معضل مسکن با یک مصوبه مجلس حل می‌شود

  • کد خبر : 96234
  • 06 تیر 1399 - 17:18
معضل مسکن با یک مصوبه مجلس حل می‌شود
به گزارش نیوز،

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که گرانی مسکن برای خانواده‌ها به‌وجود آورده اظهار کرد: در خصوص مسکن هم دولت و هم مجلس باید به طور جدی ورود کنند.

اخبار سیاسی– وی افزود: اگر پولی که برای مسکن مهر اختصاص داده شده بود بعد از بازگشت با همان درصد به مسکن اختصاص داده می‌شد و دولت در آن تصرف نمی‌کرد شاهد این وضع نبودیم.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: اگر دولت از ابتدا برای مسکن اضافی مالیات وضع می‌کرد، شاهد این وضع نبودیم. یک نرم‌افزار دست دولت است که در یک لحظه تمام املاک هر ایرانی را نشان می‌دهد و اخذ مالیات بر مسکن اضافه هیچ تنش اجتماعی درست نمی‌کند بلکه این مساله به نفع دولت و ملت هم هست.

وی ادامه داد: هر کس در این باب به دولت سوءظن کند حق دارد، در ایران به طور قطع و یقین تعداد مسکن از تعداد خانواده بیشتر است و دولت باید هزینه اموال اضافی مثل خانه اضافی، زمین اضافی و ماشین اضافی را با وضع مالیات بالا ببرد.

در ایران به طور قطع و یقین تعداد مسکن از تعداد خانواده بیشتر است و دولت باید هزینه اموال اضافی مثل خانه اضافی، زمین اضافی و ماشین اضافی را با وضع مالیات بالا ببرد.

عاملی بیان کرد: با وضع مالیات بر اموال اضافی هم کمبود برطرف می‌شود و تقاضای کاذب از بین می‌رود و هم متمولین مجبور می‌شوند مال خود را از جمود  بیرون آورده و وارد چرخه تولید کنند.

وی تاکید کرد: در یک کلمه کل معضل مسکن با یک مصوبه مجلس، با یک طرح یا با یک لایحه دولت حل می‌شود همچنان که خودرو نیز این‌گونه است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: از خیرین مسکن‌ساز تشکر می‌کنم که احداث ۱۴۴ واحد مسکونی را برای فقراء شروع کردند همان‌طور که قبلا نیز چند صد واحد برای فقراء ساخته‌اند.

ایران بسیاری از وابستگی‌های خود به خارج را از بین برده است

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به دعوای بسیار شدید و آبرو ریز بین جان بولتون و ترامپ اظهار داشت: با چاپ شدن کتاب بولتون و افشاء خیانت‌های ترامپ، بسیاری از ابعاد برملا شد.

وی افزود: ترامپ بولتون را دروغگوی بزرگ دانست در حالی‌که تمام تصمیمات خود در برابر ایران را با مشاوره‌های این مرد خبیث گرفت.

امام جمعه اردبیل اذعان داشت: حالا دیگر ترامپ این دروغ را که جمهوری اسلامی آخر کارش است باور نمی‌کند و لذا مدام التماس می‌کند که می‌خواهم با شما مذاکره کنم اما راه مذاکره را نمی‌داند، راه مذاکره، اثبات حسن نیت با برداشتن تحریم است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تاکید کرد: بعضی از سیاستمداران معتقدند که همکاری بیشتر با غربی‌ها و نهادهای بین المللی به ظاهر مستقل که در سیطره غربی‌هاست باعث می‌شود مشکلات ما حل شود، این نظریه بارها نتیجه عکس نشان داده است.

وی ادامه داد: همکاری ایران با آمریکا در افغانستان که عاجز از عبور دادن سوخت بودند، همکاری با آمریکا در عراق و…  همه نتیجه عکس دادند و به جای تشکر و همکاری به ایران، لقب محور شرارت دادند و حالا کل اسرار و امکنه هسته‌ای خود را در اختیار آژانس هسته‌ای قرار دادیم تا بدانند که ما چیزی برای پنهان کردن نداریم، اما صدور قطعنامه توسط آژانس علیه ایران که این هفته صورت گرفت، ثابت کرد که آنها اهل همکاری نیستند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آمریکا اخیرا یک شعار درست کرده که «یا تجویع یا تسلیم» یعنی یا از گرسنگی شما را می‌کشیم یا تسلیم ما می‌شوید. این مضمون قانون قیصر است که آن را در سوریه شروع کرده و حتی منتظر تمام شدن کرونا نشد. در لبنان نیز این سیاست را اجراء می‌کند و خیال می‌کند ایران، مثل آن کشورها است.

وی تاکید کرد: در این خصوص یک نکته را همه مخصوصاً کسبه، تجار و تولیدکنندگان توجه کنند و آن عدم توقف بسیاری از کالاها و خدمات به دلار است. ایران در مدت تمدید تحریم بسیاری از وابستگی‌های خود به خارج را از بین برد، در این میان فقط کالاهای خاصی مانند تلفن همراه، بعضی از مواد اولیه، بعضی داروها و… باقی مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان داشت: جای تأسف است که با بالا رفتن دلار تمام فروشندگان و تولیدکنندگان و ارائه کنندگان خدمات می‌خواهند قیمت کالا و خدمات را بالا ببرند. این ظلم به ملت ماست و عواقب آن فردا متوجه خود گران فروش هم خواهد شد.

جای تأسف است که با بالا رفتن دلار تمام فروشندگان و تولیدکنندگان و ارائه کنندگان خدمات می‌خواهند قیمت کالا و خدمات را بالا ببرند.

عاملی اذعان داشت: ایران در بسیاری از کالاها مانند آهن، میلگرد، ام دی اف، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودروهای داخلی، مصالح ساختمانی، تجهیزات ساختمانی و…  به خودکفایی رسیده و ربطی به دلار ندارد و بسیاری از کالاها از مواد شیمیایی است که ایران آن را صادر می‌کند.

وی تاکید کرد: کسانی که بدون توقف کالا به دلار، کالاها را برای ملت گران می‌کنند مثل موجودات درنده‌ای هستند که به ملت حمله کرده‌اند. در این بین دولت باید به فریاد ملت ما برسد و ملت ما را از این درندگان انسان نما، نجات دهد.

کسانی که بدون توقف کالا به دلار، کالاها را برای ملت گران می‌کنند مثل موجودات درنده‌ای هستند که به ملت حمله کرده‌اند

ترور بیش از ۱۷هزار انسان بی‌گناه توسط منافقان در دهه‌های ۶۰ و ۷۰

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت هفته قوه قضاییه بیان کرد: تابستان سال ۱۳۶۰، تابستان تلخی برای مردم ما بود؛ اول تیر همان سال، بنی صدر آن قدر کارهای خلاف کرد که توسط امام عزل شد.

وی افزود: در ۶ تیر رهبر معظم انقلاب که آن زمان نماینده مجلس شورای اسلامی و نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه تهران بودند در مسجد ابوذر ترور شدند و  فردای آن روز یعنی در هفت تیر در مقر دفتر حزب جمهوری اسلامی در خیابان سرچشمه تهران، هفتاد و دو تن از جمله شهید بهشتی شهید شدند و در ۸ شهریور همان سال رئیس جمهور و نخست وزیر یعنی شهیدان رجایی و باهنر به شهادت رسیدند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ملت ما بهای سنگینی را برای کشور اسلامی و جمهوری اسلامی پرداخت کرده است. در ۷ تیر هفتاد و دو تن از مغزهای متفکر انقلاب توسط جریان نفاق به فرماندهی آمریکا قتل عام شدند. روحانیت معظم بهای خیلی سنگینی در این جریان پرداخت کرد که در رأس آنها مرحوم شهید بهشتی بود.

وی ادامه داد: منافقین تا حال بیش از ۱۷ هزار انسان بی گناه را ترور کرده‌اند. جنایاتی که آنها خصوصا در دهه ۶۰ و ۷۰ کرده‌اند بسیار وحشیانه و خون‌بار است. از هر صنف مورد ترور قرار داده‌اند، از رئیس قوه قضائیه گرفته تا تعداد زیادی از نمایندگان مجلس، وزارء، رئیس جمهور، نخست وزیر، شهدای محراب و…. .

عاملی گفت: در میان ترورشدگان، ۹۷۲ دانش آموز، ۹۹۵ بازاری و کسبه، ۱۹۶ روحانی، ۱۰۵۱ کارگر، ۳۰۰ دانشجو، ۴۰۱ کشاورز وجود دارد و از مجموع بیش از ۱۷۰۰۰ شهید ترور، ۱۲۰۰۰ نفر آنان توسط منافقین به شهادت رسیده‌اند.

جریان تروریستی منافقین تحت حمایت آمریکا و اروپا هستند

وی تصریح کرد: سخت‌تر از ترور این است که پارلمان اروپا و کنگره آمریکا این جریان تروریستی و این جرثومه‌های فساد، جنایت و خونخواری را از لیست سیاه خود خارج کرده و دفاع از آنها و حمایت از آنها را وظیفه خود دانسته‌اند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: این فقط به‌خاطر عمق کینه آنها به ایران است. آن خونخواران الان با حمایت آمریکا و اروپا مشغول اقدامات مجرمانه خود هستند یعنی خون بشریت برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ارزشی ندارد. آنچه برای آنها مهم است منافع آنهاست و بقیه همه ابزار هستند. بدترین جنایت به بشریت نگاه ابزاری به بشریت است. اخراج این تروریست‌ها از لیست تروریست‌ها نشان از جابجایی وحشتناک مفاهیم در غرب در اثر سیاست‌بازی است.

جریان تروریستی منافقان الان با حمایت آمریکا و اروپا مشغول اقدامات مجرمانه خود هستند یعنی خون بشریت برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ارزشی ندارد.

وی ادامه داد: عجیب این است که همان تروریست‌ها در حال حاضر در حمایت آمریکا و انگلیس مشغول اقدامات مجرمانه خود هستند. اما این دولت‌ها با پررویی و بی‌حیایی و با وقاحت از حقوق بشر صحبت می‌کنند و ایران را در رتبه اول ناقضین حقوق بشر قرار می‌دهند و از این‌رو اقدام اخیر آنها که ایران را از جهت حقوق بشر محکوم کردند، فاقد ارزش است.

بدترین نقض حقوق بشر در خیابان‌های آمریکا اتفاق می‌افتد

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: عجیب‌تر این است که در حال حاضر بدترین نقض حقوق بشر در خیابان‌های آمریکا اتفاق می‌افتد ولی اروپا حتی جرأت کوچک‌ترین اعتراض به آنها را ندارد و به جای آنها ایران را محکوم می‌کند.

امام جمعه اردبیل گفت: حزب دموکرات کردستان و پژاک از احزاب صهیونیستی هستند ما اساسنامه آنها را دیده‌ایم سر تا پا موالات  به رژیم صهیونیستی است. ترکیه و ایران برای دفع شرارت این دو حزب که با دستور آمریکا و اسرائیل شرارت می‌کنند شمال عراق را بمباران کردند. چون عراق هیچ قدرتی برای حفظ امنیت خود ندارد کجا رسد به تامین امنیت همسایگان. در این خصوص عربستان هم به ایران و هم به ترکیه اعتراض کرده که چرا در امور عراق دخالت می‌کنید.

وی ادامه داد: این اعتراض از اعجب عجایب و در اوج وقاحت و جنون است. چون هفت سال است که هر روز عربستان یمن را بمباران می‌کند و آن را حق امنیت خود می‌داند یعنی او حق تامین امنیت خود را دارد ولی دیگران ندارند. تازه انصارالله یمن ذره‌ای قصد دخالت در امور عربستان را ندارد و این عربستان است که به آنجا حمله کرده است. 

تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در موج جدید شیوع کرونا

عاملی در خاتمه خطبه‌ها با اشاره به شروع موج جدید و خطیر کرونا گفت: طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی در موج اول در سه ماه، یک میلیون ابتلاء ثبت شده ولی در موج دوم یک میلیون ابتلاء در ۸ روز ثبت شده است! آمریکا دیروز در یک روز ۳۶هزار ابتلاء داشت در حالی که در روزهای معمولی روزی ۲۵هزار مبتلا ثبت می‌شد.

امام جمعه اردبیل گفت: این سازمان همچنین اعلام کرد ابتلاء این بار سریع است و غالب مردم در معرض آن هستند و لذا باید قرنطینه تدریجاً برداشته شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=96234

برچسب ها

ثبت نظر

-