دریافت نور خورشید روزانه چه تاثیری بر بدن می گذارد؟

  • کد خبر : 113590
  • 24 تیر 1399 - 22:57
دریافت نور خورشید روزانه چه تاثیری بر بدن می گذارد؟

کد خبر: ۱۵۷۸۹۱

تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ – ۱۸:۴۶

در این روزهای تابستانی، خورشید بیشتر خود را به ما نشان می دهد در نتیجه فرصت خوبی است تا از آن استفاده کنیم. در واقع خوب است که در روزهای آفتابی از نور خورشید لذت ببریم و نیازی نیست تا وقت زیادی برای استفاده از خورشید بگذاریم. روزانه فقط ۱۵ دقیقه نشستن در زیر نور خورشید، می تواند برایمان خوب باشد و در ادامه قصد داریم تا دو مورد از فواید نور مستقیم خورشید را در اختیارتان قرار دهیم.

به گزارش نیوز، نور خورشید روشی طبیعی برای جذب ویتامین D است. البته ویتامین D در بدن انسان تولید می شود اما با افزایش سن، روند تولید آن کاهش پیدا می کند. در نهایت اگر ویتامین D در بدن کم باشد، استخوان ها شکننده تر و ضعیف تر خواهند شد. در واقع کمبود ویتامین D در سیستم بدن ما می تواند خطر شکستگی استخوان و پوکی استخوان را افزایش دهد.

ویتامین D همچنین به تنظیم رشد سلول ها در بدن کمک می کند و این مسئله باعث می شود تا آن را یک داروی ضدسرطان نیز بدانند. پرتوهای UVB (ماوراء بنفش B) خورشید در پوست ما جذب می شوند و سپس تبدیل به ویتامین D3 خواهند شد. بنابراین برای دریافت ویتامین D، نور آفتاب بهترین دارو است!

خورشید علاوه بر اینکه در جذب ویتامین D به شما کمک می کند، در آزاد کردن سروتونین در مغز نیز تاثیر خواهد داشت. سروتونین هورمونی است که در زمینه های مختلفی چون بیدار ماندن و متمرکز بودن، همچنین داشتن خوابی بهتر در شب و دیگر موارد این چنینی کمک می کند. از طریق آفتاب گرفتن می توان بر عملکرد هورمون سروتونین تاثیر گذاشت و سطح آن را افزایش داد. به همین دلیل در زمستان بسیاری از مردم دچار اختلالات عاطفی فصلی و افسردگی می شوند زیرا به اندازه کافی نور مستقیم خورشید را دریافت نکرده اند.

مقدار مناسب ترشح سروتونین افسردگی را کاهش می دهد، روحیه را بهبود می بخشد، انرژی را افزایش می دهد، تمرکز را بیشتر می کند و به هضم بهتر و خواب خوب کمک خواهد کرد. در نتیجه در تابستان حتما آفتاب بگیرید و از نور مستقیم خورشید استفاده کنید ولی مصرف کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

نکته: مدت کوتاه ۱۵ دقیقه ای از نور خورشید می تواند خواص مورد نیاز را برای بدن تامین کند و انرژی کافی را به بدن انتقال دهد

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=113590

ثبت نظر

-