احتمال افزایش بیماران کرونا در اردبیل/ کرونا همچنان کشنده است

  • کد خبر : 91177
  • 01 تیر 1399 - 3:40
احتمال افزایش بیماران کرونا در اردبیل/ کرونا همچنان کشنده است

به گزارش نیوز، دکتر محمد رضا رضایی بنا اظهار داشت: به تصور برخی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا کاهش یافته، باید به آنان گفت کرونا همچنان کشنده است و در حال حاضر وضعیت ۳۰ نفر وخیم گزارش شده و در بخش ICU بستری هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا در استان شناسایی شده و یک نفر فوتی داشته‌ایم و در حال حاضر از این آمار مبتلایان گزارش تعداد ۵ نفر در اردبیل، ۴ نفر در پارس آباد و ۴ نفر نیز در مشکین شهر بوده که در بیمارستان فاطمی و بیمارستان تروما اردبیل بستری هستند، البته دلیل کاهش فوتی‌ها را می‌توان کاهش در مبتلایان و ارتقا مراقبت‌های پزشکی و درمانی دانست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری بودن ۱۰۱ نفر در بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: آمار کرونا طی دو هفته گذشته در نوسان بوده و با در نظر گرفتن آمار بستری شدگان می‌توان به غیر نزولی بودن این بیماری در استان اشاره کرد.

آمار مبتلایان به کرونا در اردبیل

رضایی بنا با اظهار نگرانی از افزایش تعداد مراجعین سرپایی به بیمارستان‌ها، تصریح کرد: با سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم توجه به فاصله گذاری اجتماعی وضعیت وخیم خواهد شد و احتمال می‌دهیم در روزهای آینده تعداد بستری‌ها نیز افزایش یابد، لذا استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده به جد توصیه می‌شود.

وی با بیان این‌که در صورت افزایش مبتلایان مجبور به استفاده مجدد از مراکزی خواهیم بود که قبلاً تعطیل شده بود، تاکید کرد: مردم از مسافرت‌های غیرضروری خودداری و از برگزاری میهمانی ها پرهیز کنند تا موجب ورود این بیماری منحوس به خانواده نشوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر ضرورت رعایت موارد بهداشتی در مراکز پرتجمع و عمومی نظیر اتوبوس و تاکسی، اظهار کرد: متأسفانه در بین شرکت کنندگان در مجالس ترحیم و عروسی‌ها موارد ابتلاء به بیماری بیشتر گزارش می‌شود که توصیه می‌کنیم مردم به خاطر سلامتی و حفظ جان خود در رعایت فاصله گذاری اجتماعی اهتمام ورزند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=91177

ثبت نظر

-