نه پورحیدری پولکی بود، نه حجازی خائن

  • کد خبر : 93263
  • 03 تیر 1399 - 10:03
نه پورحیدری پولکی بود، نه حجازی خائن

به گزارش نیوز، طی روز‌های گذشته مصاحبه امیرحسین فتحی و ادعای او مبنی بر آنکه علی جباری تعدادی از استقلالی‌های قدیمی نظیر حجازی و پورحیدری را پیشکسوت استقلال نمی‌داند بازتاب رسانه‌ای زیادی داشت. عباس کردنوری که از ابتدای انقلاب تا سال ۶۸ به نوعی مدیرعامل استقلال بود و با ناصر حجازی و منصور پورحیدری مستقیم کار کرده بود، در گفتگو با نیوز به دفاع از این دو شخصیت پرداخت و برچسب‌هایی که به آن‌ها زده می‌شود را رد کرد.

پورحیدری کمک هم می‌کرد
منصور پورحیدری از مکتب دارایی به استقلال (تاج) آمد و از سال ۵۳ هم به‌عنوان دستیار کنار تیم باقی ماند. او مدت‌ها دستیار رایکوف و جگیج بود و الفبای مربیگری را آموخت. پس از انقلاب البته در سال‌های اول به دلیل اینکه فوتبال ایران تعطیل بود، منصورخان به امارات رفت و مربیگری کرد، ولی همین مسئله هم با هماهنگی ما صورت گرفت. پورحیدری از اوایل دهه ۶۰ صادقانه کنار استقلال بود و نه تنها پولکی نبود بلکه از جیب خودش نیز برای تیم خرج می‌کرد. در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ هم اصلاً نگاه مالی به استقلال نداشت و فقط زمانی از تیم رفت که این تیم با افراد دیگری به عنوان سرمربی کار می‌کرد.

خانه خریدن حجازی
در مورد مرحوم حجازی هم آدم باید تمام واقعیات و جوانب امر را در نظر بگیرد. این بنده‌خدا در اواسط دهه ۵۰ می‌خواست برای خانواده خودش خانه بخرد. در آن مقطع تاج (استقلال) حداکثر می‌توانست ۸۰ هزار تومان به او بدهد، ولی شهباز تقریباً دو برابر این پول را می‌پرداخت به همین خاطر ناصر رفت تا به زندگی خودش سر و سامان بدهد. حجازی اصلاً به استقلال خیانت نکرد. او با پول شهباز برای خانواده‌اش خانه خرید. کاری که اصلاً بد نبود. اتفاقاً پس از انقلاب نیز با وجودی که می‌توانست در خارج زندگی کند، در ایران ماند و بدون چشمداشت مالی به استقلال برگشت.

سهام استقلال
در مورد فروش سهام باشگاه استقلال به پیشکسوتان و مدیران قدیمی باشگاه راستش هنوز به این مسئله فکر نکرده‌ام که سهام بخرم یا نه. فعلاً منتظر هستم تا ببینم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=93263

ثبت نظر

-