موزه های کازان/ گواهی بر گوناگونی فرهنگی این شهر!

  • کد خبر : 13427
  • 22 مهر 1400 - 14:57
موزه های کازان/ گواهی بر گوناگونی فرهنگی این شهر!

به گزارش نیوز:کازان یا قازان محل تلاقی رودهای وُلگا و قازانکا در بخش اروپاییِ روسیه است. کرملین قازان از میراث جهانی یونسکو است. یونسکو در سال ۲۰۰۵، در مراسمی سالگرد هزارسالگی شهر قازان را به‌عنوان شهری چندقومیتی و محل زندگی مسالمت‌آمیز مسلمان و مسیحی گرامی داشت.کازان برای مسافران ایرانی عازم روسیه شهر کمتر شناخته شده ای است. هرچند این شهر به تنهایی یکی از جاذبه های اصلی کشور روسیه است اما به زحمت می توان در جمع های دوستانه، فردی را یافت که از سفر به کازان و دیدنی های اعجاب انگیزش بگوید.در ادامه با نیوز همراه باشید و با موزه های کازان آشنا شوید:

کازان پایتخت جمهوری تاتارستان در فدراسیون روسیه و هشتمین شهر پرجمعیت این کشور است. این شهر برای افرادی که علاقه مندند ردپای تاریخ هزارساله و غنی یک منطقه را از نزدیک ببینند، مقصدی بی نظیر خواهد بود. اگر پایتان به این شهر باز شد، بدون شک باید بازدید از موزه ها را در صدر برنامه های خود قرار دهید. موزه های کازان گواهی بر گوناگونی فرهنگی این شهر هستند. کازان دارای ۸۹ موزه است.

موزه های کازان

موزه فرهنگ و تمدن اسلام

این موزه در طبقه همکف مسجد بدیع و نفیس قل شریف واقع شده و سندی بر تاریخ طولانی و پرفراز و نشیب اسلام در این منطقه است. ترک ها و تاتارهای منطقه، از دوران قرون وسطی به دین اسلام گرویدند و حتی معماری اسلامی را نیز در بطن زندگی خویش قرار دادند. این مسجد در سال ۱۵۵۲ هنگام لشکرکشی ایوان مخوف تخریب شد و بعدها در قرن بیستم و نهایتا در سال ۲۰۰۵ بازسازی آن کامل شد.

موزه های کازان

آدرس: داخل مجموعه کرملین کازان

موزه ملی جمهوری تاتارستا

موزه های کازان؛ این موزه در قرن نوزدهم به همت دانشگاه کازان، به وسعت یک بلوک ساختمانی ساخته شد. در سال های ابتدایی تاسیس، از آن به عنوان نگارخانه محلی استفاده می شد. اسناد تاریخی موجود در این موزه، تاریخ غنی تاتارستان را از دوران قرون وسطی به بعد به تصویر می کشد. هم اکنون از این بنا برای برگزاری بازارهای سرپوشیده نیز استفاده می شود.

آدرس: ابتدای خیابان کرملوسکایا، پلاک دی

موزه های کازان

موزه هنرهای مردمی اتحاد جماهیر شوروی

این موزه کلکسیونی جذاب و گلچینی از وسایل کمیاب، پرزرق و برق و عتیقه ای است که زمانی همراه با صاحبانشان پشت پردۀ آهنینی که سرزمین روسیه (شوروی) را از اروپا جدا می کرد، محصور بودند. این مکان جایگاه وسایل و عتیقه جاتی از دهه های هفتاد و هشتاد قرن بیستم میلادی است.

این موزه کوچک، در ابتدا خانه ای همگانی بود که دست کم ۲۰ تن را در خود جای می داد. پس از سقوط شوروی این بنا نخست به مکانی برای به نمایش در آوردن خاطرات ساکنین شهر در قالب عکس تبدیل شد. اما با گذشت زمان و با دخالت شورای محلی به شکل امروزی خود درآمد.

آدرس: خیابان استروسکوگو، شماره ۳۹

موزه فرهنگ و تمدن ملی

موزه های کازان؛ این موزه قطب فرهنگی کازان است و حتی مراجعه به آن برای تماشای معماری هنرمندانه و چشمگیر بیرونی نیز خالی از لطف نخواهد بود. در اینجا بنایی را مشاهده خواهید کرد که تنها از سیمان و بدون هیچ زینتی ساخته شده و در کنار ستون نوک تیزی به همان زیبایی، جزو شاهکارهای هنر معماری به شمار می آید.

موزه های کازان

تمرکز این موزه برخلاف بسیاری دیگر از موزه های شهر، روی هنر مدرن و وقایع تاریخی اخیر تاتارستان است که به شکلی دقیق فرهنگ و تجارب روزانه مردم را به تصویر می کشد. اسنادی نیز در این موزه وجود دارد که موفقیت های ملی مردم و دولت تاتارستان درقرن ۲۱ و پیش از آن را نشان می دهد.

آدرس: خیابان پوشکین، شماره

>>>بیشتر بخوانید:

جذاب ترین جاذبه های گردشگری مصر

موزه چاک چاک

چاک چاک دسته ای از نان های مسطح آغشته به عسل است، که دسرملی تاتارستان به شمار می آید و در مراسم عروسی و فستیوال ها، کام تاتاریان را شیرین می کند. در موزه چاک چاک شما به ریشه های تاریخی و فرهنگی وابسته به این دسر خوشمزه پی برده و مقداری از آن را با رعایت آداب سنتی به همراه چای می چشید. این موزه که در بخش قدیمی شهر واقع شده، یک خانه تاریخی متعلق به یک زوج فرهنگ دوست است.

موزه چاک چاک

آدرس: خیابان پاریژسکو موکونی، شماره ۱۸

معبد جهانی

موزه های کازان؛ این موزه به نمادی برای همزیستی صلح آمیز ادیان تبدیل شده است. در این مکان معماری های هنرمندانه ای اعم از مسجد اسلامی، کلیسای ارتدوکس، کنیسه یهودیان و نیز نشانه هایی از دیگر ادیان نظیر بودیسم به چشم می خورد. ساخت این بنای ارزشمند در سال ۱۹۹۲ آغاز شد.

ایلدار خانوف، معمار این ساختمان مدعی است که حضرت مسیح را در این مکان مشاهده کرده و از وی درباره ضرورت وجود یک نظام متصل دینی که در آن ادیان مختلف بدون جنگ و خونریزی به حیات خود در یک منطقۀ اشتراکی ادامه می دهند، شنیده است. ساختمان های مختلف در این مکان همچنان در حال ساخت هستند و هزینه این ساخت و سازها از محل هزینه بلیط بازدیدکنندگان تامین می شود.

معبد جهانی

آدرس: خیابان استاروی آراچینو، شماره ۴

گالری ملی قزین

موزه های کازان؛این گالری در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شد. بازدیدکنندگان می توانند از آثار زیبا و خلاقانه هنرهای کاربردی، نقاشی، گرافیک و مجسمه سازی که توسط هنرمندان قرون ۱۹ و ۲۰ خلق شده است دیدن کنند. در این گالری می توانید آثاری را در رابطه با جاذبه های طبیعی و مقاطع مختلف تاریخی شهر و استان کازان مشاهده کنید.

آدرس: داخل مجموعه کرملین کازان.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=13427

ثبت نظر

-