معرفی جنوبی ترین جزیره ایران/ جزیره ابوموسی

  • کد خبر : 15036
  • 18 خرداد 1400 - 11:27
معرفی جنوبی ترین جزیره ایران/ جزیره ابوموسی

ایران کشوری پهناور با شهرهای زیبا ودیدنی است که هرکدام مناطق گردشگری جذابی دارند.جزیره ابوموسی یا بوموسی جزیره‌ای در جنوب خلیج‌فارس است. این جزیره در شهرستان ابوموسی در استان هرمزگان ایران قرار دارد و یکی از جزایر سه‌گانه ایرانی است.

جزیره ابوموسی جنوبی ترین جزیره ایرانی آب های خلیج فارس است. این جزیره در ۲۲۲ کیلومتری بندرعباس و هم چنین در ۷۵ کیلومتری بندر لنگه، در ۶۰ کیلومتری شمال امارت شارجه در امارات متحده عربی واقع شده و ۱۶۰ کیلومتر از تنگه هرمز فاصله دارد. جزیره ابوموسی آب و هوای مرطوب و گرم تری دارد. این جزیره فاقد آب و اراضی مناسب کشاورزی است، بیشتر مردم بومی محل به صید ماهی اشتغال دارند.

جزیره ابوموسی

این جزیره از خوش آب وهواترین مناطق خلیج فارس محسوب می شود و انواع گیاهان و جانوران دریایی در ساحل آن به چشم می خورد. مرتفع ترین نقطه ی آن کوه «حلوا» که ۱۱۰ متر از سطح دریا بلندتر است. شهرستان ابوموسی با جمعیتی بالغ بر ۵۲۶۳ نفر و شامل جزایر ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک،سیری،فارور بزرگ و فارور کوچک که تعداد اندکی از این ساکنان شهروندان امارات هستند. شفافیت آب خلیج فارس در ساحل ابوموسی به حدی است که ماهی های آکواریومی و مرجان های آن نیز از کنار ساحل و موجشکن ها به طور واضح دیده می شوند.

دریای جنوب

مساحت این جزیره که در ۲۶ درجهٔ خط عرض شمالی و در ۵۵ درجهٔ خط طول شرقی واقع شده‌است، حدود ۱۲ کیلومتر مربع است. فاصله میان این جزیره و جزایر تنب به دلیل عمق مناسب آب، تنها مسیر قابل کشتیرانی برای نفتکشهای بزرگ است.

>>>بیشتر بخوانید:

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری جنوب ایران

جزیره ابوموسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=15036

برچسب ها

ثبت نظر

-