محصولات ارگانیک محصولات ارگانیک غنی از ویتامین هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند!

  • کد خبر : 205514
  • 29 مهر 1400 - 12:12
محصولات ارگانیک محصولات ارگانیک غنی از ویتامین هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند!

نیوز: محصولات ارگانیک به آن دسته از مواد غذایی گفته می شود  که عاری از  هر گونه مواد شیمیایی و مصنوعی همچون آفت کش ها، سموم، نگهدارنده ها، کودهای شیمیایی و به طور کلی هر گونه آلاینده است. امروزه مردم  به سوی گزینه های سالم‌تر تغذیه ای حرکت کرده و به همین دلیل بازار مواد غذایی ارگانیک شاهد افزایش تقاضا است.یکی از مهم‌ترین مزیت‌های محصولات غذایی ارگانیک وجود طعم و مزه بهتر و طبیعی تر و خواص غذایی بیشتر این محصولات نسبت به محصولات تولید شده در سیستم زراعی رایج و محصولات اصلاح شده است.

مزیت محصولات ارگانیک

شواهد مبتنی بر تحقیقات نشان می دهد که غذاهای ارگانیک در مقایسه با غذاهای مشابه و غیرارگانیک،  سالم تر و مقوی ترند. کشاورزی ارگانیک نیز برای محیط زیست بهتر بوده،  باعث کاهش آلودگی ، صرفه جویی در مصرف آب ، کاهش فرسایش  و افزایش حاصلخیزی خاک و مصرف انرژی کمتر می شود.

محصولات ارگانیک
استفاده از محصولات ارگانیک یکی از بهترین راه ها برای رفع این مشکل است. چگونه؟ به این دلیل که محصولات ارگانیک بدون استفاده از کودهای مصنوعی و سموم دفع آفات  ـ که یکی از عوامل اصلی بیماری های ناشی از باکتری ها ، ویروس ها و انگل های موجود در غذاهای خامی است که به دقت شسته و آماده نشده اند ـ رشد می کنند.

غذای ارگانیک مفید

غذای ارگانیک مفید، غنی از مواد مغذی و خوش طعم است. عاملی که غذاهای ارگانیک را بسیار مغذی می کند این است که به آنها زمان داده می شود تا تولید شده  و بهترین شرایط طبیعی برای رشد را داشته باشند. غذاهای ارگانیک – که غنی از ویتامین و مواد معدنی هستند – به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. افزایش آگاهی جامعه در مورد عوارض جانبی مواد شیمیایی مصنوعی در تولید مواد غذایی معمولی و غیرارگانیک طی سال های اخیر، به توسعه پرورش این نوع محصولات کشاورزی کمک کرده است.  
محصولات ارگانیک

صنعت محصولات

یکی از بزرگ ترین مزایای زندگی بر اساس مبانی تغذیه ارگانیک، کمک به تلاش های مستمری است که برای حفظ کره زمین انجام می شود. غذاهای ارگانیک پرورش یافته محلی و بدون تزریق مواد شیمیایی مضر و سموم، به کاهش پیامدهای بهداشتی انسان ناشی از آلودگی هوا ، آب و خاک کمک می کند. 

کیفیت بهتر، عاری از موادشیمیایی

در کشاورزی ارگانیک از آفت کش های طبیعی تولید شده، به جای مواد مصنوعی که در کشاورزی متداول معمول است، استفاده می شود. سموم دفع آفات طبیعی سمی نیستند ، بنابراین خطر اصلی مشکلات سلامتی را از بین می برند. کشاورزی ارگانیک فرسایش تنوع زیستی کشاورزی را به حداقل می رساند و غنای گونه ها را افزایش می دهد.
>>>بیشتر بخوانید:
محصولات ارگانیک تازه اند زیرا برای ماندگاری بیشتر  آنها هیچ ماده نگهدارنده ای به آنها تزریق نمی شود. گرچه ممکن است طعم بعضی از آنها چندان مطلوب ما نباشد اما به لطف کودهای طبیعی، غنی از مواد مغذی هستند. این مواد احتمالا قیمتی بالاتر از قیمت محصولات طبیعی دارند اما ارزش سلامتی انسان و جلوگیری از ورود بی رویه سموم و کودها به بدن، بسیار بیشتر است. مصرف چنین محصولاتی باعث کاهش خطرهای سلامتی و هزینه های پزشکی غیرضروری در طولانی مدت می گردد.

محصولات ارگانیک به فصل بستگی دارد.

محصولات ارگانیک به شدت به فصل بستگی دارد. بنابراین، کشاورز و مصرف کننده معمولاً در مقایسه با اقلام معمولی و وارداتی، گزینه های انتخابی کمتری دارند. می توان گفت که صنایع غذایی ارگانیک در چند سال آینده شاهد رشد چشمگیری خواهد بود. این صنعت در مرحله نوظهوری است اما پتانسیل زیادی برای رشد دارد و به رشد کلی اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=205514

ثبت نظر

-