معماری پرتغال به گوشتان رسیده است. در این کشور ساختمان های جذاب و چشم نوازی را می بینید که با کاشی های سرامیکی رنگارنگ طراحی شده و جلوه ای خاص دارند. طرح و الگوهایی که در کاشی های پرتغالی دیده می شوند، منحصربفرد بوده و مختص این کشور هستند.

سوغات پرتغال، کاشی های سرامیکی

شما می توانید گوشه ای از این معماری زیبا را خریداری کرده و کاشی های سرامیکی را به همراه خود به خانه بیاورید. تزیین گوشه ای از خانه با این کاشی ها می تواند یادآور بناهای زیبای پرتغال برای شما باشد.

سوغات مجارستان، ظروف چینی

صنعت چینی سازی در مجارستان قدمتی بسیار دیرینه دارد و از قرن ها پیش به عنوان یکی از معروف ترینسوغات کشورهای اروپایی مطرح بوده است. ظروف و اشیای تزیینی چینی مجارستان یکی از بهترین ظروف چینی در دنیا بوده که در بیش از ۶۰ کشور به فروش می رسند.

سوغات مجارستان، ظروف چینی

جالب است بدانید که خاندان سلطنتی، یکی از مشتریان پرو پا قرص این ظروف هستند و از این چینی ها در کاخ های خود استفاده می کنند. ظروف و وسایل تزیینی چینی اغلب دارای طراحی های سنتی بوده و نقاشی هایی از اسب، کالسکه، فرشته را بر روی خود دارند.

سوغات هلند، ظروف سفالی دلفت

دلفت ور (Delfteware) یا ظروف سفالی دلفت، ظروف بسیار زیبایی هستند که از قرن ۱۷ میلادی در کشور هلند ساخته می شوند. این ظروف سبک طراحی خاصی دارند و برای رنگ آمیزی آن ها نیز از دو رنگ سفید و آبی استفاده می شود. این سبک از سفالگری هلند در تمام دنیا مشهور بوده و مورد استقبال علاقمندان به هنرهای سنتی قرار دارد.

سوغات هلند، ظروف سفالی دلفت

نقاشی های روی ظروف به صورت دستی انجام می شود و هنرمندان باتجربه هلندی با ظرافتی منحصر بفرد و طرح هایی جذاب این کار را انجام می دهند. ظروف سفالی دلفت یکی از بی مثال ترین سوغات اروپا بوده که می توانید آن ها را در گالری و سوغاتی فروشی های آمستردام بیابید.

سوغات پراگ، کریستال بوهمیا

اگر علاقمند به ظروف شیشه ای و کریستال باشید، حتما نام کریستال بوهمیا را از زبان فروشندگان این نوع محصولات شنیده اید. بوهمیا یکی از مناطق جمهوری چک بوده که مراکز صنعتی فراوانی داشته و بی مثال ترین ظروف را تولید می کند. در واقع کریستال های بوهمیا با یک ترکیب شیمیایی متفاوت کار شده و با افزودن موادی چون سرب به ترکیب کریستال، شفافیتی شگفت انگیز در شیشه ها ایجاد کرده اند.

سوغات کشورهای اروپایی/سوغات پراگ، کریستال بوهمیا

همین باعث شده تا کریستال های بوهمیا خاص تر از دیگر کریستال های جهان بوده و طرفداران بسیاری داشته باشند. اگر به جمهوری چک سفر کردید، می توانید چند تکه از این کریستال های زیبا را با خود ببرید. گلدان های شیشه ای، زیورآلات، شمعدان ها هدیه های خوب و باارزشی برای دوستان و عزیزان شما از بین بهترین سوغات کشورهای اروپایی هستند.

سوغات ترکیه، ست قهوه خوری مسی

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران بوده که مورد استقبال گردشگران ایرانی قرار دارد. اگر دوست دارید یک کالای خاص و منحصر بفرد را از ترکیه تحت نام معروف ترین سوغات کشورهای اروپایی به همراه بیاورید، توصیه می کنیم محصولات مسی این کشور را انتخاب کنید.

سوغات ترکیه، ست قهوه خوری مسی

این ظروف بهترین یادگاری از کشور ترکیه و یک هدیه جذاب برای دوستان و آشنایان شما هستند. می توانید یک ست قهوه خوری زیبا خریداری نمایید و گوشه ای از خانه خود را با آن تزیین کنید.

سوغات کشورهای اروپایی/ سوغات انگلستان، شکلات کدبری

کدبری (Cadbury) یکی از شرکت های غذایی قدیمی و معروف انگلستان بوده که در عرصه ایجاد شکلات، آدامس، آب نبات فعالیت می کند. شکلات های کدبری یکی از خوشمزه ترین شکلات های دنیا هستند که در تمامی کشورها طرفدار دارند.

سوغات کشورهای اروپایی/سوغات انگلستان، شکلات کدبری

اگر می خواهید یکی از بی مثال ترین سوغات اروپا خریداری کنید، محصولات کدبری بهترین گزینش است. شما علاوه بر خرید محصولات کدبری می توانید از کارخانه شکلات سازی آن نیز دیدن کرده و مراحل تهیه این مورد از سوغات اروپا را از نزدیک ببینید.

سوغات فرانسه، ماکارون

ماکارون، یکی از برترین سوغات اروپا و فرانسه بوده که در طعم و رنگ های متفاوت تهیه شده و در شیرینی فروشی های این کشور به فروش می رسد. این شیرینی دولایه دارد که بین آن ها با مربا، خامه، شکلات یا مانند آن پر می شود.

سوغات کشورهای اروپایی /فرانسه، ماکارون

ماکارون را می توانید در قنادی و شیرینی فروشی های ایران نیز بیابید، اما خرید ماکارون از فروشگاه های فرانسه چیز دیگری است. می توانید با این شیرینی های جذاب و دوست داشتنی از دوستان خود پذیرایی کنید و حال و هوای سفر به این کشور زیبا را به آنان نیز انتقال دهید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=24630

ثبت نظر

-