آشنایی با چابهار، این بندر پر رمز و راز

  • کد خبر : 18411
  • 27 تیر 1400 - 14:18
آشنایی با چابهار، این بندر پر رمز و راز

نیوز: چابهار یکی از شهرهای جنوب خاوری بلوچستان در کرانهٔ دریای مَکران و اقیانوس هند قرار دارد.چابهار، بندری پر رمز و راز در استان زیبای سیستان و بلوچستان می باشد که در کرانه دریای عمان و اقیانوس هند قرار گرفته است. آب و هوای معتدل و بی نظیر این بندر سبب شده که لقب چهار بهار را به آن اختصاص دهند.چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران بوده و از اهمیت ترانزیتی ویژه ای برخوردار است. این بندر همچنین قابلیت پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما را نیز دارا می باشد.

جاذبه های منحصر به فرد چابهار

درخت مکر زن، غارهای بان سیتی، گل فشان، منطقه حفاظت شده گاندو، خلیج پزم، مسجد جامع تیس، بندر گواتر، مسجد جامع دزک، تالاب لیپار، موزه محلی چابهار، کوه های مینیاتوری، بندر گواتر، قلعه پرتغالی ها، ساحل درک.

بندر چابهار

شرایط آب و هوایی بندرچابهار

چابهار خنک ترین بندر ایران است و در تمام فصول سال، هوایی بهاری دارد و همیشه نسیم خنکی در آن در حال وزیدن است. بهترین زمان گردش در بندر چابهار از اواخر زمستان تا اواسط فصل بهار می باشد. شهر چابهار یکی از شلوغ ترین مقاصد گردشگری در ایام نوروز می باشد.

صنایع دستی و سوغات شهرچابهار

ماهی، میگو، شیرینی لندو، سکه دوزی، سوزن دوزی، چادر بافی، حصیر بافی، گلیم بافی، سنگ های قیمتی تراش خورده، سفال گری، وسایل زینتی.

بندر چابهار

دسترسی به بندرچابهار

سفر زمینی چابهار با اتوبوس یکی از راه های سفر به این بندر زیبا می باشد که فرصت تماشای مناطق کویری را نیز برای شما فراهم می آورد. زمان سفر تهران به چابهار با اتوبوس حدود ۲۰ ساعت می باشد. شما می توانید با تور چابهار آژانس ماهبان گشت آسمان به راحتی به این بندر زیبا سفر کرده و از تماشای زیبایی های آن لذت ببرید. جهت رزرو تور چابهار می توانید با شماره تلفن ۸۸۴۸۲۸۵۰ تماس بگیرید و نسبت به رزرو تور اقدام نمایید.

>>>بیشتر بخوانید:

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری جنوب ایران

ریل راه آهن مستقیم تهران به مقصد چابهار در دست ساخت بوده و به زودی افتتاح می شود. هم اکنون برای سفر با قطار به شهر چابهار می بایست ابتدا با قطار به بندر عباس رفته و از آن جا خود را به بندرچابهار برسانید.

بندرچابهار فاقد فرودگاه بوده و برای سفر هوایی به این بندر می توانید از نزدیک ترین فرودگاه یعنی فرودگاه بین المللی کلارک استفاده کنید. این فرودگاه در ۵۰ کیلومتری شهر چابهار قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=18411

ثبت نظر

-