اعلام وضعیت اضطراری در تگزاس

  • کد خبر : 205591
  • 07 مهر 1399 - 11:07
اعلام وضعیت اضطراری در تگزاس

 

در تگزاس وضعیت اضطراری اعلام شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

نیوز: به گزارش نیوز ( اعلام وضعیت اضطراری در تگزاس ) پس از کشف یک میکروب خطرناک برای مغز در منابع آبی در شهری از تگزاس، در این شهر وضعیت اضطراری اعلام شد و به شهروندان هشدار داده شد فعلاً از مصرف آب لوله‌کشی خودداری کنند.مسئولان شهر «لیک جکسون» تگزاس پس از آنکه کودکی شش ساله جان خود را هنگام مصرف آب لوله‌کشی در خانه یا در پارک بازی از دست داد متوجه این موضوع شدند.

نمونه آبی که از هر دو محل فوق و همچنین شیر آتش‌نشانی مرکز شهر تهیه شد و در مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌ها مورد آزمایش قرار گرفت علائمی از وجود یک ارگانیسم ورم مغزی در آن دیده می‌شود.

متعاقب این وضعیت، شهردار شهر طی نامه‌ای فوری به «گرت ابوت» فرماندار ایالت تگزاس گفت: «شهر لیک جکسون در بخش برازوریا تگزاس در اثر آلودگی آب آشامیدنی، با تهدید جدی جانی، مالی و بهداشتی مواجه شده است». ( وضعیت اضطراری در تگزاس )

بر همین اساس مقامات زیست محیطی تگزاس با به‌روز کردن هشدار در ساعات‌های پایانی شنبه شب، به شهروندان لیک جکسون خبر دادند که استفاده از آب لوله‌کشی برای پخت و پز و شستشو مجاز است ولی حتماً باید قبل از استفاده آب را بجوشانند.

به گزارش مرکز پیش‌گیری و درمان بیماری‌ها، نرخ تلفات این انگل در صورت ورود از راه بینی ۹۷ درصد است اما نمی‌تواند در مقابل اسید معده مقاومت کند، بنابراین خوردن آن خطری ندارد.

اخبار نیوز را دنبال کنید … 

دزدانی که صیاد صید می‌کنند!

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=205591

ثبت نظر

-