فرهاد در اهواز بی‌گدار به آب نزند!

  • کد خبر : 94266
  • 04 تیر 1399 - 10:52
فرهاد در اهواز بی‌گدار به آب نزند!

نیوز/ محمدرضا مدنی؛ صادق ورمزیار تقابل دو مربی از نسل جدید فوتبال کشورمان یعنی جواد نکونام و فرهاد مجیدی را از اتفاقات جالب نخستین دیدار لیگ فوتبال در دوران پساکرونا می داند. پیشکسوت استقلال همچنین درباره شرایط هر دو تیم در آستانه رویارویی فولاد خوزستان و استقلال به نکات مهمی اشاره کرد که در ادامه می‌آید.

تقابل جواد نکونام و فرهاد مجیدی دو مربی ۴۰ و ۴۴ ساله لیگ برتری‌مان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
هر جفت این مربیان از نسل جوان و اخیر فوتبال ما هستند، با این تفاوت که جواد نکونام تجربه بیشتری نسبت به فرهاد مجیدی دارد. او مدتی کنار کارلوس کی‌روش در سطح ملی کار کرد و سپس در لیگ دسته اول سرمربی تیم نساجی بود که آن را به لیگ حرفه‌ای آورد. جواد تجربه مربیگری در فولاد را هم دارد، اما فرهاد مجیدی در این سطح کار نکرده و تنها چند دیدار در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا هدایت استقلال را در دست داشته است.

با این تفاسیر رویارویی این دو تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟
این بازی از چند جنبه قابل بررسی است. استقلال در حال حاضر شرایط آرمانی ندارد.

چطور؟
با توجه به تعداد بالای مصدومان این تیم به آسانی می‌توان گفت استقلال پرمصدوم‌ترین تیم حال حاضر لیگ برتر است که حدود ۶ یا ۷ مصدوم یا بازیکنان ناآماده در اختیار دارد. فقط دو بازیکن در همین ۱۰ روز گذشته رباط صلیبی دادند و قبل‎تر هم داریوش شجاعیان و محسن کریمی.

نظرتان درباره بازی استقلال – فولاد چیست؟
این بازی در شهر اهواز و استان خوزستان برگزار می‌شود با آب و هوایی بسیار گرم در این فصل از سال! قطعاً استقلال با توجه به اینکه در هوای خنک‎تری تمرین می‌کند، از این نظر از تیم فولاد عقب است. علاوه بر آن باید وضعیت کرونا در استان خوزستان و شهر اهواز را هم به این موضوع اضافه کرد که همگی می‌تواند شرایط را به ضرر تیم استقلال تغییر بدهد.

به خاطر مصدومیت؟

بله! استقلال با این شرایط ممکن است با چند مصدوم از اهواز برگردد.

با این حساب چه توصیه‌ای به تیم استقلال دارید؟
استقلال می‌تواند برای کسب ۳ امتیاز این دیدار از انگیزه اش استفاده کند. فرهاد بیش از هر چیز باید روی انگیزه بازیکنان استقلال تمرکز داشته باشد. برد احتمالی استقلال در این بازی مساوی با یک برد ۶ امتیازی است که هم خودش را به صدر نزدیک‌تر می‌کند، هم فولاد را پایین نگه می‌دارد.

سبک دو مربی این دو تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟
نکونام تقریباً به سبک کارلوس کی‌روش مربیگری می‌کند که فوتبال اقتصادی به آن گفته می‌شود. روشی که یک تیم با کمترین دویدن می‌تواند بهترین نتیجه را کسب کند. این روش بازی در شرایط آب و هوایی اهواز قطعاً می‌تواند بهترین روش باشد و استقلال نیز می‌تواند از آن استفاده کند. حتماً فولاد دل به ضدحملات می‌بندد و سعی می‌کند با دواندن بیشتر توپ انرژی اش را برای یک‌سوم پایانی بازی حفظ کند.

اما فرهاد مجیدی مربی هجومی است. فکر می‌کنید استقلال فردا با چه روشی بازی کند؟
فرهاد به هیچ‌وجه نباید بی‌گدار به آب بزند و باید بداند اگر بخواهد بازی را با دویدن‌های بی‌امان استارت بزند، در هوای گرم اهواز قطعاً بازیکنانش به دقیقه ۹۰ نمی‌رسند و قطعاً در یک‌سوم پایانی به شدت تحت فشار قرار می‌گیرد. او باید بتواند فوتبال اقتصادی را به بازیکنانش تفهیم کند تا با این روش بازی کنند.

خبر دارید گفته شده شاید مهدی قایدی در پایان این فصل به فوتبال اروپا ترانسفر شود؟
مهدی توان بالایی در حمل توپ دارد که این موضوع کمک می‌کند توپ را به خوبی به جایی که می‌خواهد، برساند و یا در نهایت آن را روانه دروازه کند. مهدی قایدی نیاز به یک تجربه خوب داشت که آن را در استقلال به دست آورد و حالا تا حدی می‌تواند به بازی در لیگ‌های خارجی فکر کند. شاید تنها نقطه ضعف او، جثه اش باشد در غیر این صورت به لحاظ فوتبالی چیزی کم ندارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=94266

ثبت نظر

-