تنظیم قندخون با راه کارهای ساده

  • کد خبر : 91647
  • 10 مرداد 1400 - 12:05
تنظیم قندخون با راه کارهای ساده

به گزارش نیوز: پایین نگه داشتن  و تنظیم قندخون بدون دارو هم ممکن است کافیست تغذیه خود را اصلاح کرده و رژیم بدون قند را استفاده کنید و با کاهش وزن قند خونتان را کنترل کنید. در ادامه با چند راه کار برای تنظیم قندخون آشنا شوید.

وجود سطح بالایی از گلوکز به تدریج به بدن آسیب وارد می‌کند که در این گزارش راهکارهایی موثر برای کنترل آن ارائه شده است.

کاهش مصرف مواد غذایی فرآوری شده

غذای فرآوری شده تنها شامل غذای مایکروویو و دیگر غذا‌های آماده نمی‌شود. هر غذایی که به نحوی از شکل طبیعی خود خارج شده باشد، چه به دلایل افزایش سطح ایمنی چه برای راحتی کار افراد، غذای فرآوری شده نام می‌گیرد.

تنظیم قندخون

این یعنی از آنچه فکرش را می‌کنید بیشتر غذای فرآوری شده می‌خورید. غذا‌های فرآوری شده حتما ناسالم نیستند، اما هرچه در گروه فرآوری شده‌ها قرار بگیرد ممکن است حاوی نمک، قند و چربی اضافه باشد. کاهش مصرف خوراکی‌های فرآوری شده و تمرکز در مصرف سبزیجات، غلات، خشکبار، حبوبات و گوشت ماهی و گوشت قرمز در کنترل سطح قندخون بسیار موثر است.

مصرف فیبر خوراکی پروتئین و چربی‌های سالم

این مواد باعث کاهش جذب مواد قندی، کاهش سطح قندخون و بهبود مقاومت انسولین مفید در بدن می شوند. مصرف مواد غذایی سرشار از منیزیم  برای حفظ سطح قند خون و بهبود حساسیت نسبت به انسولین موثر‌تر است.

>>>بیشتر بخوانید:

کنترل قند خون با این خوراکی ها

سرکه سیب

ترکیب آب و سرکه سیب و مصرف آن پیش از غذا خوردن به کنترل قند خون کمک می‌کند. پزشکان توصیه می کنند که افراد برای بهبود کارکرد کلیه‌ها و رگ‌های خونی و همچنین مقابله با بیماری‌های قلبی مصرف این سرکه را در برنامه غذایی خود بگنجانند. این نوشیدنی به زنان توصیه  می‌شود چراکه وضعیت باروری را بهبود می بخشد.

تنظیم قندخون

نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب به کلیه‌ها کمک می‌کند تا میزان قند مازاد در خون را از طریق ادرار دفع کند. برای کاهش سطح قند خون ۷ تا ۹ ساعت خواب در شبانه روز و انجام فعالیت‌های کاهنده استرس از قبیل ورزش و مدیتیشن توصیه می شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=91647
-