پارک هیتاچی؛ یکی از جذابیت های ژاپن در فصل بهار

  • کد خبر : 13615
  • 13 خرداد 1400 - 10:45
پارک هیتاچی؛ یکی از جذابیت های ژاپن در فصل بهار

پارک هیتاچی؛ یکی از جذابیت های ژاپن چشم اندازهای جذاب آن در فصل های مختلف سال است که برای تماشای آن ها می تونید راهی پارک های ملی شوید. ژاپن پارک های ملی زیادی را در خود جای داده که مملوء از جذابیت های طبیعی اند و در آن ها چشم اندازهایی را می بینید که در هیچ جای دیگری از دنیا نمونه اش پیدا نمی شود.

ژاپن به حال و هوای اتحاد ملی و حس مشترک همگانی مشهور گردیده است. این موضوع حتی در حفظ فضای عمومی و فضای سبز آن ها بسیار تاثیرگذار بود. یکی از بی مثال ترین جذابیت های کشور ژاپن، پارک ساحلی هیتاچی ژاپن بوده که در این پارک گل های رنگارنگ بسیاری دیده می شوند. پارک ساحلی هیتاچی ژاپن در حاشیه اقیانوس آرام و در قسمت ساحلی این کشور قرار گرفته و دارای تعداد زیادی گل های زیبا و رنگی است.

>>>بیشتر بخوانید:

باغ یو شانگهای؛ دیدنی شگفت انگیز و زیبا در چین

از جمله گل های معروف این پارک، نموفیلا و کوچیا هستند. نموفیلا به Baby Blue Eyes مشهور بوده و در هنگام شکوفایی کامل به رنگ آسمان در می آید و اگر از دو به منظره این گل ها نگاه کنی، انگار که آسمان و زمین یکی شده اند.

 

نموفیلا و کوچیا گل های معروف در پارک ژاپن

 

از طرف دیگر کوچیا که با نام Broom Grass شناخته می شود. این گیاه به این دلیل به نام Broom Grass نامگذاری شده که از آن برای ساخت جارو نیز استفاده می شود. از دیگر بخش های پارک ساحلی هیتاچی ژاپن کافه رستوران های زیاد، راه های دوچرخه سواری و امکانات تفریحی هستند. در هر فصل گل های این پارک به الوان گوناگونی درآیند و همین امر به عنوان یکی از ویژگی خاص پارک هیتاچی ژاپن شناخته می شود. اگر شما هم علاقمند هستید که بیشتر از پارک هیتاچی ژاپن بدانید، خواندن این مقاله را تحت هیچ بهانه ای فراموش نکنید.

بهترین زمان برای بازدید از پارک هیتاچی ژاپن

بهشتی از گلهای رنگارنگ در ژاپن

سفر به ژاپن و دیدن این پارک زیبا زمان خاصی را نمی شناسد. در هر فصلی از سال اگر به دیدن این پارک زیبا بروید، زیبایی های خاص خود را مشاهده خواهید کرد. سفارش ما به شما طبیعت دوستان این است که سفر خود را به فصل زیبای بهار موکول کنید که رنگین کمانی از رنگ را در سرتاسر پارک مشاهده خواهید کرد. پیشنهاد می کنیم که اگر حال و هوای سفر به ژاپن به سرتان زده، برنامه سفر خود را به گونه ای تنظیم کنید که در فصل بهار حتما در این مکان زیبا حضور داشته باشید.

آشنایی با پارک هیتاچی در ژاپن و ویژگی های این پارک

پارک ساحلی هیتاچی ژاپن تحت نام یکی از بی مثال ترین جاذبه های گردشگری کشور ژاپن گردشگران و مسافران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود فرا می خواند. این پارک رو به اقیانوس آرام جای گرفته و موقعیت مکانی آن در استان ایباراکی و شهر هیتاچیناکا است.

نزدیکی به اقیانوس آرام سبب شده تا به علت برخورد جریان های هوای گرم و سرد، پوشش های گیاهی متنوعی در این پارک زیبا رشد کنند. گل ها در این پارک در هر فصل به رنگ های مختلفی تغییر می یابند. یک چرخ و فلک ۱۰۰ متری در میان پارک هیتاچی ژاپن دیده می شود که منظره ای هیجان انگیز از پارک را در اختیار شما قرار می دهد. در این پارک ۲۸ جاذبه گردشگری موجود بوده که در صورت تمایل می توانید به این مکان های دیدنی مراجعه کرده و از جاذبه های دیدنیش لذت ببرید.

آشنایی با پارک هیتاچی در ژاپن و ویژگی های این پارک

 

همانطور که کمی قبل تر گفته شد، در این پارک گل های رنگارنگ زیادی وجود دارند، به طوریکه در فصل بهار شما می توانید گل هایی چون لاله، نارسیس و نمو فیلا را مشاهده کنید. در روزهای اول تابستان می توانید نظاره گر گل های رز و شقایق در این باغ باشید و در روزهای آخر این ماه می توانید جوانه زدن گل های آفتابگردان و آهاری را مشاهده نمایید. همچنین، در روزهای آخر تابستان رنگ گل های شاه اشرفی و سرده های پشمالو تغییر می یابد. در فصل پاییز و زمستان گل های یخی در این پارک رویش دارند که بسیار زیبا هستند.

وجود همه این گل ها باعث گردیده تا این پارک تحت نام یکی از بی مثال ترین پارک ها در کشور ژاپن شمرده می شود و هر ساله گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب کند. شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که پارک هیتاچی در قدیم یک فرودگاه نظامی با عنوان میتوهیگاشی بوده که در زمینه نظامی کاربرد داشت. این پارک در زمان های پس از جنگ مورد بمباران نظامی آمریکا قرار گرفت و در طی این بمبباران افراد زیادی کشته شدند. بعدها که این منطقه را مردم ژاپن پس گرفتند، در سال ۱۹۷۳ پارک ساحلی هیتاچی را تاسیس کردند و این پارک سمبل صلح در بین مردمان معرفی شد.

بهشتی از گلهای رنگارنگ در ژاپن

نکاتی که قبل از سفر به این پارک باید بدانید

در این قسمت به بیان نکات لازم برای رفتن به پارک هیتاچی می پردازیم:

-دقت کنید که هنگام استفاده از وسایل موجود در پارک حواستان باشد که به آن ها آسیب نرسانید.
-از چیدن گل های پارک خودداری نمایید، زیرا چیدن گل ها ممنوع است.
-نکاتی که مامورین پارک گوشزد می کنند را رعایت نمایید.
-در راه های دوچرخه سواری پیاده روی نکنید.
-از هیچگونه وسایل آتش بازی نباید در این باغ زیبا استفاده کنید.
-استفاده از صندلی های چرخ دار و کالسکه بچه برای کودکان زیر دو سال بهترین گزینه است.
-در برخی راه ها محل مخصوصی برای دوچرخه سواری دیده شده که به هیچ وجه برای پیاده روی از آن محل بهره مند نشوید.
-اگر کودک زیر دو سال همراه شما است، قادر خواهید بود از کالسکه بچه و صندی های چرخ دار بهره مند شوید.
-اگر وسیله اضافه ای دارید، می توانید در کمدهای قفل دار سکه ای قرار دهید و بعد با خیال راحت به بازدید از قسمت های گوناگون پارک بپردازید.
-قبل از اینکه به عکاسی تجاری بپردزاید یا در نشست، مسابقه ها یا برای انجام هر کار دیگری اقدام کنید، باید حتماً مجوز این کار را از قسمت مدیریت پارک دریافت نمایید.
-از سیگار کشیدن در مکان های غیرمجاز جداً خودداری کنید.
-به غیر از مکان هایی که برای سیگار کشیدن واضح هستند، نمی توانید در مکان های دیگر سیگار روشن کنید.

راهای دسترسی به پارک هیتاچی

راهای دسترسی به پارک در ژاپن

جهت دست یابی به این پارک شما می توانید خودتان را از ایستگاه قطار اوئنو به ایستگاه کاستوتا برسانید. سپس، می توانید سوار اتوبوس های ترانسفری شوید که در ایستگاه حاضر هستند و خودتان را به پارک برسانیدو این راه شما را سریعتر به مقصد می رساند، به طوریکه فاصله زمانی ایستگاه قطار تا پارک چیزی حدود ۱۵ دقیقه خواهد بود.

در غیر این صورت می توانید از بزرگراه سوار اتوبوس های ایستگاه توکیو شوید و خودتان را به پارک هیتاچی برسانید. البته قابل ذکر است که از این طریق شما حدودا باید ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه وقت بگذارید تا بتوانید به پارک هیتاچی دسترسی پیدا کنید. جهت دسترسی دقیق تر و درست تر این امکان برای شما دیده می شود که به سایت پارک هیتاچی ژاپن مراجعه کرده و اطلاعات دقیق تری از مسیرهایی که دیده می شوند، بدست آورید.

فعالیت های داوطلبانه در پارک هیتاچی چه زمینه هایی را شامل می شوند؟

پارک گردشگری در ژاپن

این پارک در زمینه نگهداری محیط زیست و اکوسیستم فعالیت بسیاری داشته که در این زمینه داوطلبان محیط زیست هم همکاری بسیاری با آن ها داشته اند. فعالیت این چهارده گروه از سال ۱۹۹۹ میلادی افزایش یافته و حدود ۴۵۰ نفر داوطلب زیست محیطی در این گروه ها مشغول به فعالیت هستند. پارک هیتاچی به نوعی یک پارک دولتی به حساب آمده و برای پیشرفت زیست محیطی باید فرصت هایی را در اختیار کاندیداها قرار داد تا این افراد بتوانند از گونه های گیاهی محافظت کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=13615

ثبت نظر

-