اختصاصی/ چگونه با هزینه کمتر، تغذیه‌ای سالم و باکیفیت داشته باشیم؟

  • کد خبر : 172890
  • 13 شهریور 1399 - 9:31
اختصاصی/ چگونه با هزینه کمتر، تغذیه‌ای سالم و باکیفیت داشته باشیم؟
سرویس ترجمه نیوز، داشتن یک رژیم غذایی سالم لازمه سلامتی روحی و روانی و همچنین  جسمی همه ماست. رعایت یا عدم رعایت چنین نکته ای تفاوت زیادی در روحیه ، انرژی ، وزن، طرز تفکر و احساس شما ایجاد می کند. اما در شرایطی که بسیاری از ما به واسطه شیوع کرونا بیکار شده، با آینده نامشخص مالی روبرو هستیم و بودجه محدودی برای ادامه زندگی داریم، یافتن غذایی که هم مفید باشد و هم مقرون به صرفه،  چندان ساده نیست. علاوه بر کمبود وقت، محدودیت بودجه نیز می تواند مانعی برای استفاده از رژیم غذایی سالم باشد. وقتی گرسنه هستید و وقت و هزینه کافی هم ندارید بهترین گزینه فست فودهاست اما این غذاهای سریع و راحت گرچه خوشمزه و سیرکننده هستند اما حاوی کالری بالا، قند و مواد نگهدارنده و همچنین فاقد مواد مغذی‌اند. 
 
برخلاف تصور عموم، هزینه فست فودها چندان کمتر از غذاهای سالم خانگی نیست. چه تنها زندگی می کنید و چه در کنار خانواده هستید با رعایت برخی نکات می توانید از غذایی سالم و ارزان لذت ببرید. هرچه تمرکز شما بیشتر روی خرید غذاهای محلی، فرآوری نشده، تهیه وعده های غذایی در خانه و کاهش ضایعات باشد رژیم غذایی شما سالم تر و خوشمزه تر بوده و  در نهایت احساس بهتری خواهید داشت. بعلاوه اینکه پول بیشتری پس انداز می کنید.به نکات زیر دقت کنید. 
 
۱/ با دیگران خرید کنید
مشارکت دادن بچه ها در خرید و تهیه مواد غذایی فرصتی عالی برای آموزش آنها در خصوص تغذیه است. خرید با یک دوست یا هم‌اتاقی این امکان را برای شما فراهم می کند ایده های جدید خرید مواد غذایی و صرفه جویی را بین یکدیگر به اشتراک گذاشته و از برخی تخفیف‌ها مانند «یکی بخر ، دوتا ببر» آگاه شوید. 
 
۲/ دسته‌جمعی غذا بخورید
صحبت با یک دوست یا آشنا در حین صرف شام می تواند نقش زیادی در کاهش استرس و تقویت روحیه شما داشته باشد. هنگام خوردن غذا همه اعضای خانواده را دور هم جمع کنید و اگر تنها هستید از دوست خود بخواهید برای صرف ناهار یا شام پیش شما باشد. 
 
۳/ آشپزی چندنفره
همکاری با سایر افراد برای تهیه غذا و یا دسر می تواند زمینه ای برای اشتراک ایده ها و نظرات باشد. همچنین خرید یا تهیه مشترک مواد غذایی با تقسیم هزینه ها همراه می شود و در نتیجه، هزینه تمام شده شما را کاهش می دهد. 
 
۴/ برای غذای سالم برنامه‌ریزی کنید
صرفه جویی در هزینه غذا شامل تجدید نظر در عادت های خرید، از بین بردن زباله ها و تمرکز روی انتخاب های سالم تر است  و این کار به اندکی  برنامه ریزی از قبل نیاز دارد.  چنین برنامه هایی در سایت های اینترنتی و همچنین برنامه های کاربردی موبایل وجود دارد. مراقب باشید که به لیست خرید خود پایبند بوده تا از خریدهای ناگهانی و گران قیمت جلوگیری شود. 
 
۵/ غذای کمتری بیرون از خانه بخورید
صرف یک فست فود دو نفره در یک رستوران در آمریکا احتمالا ۱۰ تا ۱۵ دلار  هزینه دارد. همین مبلغ می تواند به غذایی سالم و لذیذ در منزل متشکل از گوشت ها و سبزیجات تبدیل شود و بعلاوه مبلغی نیز در جیب شما باقی بماند. اینکه فست فود ارزان تر از غذای خانگی است، یک تصور نادرست است.

مترجم:‌لیلا فرجی
سرویس ترجمه نیوز

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=172890

ثبت نظر

-