ترجمه اختصاصی| بازی خطرناک استرس با قلب انسان

  • کد خبر : 120621
  • 31 تیر 1399 - 10:53
ترجمه اختصاصی| بازی خطرناک استرس با قلب انسان

کد خبر: ۱۵۸۴۳۷

تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ – ۱۶:۴۲

یک مطالعه جدید نشان می دهد که تعداد بیمارانی که در دوره شیوع کرونا دچار کاردیومیوپاتی استرس یا همان “سندرم قلب شکسته” شده اند،‌ افزایش قابل توجهی داشته است.

سرویس ترجمه نیوز، محققان و پزشکان معتقدند درمانی برای این سندروم وجود ندارد اما به نظر می رسد خودمراقبتی یکی از راه های درمانی آن باشد؛ به ویژه در دوران شیوع بیماری همه گیری مانند کرونا. محققان کلینیک کلیولند تعداد فزاینده ای از بیماری های قلبی ناشی از استرس را در طول دوره شیوع بیماری همه‌گیر کرونا مشاهده کرده اند. کلینیک مایو نیز در ابن باره توضیح می دهد که کاردیومیوپاتی استرس یک بیماری قلبی موقتی است که در اثر شرایط استرس زا و احساسات شدید ایجاد می شود و علائم آن شامل حمله قلبی با احساس درد قفسه سینه و تنگی نفس است.

 

دکتر گای مینتز، مدیر بخش قلب و عروق بیمارستانی در نیویورک در این خصوص گفت: ” کاردیومیوپاتی استرس یک واقعه حاد و معمولاً زودگذر است که باعث ضعف عضله قلب در یک الگوی مشخص در راس قلب می شود”. در بخشی از یک مطالعه تحقیقاتی جدید، متخصصین قلب و عروق اعلام کردند که از ۲۵ مارس تا ۳۰ آوریل تعداد ۲۵۸ بیمار مراجعه کننده به کلینیک کلیولند دچار سندرم حاد عروق کرونر (ACS) بوده اند. 

 

این بیماران قبل از همه‌گیری کرونا با چهار گروه کنترل بیماران مبتلا به ACS مقایسه شدند. در این تحقیق افزایش قابل توجهی در تعداد بیماران مبتلا به کاردیومیوپاتی استرس مشاهده شد (۷.۸ درصد بعد از شیوع کرونا در مقایسه با ۱.۷ درصد پیش از همه گیری).  افرادی که در طول همه گیری دچار کاردیومیوپاتی استرس بودند ، مدت طولانی تری نیز ناچار به ماندن در بیمارستان بودند. جالب اینجاست که تمام بیماران مبتلا به کاردیومیوپاتی استرس تشخیص داده شده،  آزمایش کووید۱۹ منفی داشتند. 

 

دکتر مینتز در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: “کاردیومیوپاتی استرس … مستقیماً ناشی از کووید-۱۹ نیست بلکه نتیجه ای آن و یکی از اثرات روانی- اجتماعی و اقتصادی این بیماری به شمار می اید. جای تعجب نیست که کاردیومیوپاتی استرس در طی این بیماری افزایش یافته است. بین قلب و مغز ارتباط وجود دارد. استرس عاطفی و جسمی برای این بیماری، یک عامل محرک است. محدودیت های اجتماعی در طی این بیماری زمینه ای را برای برخی بیماران فراهم کرده تا به کاردیومیوپاتی استرس مبتلا شوند”. 

 

واقعیت این است که پزشکان باید از اثرات روانی و اجتماعی کووید۱۹ آگاهی داشته باشند و در مورد آن با بیمارانشان صحبت کنند. اینکه پزشکی از بیمار خود بپرسد حالت چطور است؟ زندگی‌ات چطور می گذرد؟ شرایط زندگی خانواده ات چگونه است؟ می توانم کمکی به تو بکنم؟ تاثیرات پررنگی بر درمان استرس ناشی از شیوع کرونا بر بیماران می گذارد. 

 

یک سندروم موقت

 

خبر خوب این است که کاردیومیوپاتی استرس یک سندروم برگشت پذیر و موقتی است. اعتقاد بر این است که وضعیت فرد مبتلا، خوش خیم است. مطالعه جدید نشان می دهد که بیماران مبتلا به کاردیومیوپاتی استرس از نظر افزایش احتمال مرگ با سایر گروهها تفاوت چندانی ندارند. بیشتر آنها در طی چند روز یا چند هفته بهبود می یابند. بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به کاردیومیوپاتی استرس ، مراقبت از افکار ذهنی و عاطفی شما -یعنی مراقبت از خود- است.

 

دکتر بریتانی لماندا ، روانشناس ارشد اعصاب و روان در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک نیز در این باره اظهار داشت: “ما می دانیم افرادی که بیماری قلبی دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به عوارض ناشی از کووید۱۹ هستند ، بنابراین مهم است که ما به این بیماری همه جانبه با سلامت قلب توجه بیشتری داشته باشیم. خوب بخوابید ، خوب بخورید و استرس را کاهش دهید تا خطر ابتلا به بیماری های قلبی یا تشدید شرایط موجود خود را کاهش دهید. در واقع، ما باید در موقعیتی قرار بگیریم که مصونیت ما تا حد ممکن بالا و بالاتر برود”.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=120621

ثبت نظر

-