راهنمای مد در سفر؛ نکاتی کلیدی که باید رعایت کرد

  • کد خبر : 18705
  • 16 اسفند 1398 - 22:11
راهنمای مد در سفر؛ نکاتی کلیدی که باید رعایت کرد

وقتی سخن از لباس و مد به میان می آید، گردشگرانی که اغلب در سفر هستند، معمولا حرف زیادی برای گفتن ندارند. وقتی مجبور باشید با یک کوله پشتی سفر کنید، روی مد بودن و شیک و باکلاس بودن خیلی سخت می شود؛ اما با وجود این راهکارهایی براساس راهنمای مد در سفر وجود دارند که به ما کمک می کنند تا آنجایی که می توانیم شیک و مرتب به نظر بیاییم و قوانین مد را تا حدی رعایت کنیم. بنابراین در این نوشتار قصد داریم راهکارهای انتخاب لباس های مناسب سفر را برایتان بشماریم و به شما نشان دهیم که چگونه می توانید در طول سفر، شیک و خوش پوش باشید.

مد در سفر

کدام دسته از لباس ها هستند که می بایست حتما در چمدان قرار بگیرند و بدون آن ها نباید سفر کرد؟!

اگر خانم هستید، یک لباس مشکی رنگ با پارچه ضد چروک و اگر آقا هستید یک شلوار تیره رنگ با پارچه ضد چروک از جمله پوشاکی است که می بایست در چمدان شما قرار بگیرد. لباس زنانه مشکی رنگ و شلوار تیره رنگ ضد چروک در انواع مدل های مختلف و اندازه های متفاوت برای همه موجود هستند. دلیل واجب بودن آن ها نیز این است که شکل خود را در هر حالت و شرایطی حفظ می کنند و چروک نمی شوند. به عنوان یک گردشگر خانم، وقتی یک لباس زنانه مشکی رنگ با چنین ویژگی هایی در چمدانتان می گذارید، براساس راهنمای مد در سفر مطمئن هستید که هر چیزی در طول سفر پیش بیاید، چیزی برای پوشیدن در روز، شب، میهمانی در چمدان خود دارید. بنابراین هرگاه و هرجا لباس زنانه مشکی رنگی دیدید که بنظرتان مناسب می آمد آن را بخرید؛ به عنوان یک گردشگر آقا، خریدن شلوار تیره رنگ ضد چروک هم از واجبات است و باید هر زمان می توانید آن را انجام دهید.

کدام دسته از لباس ها هستند که می بایست حتما در چمدان قرار بگیرند و بدون آن ها نباید سفر کرد؟!

با توجه به جاگیر بودن کفش ها، سه جفت کفشی که حتما می بایست در سفر همراه داشته باشیم، کدام ها هستند؟!

مدل دقیق کفش ها بستگی به مقصد گردشگری شما و شرایط آب و هوایی آن دارد؛ اما بطور کل این سه نوع کفش در طول بیشتر سفرها مورد نیاز هستند و می بایست در چمدان شما قرار بگیرند:

نوع اول، کفش لژ دار یا پاشنه دار برای خانم ها و کفش مجلسی راحت برای آقایان است. به عنوان یک خانم گردشگر، اگر به جای کفش هایی با پاشنه بلند و نازک، یک کفش لژ دار یا کفشی با پاشنه ضخیم تر بپوشید، بسیار راحت تر خواهید بود و آزادی عمل بیشتری خواهید داشت؛ بسته به شرایط آب و هوایی جایی که به آن سفر کرده اید، می توانید از صندل لژ دار یا چکمه لژ دار استفاده کنید. در نهایت، بهتر است کفشی انتخاب کنید که با لباس مشکی زنانه ای که در چمدان گذاشته اید، هماهنگ باشد. به عنوان یک گردشگر آقا هم بهتر است یک جفت کفش مجلسی راحت داشته باشید که هم در صورت شرکت در جشن و هم در هنگام بازدید از جاذبه های گردشگری بتوانید آن را بپوشید.

نوع دوم، کفش های ورزشی شیک هستند. خبر خوب برای گردشگران این است که انواع کفش های ورزشی شیک به بازار آمده اند که هم سبک، راحت و قابل انعطاف هستند و هم با طرح ها و رنگ های شاد و طراحی های مدرن و شیک به شما کمک می کنند قوانین لباس های مناسب سفر را رعایت کنید و خوش پوش به نظر برسید.

نوع سوم، کفش های راحتی معمول هستند؛ وقتی از کفش های راحتی صحبت می کنیم، منظورمان فقط کفش های تخت و بی پاشنه نیستند؛ چرا که بسیاری از گردشگران نمی توانند تمام روز با کفش تخت راه بروند. منظور از کفش های معمول، کفش های ساده و سبک هستند که مقاوم باشند و به شما در پیاده روی های طولانی کمک کنند. با آن ها می توانید به آسانی راه بروید و شیک و خوش پوش به نظر برسید. بسته به شرایط آب و هوایی مقصد، این کفش ها می توانند در فرم صندل یا چکمه نیز به کارتان بیایند.

با توجه به جاگیر بودن کفش ها، سه جفت کفشی که حتما می بایست در سفر همراه داشته باشیم کدام ها هستند؟!

لباس و کفش مناسب برای پوشیدن در پرواز کدام است؟!

اگر بخواهیم از میان سه نوع کفش ذکر شده در بخش قبل انتخاب کنیم، بهترین آن ها کفش ورزشی است؛ اما بسته به موقعیت، اگر قرار باشد دقیقا بعد از پیاده شدن از هواپیما به جای خاصی بروید، بهتر است یک کفش معمولی راحتی بهمراه شلوار جین بپوشید؛ اگر کفش ورزشی می پوشید، ما در راهنمای مد در سفر توصیه می کنیم آن را با ساق شلواری یا شلوار تقریبا کوتاه و بلوز و در صورت لزوم لایه های بیشتر لباس هماهنگ کنید. این لایه های لباس گاهی بسیار ضروری هستند؛ فضای داخلی هواپیما معمولا سرد است؛ بنابراین این لایه های نازک لباس مانند یک کاپشن کوتاه نازک یا ژاکت تقریبا بلند از ضروریات به شمار می روند. اگر کفش معمولی و راحتی را انتخاب می کنید، شلوار جین تنگ، بلوز تونیک و کاپشن کوتاه بهترین لباس هایی هستند که می توانید بپوشید. بلوز تونیک باعث می شود در هواپیما راحت باشید و شما را مرتب تر و اتوکشیده تر نشان می دهد؛ با این ظاهر شیک و آراسته، اگر قرار باشد بعد از پیاده شدن از هواپیما به مجلس یا جای خاصی بروید، می توانید به راحتی کفش خود را تغییر بدهید و کفش پاشنه دار بپوشید. برای هر دو این گزینه های انتخاب لباس، بهتر است یک کیف کوچک با بند بلند داشته باشید و بند آن را به صورت ضربدری بیاندازید. از آنجایی که بسیاری از افراد، داشتن شال را براساس راهنمای مد در سفر توصیه می کنند، باید گفت از آنجایی که شال ممکن است به هرجا کشیده شود یا از روی شانه هایتان بیفتد و جرم یا کثیفی داشته باشد، اصلا توصیه نمی شود.

لباس و کفش مناسب برای پوشیدن در پرواز کدام است؟!

موارد دیگری که باید با کفش و لباس هماهنگ شوند و خاصیت چند کاره داشته باشند، کدام ها هستند؟!

در این مورد، سادگی از همه چیز بهتر و کارآمدتر است. از آنجایی که امکان دارد جواهرات و تزئینات ارزشمند خود را در سفر گم کنید یا جایی جا بگذارید، بهتر است تا حد امکان از بردن آن ها به سفر خودداری کنید؛ یکی از کارهای مورد علاقه بسیاری از گردشگران خرید جواهرات و بدلیجات از مقصد سفرشان است تا بدین وسیله یک یادگاری از فرهنگ و هنر آن کشور داشته باشند؛ اگر شما هم از آن دسته گردشگران هستید، بهتر است از جواهرات و بدلیجاتی که در طول سفر خریداری می کنید برای هماهنگی با لباس هایتان و داشتن ظاهری شیک و خوش پوش استفاده کنید؛ اما اگر دلتان می خواهد از بدلیجات خودتان هم به سفر ببرید، بهتر است از میان چیزهای ساده، شیک و چندکاره مانند یک گردنبند ساده نقره یا یک گردنبند مهره ای بلند انتخاب کنید. در صورت سفر به مقاصد گردشگری با آب و هوای سرد، یک روش عالی برای پوشیدن چندباره لباس هایتان این است که شال یا دستمال گردن همراه داشته باشید تا ظاهرتان هر بار متفاوت به نظر برسد. براساس مقاله لباس های مناسب سفر باید بدانید که بهترین نوع کیف برای سفر کردن هم کیف هایی با بندهای ضربدری و بلند یا کیف های کوله پشتی هستند.

موارد دیگری که باید با کفش و لباس هماهنگ شوند و خاصیت چند کاره داشته باشند، کدام ها هستند؟!

اگر می توانستید به هر جای دنیا سفر کنید و یک لباس یا هر گونه پوشاک خریداری کنید، چه انتخابی می کردید؟!

در بسیاری از نقاط جهان، انواع پوشاک، کفش و بدلیجات جالب و عالی وجود دارند که می توانند یادگاری هایی فوق العاده و سوغاتی هایی بی نظیر باشند. برای مثال، کاپشن چرم از آرژانتین، روسری دستباف از مراکش، جواهرات دست ساز از مالزی، کراوات از کرواسی، ساری و زیورآلات از هند، کیمونو یا یوکاتا از ژاپن، ابریشم از چین، جواهرات دست ساز و دامن های سنتی سارونگ از اندونزی، پارچه از ترکیه، مروارید از تایلند، پارچه توری دست دوز از بلژیک، گلدوزی و قلاب دوزی از اتریش، کیف و کفش و کمربند چرمی از ایتالیا، پلیور پشمی بافتنی از نروژ، دمپایی لاانگشتی از برزیل و ژاکت های بافتنی از کانادا. اما اگر برای خریدن کفش و لباس فقط به یک نقطه از جهان می توانید سفر کنید، بهتر است ایتالیا و کیف و کفش و چکمه های ایتالیایی را انتخاب کنید؛ آن ها در دنیا نظیر ندارند و فوق العاده شیک هستند و البته برای خوش پوش شدن شما براساس راهنمای مد در سفر ضروری هستند.

اگر می توانستید به هر جای دنیا سفر کنید و یک لباس یا هر گونه پوشاک خریداری کنید، چه انتخابی می کردید؟!

اگر قرار است به مقاصد گردشگری با شرایط آب و هوایی متفاوت سفر کنید و تنها یک کوله پشتی دارید، بهترین استراتژی برای آمادگی و در عین حال سبک نگه داشتن کوله پشتی کدام است؟!

خب، براساس راهنمای مد در سفر باید بدانید که اگر می خواهید لباس های مناسب شرایط آب و هوایی متفاوت داشته باشید و در عین حال از شیک بودن و خوش پوش بودن شما کم نشود، مسلما نباید شلوارهای گشاد زیپ دار در کوله پشتی بگذارید. یک دامن یا شلوارک راحتی، ساق شلواری، لباس زنانه مشکی ضد چروک، دو عدد تاپ و دو عدد تی شرت، ژاکت بلند، کاپشن کوتاه، جلیقه گرم، کفش راحتی و کفش ورزشی، کفش یا چکمه پاشنه دار از ضروری ترین پوشاکی هستند که براساس مقاله لباس های مناسب سفر می بایست همراه داشته باشید. این ها را می توانید با هم ترکیب کنید و در مناسبت های مختلف بپوشید. البته، می توانید مقداری از بودجه سفرتان را به خریدن موارد مورد نیازتان در طول سفر اختصاص دهید؛ برای مثال شاید بسته به شرایط آب و هوایی به صندل یا بارانی نیاز پیدا کنید؛ در نهایت، اگر کوله پشتی جا ندارد، می توانید آن ها را به یک دوست یا غریبه ای که فکر می کنید به آن احتیاج دارد، اهدا کنید.

اگر قرار است به مقاصد گردشگری با شرایط آب و هوایی متفاوت سفر کنید و تنها یک کوله پشتی دارید، بهترین استراتژی برای آمادگی و در عین حال سبک نگه داشتن کوله پشتی کدام است؟!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=18705

ثبت نظر

-