تلاش‌های یک عضو خانواده ترامپ برای مذاکره با ایران

  • کد خبر : 94936
  • 05 تیر 1399 - 3:11
تلاش‌های یک عضو خانواده ترامپ برای مذاکره با ایران

به گزارش نیوز به نقل از رادیو بین‌المللی فرانسه، بنوشتۀ جان بولتون، رئیس جمهوری فرانسه برای تدارک ملاقات میان همتای آمریکائی خود و محمد جواد ظریف، دونالد ترامپ را در ٢۴ اوت ٢٠١٩ به صرف شام خصوصی در «هتل دو پاله» در «بیاریتز» دعوت کرد. او فاش می‌کند که رئیس جمهوری آمریکا قانع شده و خواستار این دیدار بود. جان بولتون و رئیس دفتر ترامپ، جان مایکل مولوِینی، کوشش می‌کنند وی را از این کار بر حذر دارند. جان بولتون می‌نویسد که برای او چنین دیداری ناپذیرفتنی بود و اگر صورت می‌گرفت، او از مقام خود کناره گیری می‌کرد. با این حال، دونالد ترامپ به او تاکید می‌کند که «فکر می‌کنم با او ملاقات کنم».

بنوشتۀ جان بولتون «جارد کوشنر»، داماد ترامپ نه تنها با این دیدار مخالف نبود، بلکه مانع تلاش‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، برای گفت و گو برای دونالد ترامپ شد، زیرا می‌دانست هدف او از تماس‌های مکرر و پافشاری او برای گفت و گو با رئیس جمهوری آمریکا بر حذر داشتن او از ملاقات با ظریف است. جان بولتون می‌نویسد «دونالد ترامپ نظر [مایک] مولوینی و [جارد] کوشنر را در بارۀ چنین دیداری پرسید. مولوینی با نظر من موافق بود، اما کوشنر خواستار چنین ملاقاتی بود زیرا از نظر او چیزی از دست داده نمی‌شد».

جان بولتون نوشته است «پیامی از پمپئو دریافت کردم که می‌گفت با نتانیاهو گفتگو کرده و او اصرار دارد در ساعت ١٧ و ٣٠ دقیقه به وقت بیاریتز با دونالد ترامپ گفتگو کند. هنگامی که به هتل [محل اقامت ترامپ] رسیدم، پیش از دیدار با رئیس جمهوری، مجدداً با پمپئو گفتگو کردم. به او گفتم می‌توانم به تماس‌های نتانیاهو پاسخ گویم، اما عزم آن دارم که بازهم برای بازداشتن ترامپ از ملاقات با ظریف تلاش کنم. نتانیاهو و سفیر اسرائیل، رُن دِرمِر، در جستجوی تماس تلفنی با من بودند. از پمپئو خواستم به آنان بگوید که توان من در این زمینه زیاد نیست».

مشاور پیشین دونالد ترامپ می‌نویسد در طبقۀ محل اقامت ترامپ «با کوشنر و مولوِینی روبرو شدم. کوشنر با تلفن با سفیر آمریکا در اسرائیل، داوید فریدمن، در گفتگو بود و به او گفت که نخواهد گذاشت نتانیاهو با ترامپ گفتگو کند. کوشنر، در پایان گفتگو [با داوید فریدمن] توضیح داد که به این خواست و تلاش دیگری از جانب نتانیاهو برای گفتگو با ترامپ پاسخ منفی داده است زیرا به نظر او شایسته نیست که رهبر یک کشور خارجی بتواند به رئیس جمهوری آمریکا بگوید با چه کسی می‌تواند گفتگو کند». با این حال، دیدار میان دونالد ترامپ و محمد جواد ظریف سر نگرفت. جان بولتون از اینکه آیا تلاش‌های او در این زمینه موثر بوده و یا عدم برگزاری این دیدار سبب دیگری داشته است، ابراز بی اطلاعی می‌کند.


این مطلب برایم مفید است




۲۶


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=94936

ثبت نظر

-