مرکل عاملان خشونت‌های خیابانی را «نفرت‌انگیز» خواند

  • کد خبر : 93132
  • 03 تیر 1399 - 7:11
مرکل عاملان خشونت‌های خیابانی را «نفرت‌انگیز» خواند
به گزارش نیوز،

«استفان سیبرت»، سخنگوی دولت آلمان، امروز (دوشنبه) گفت که آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان خشونت‌های خیابانی و حمله به نیرو‌های پلیس در شهر اشتوتگارت را به شدت محکوم کرده و کسانی که به افسران پلیس این شهر حمله کردند و اجناس فروشگاه‌ها را به غارت بردند را « نفرت‌انگیز » خوانده است.   

اخبار بین الملل-استفان سیبرت در باره این خشونت‌ها امروز گفت: «همه کسانی که این (اقدامات) را انجام داده‌اند، با شهر خود، مردمی که در کنار آنها زندگی می‌کنند و قوانینی که از همه ما محافظت می‌کنند مخالفت کرده‌اند.» 

صدها نفر از مردم آلمان یکشنبه شب در مرکز شهر اشتوتگارت طی درگیری‌های خیابانی با پلیس، اموال عمومی را تخریب و چندین نیروی پلیس در این شهر را زخمی کردند.

مقامات آلمان از این اقدامات که به صورت بی‌سابقه‌ای در این کشور رخ داد شوکه شدند.

سخنگوی پلیس اشتوتگارت در این رابطه گفته در ابتدا وضعیت کاملاً خارج از کنترل بود، اما بعد از گذشت چند ساعت، اوضاع حوالی صبح آرام شد. با این حال برای کنترل اوضاع، صدها نیروی امنیتی از سراسر ایالت بادن وورتنبرگ به مرکز این ایالت اعزام شده بودند.

بیش از ده‌ها نفر از این آشوبگران که نیمی از اتباع آلمان بوده‌اند دستگیر شده‌اند. گزارش پلیس نیز حاکی از آن بوده که ۱۹ مأمور پلیس در این ناآرامی‌ها زخمی شده‌اند. 

به گفته لوتس، نیروهای پلیس در ماه‌های اخیر شاهد بروز خشونت از جانب برخی افراد بوده و آنچه که در این زمینه تازگی دارد، برنامه‌ریزی این خشونت‌ها از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=93132

ثبت نظر

-