وضعیت قیمت خوراکی ها در شهریور

  • کد خبر : 212913
  • 12 مهر 1399 - 19:18
وضعیت قیمت خوراکی ها در شهریور

 

 

وضعیت قیمت خوراکی ها در شهریور

 

نیوز: به گزارش نیوز؛  مرکز آمار ایران تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهریور اعلام کرد.

بر اساس این گزارش در گروه نان و غلات ، اقلام “برنج خارجی درجه یک” و “شیرینی خشک” با ۴,١ درصد  و “رشته آش” با ٣.٣ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در  گروه گوشت سفید و قرمز نیز، اقلام “کنسرو ماهی تن” با ٨,۵ درصد و “ماهی قزل آلا” با ۶.١ درصد بیشترین افزایش را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

 در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت مربوط به “خامه پاستوریزه” با ١٢,٨ درصد و “کره پاستوریزه (کره حیوانی) ” با ١٢.٠ درصد و “تخم مرغ ماشینی” با ١١.٩ درصد بیشترین افزایش را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه میوه و خشکبار، بیشترین افزایش قیمت مربوط به “موز” با ٢٠,۴ درصد و “مغر گردو” با ۶.٢ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. هم‌چنین در ماه جاری متوسط قیمت “هندوانه” با ٨.٨ درصد و “سیب” با ۶.١ درصد بیشترین کاهش نسبت به ماه قبل را داشته‌اند.

در بین سبزیجات، بیشترین افزایش قیمت مربوط به “خیار ” با ٢٢,٣ درصد، “بادمجان” با ٢١.۶ درصد و “عدس” با ٢٠.٣ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. هم‌چنین در ماه جاری اقلام “فلفل دلمه‌ای” با ١٢.۶ درصد و “لوبیا قرمز” با ٩.١ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته است.

اما در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت مربوط به “نوشابه گازدار” با ٩,۴ درصد  و “سس مایونز” با ۴.٢ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.

 

 با نیوز همراه باشید.. 

آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار

اعتراض خبرنگار شبکه خبر به وضعیت قیمت‌ها و زیر کولر نشینی بعضی مسئولان /فیلم

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=212913

ثبت نظر

-