چگونه نمک را از وعده‌های غذایی خود حذف کنیم؟

  • کد خبر : 9067
  • 30 مرداد 1400 - 10:00
چگونه نمک را از وعده‌های غذایی خود حذف کنیم؟

نیوز: نمک پای ثابت همه ی غذا هاست.یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: متاسفانه استاندارد مصرف نمک در ایران دو تا سه برابر بیشتر از استاندارد مصرف جهان است. متاسفانه استاندارد مصرف نمک در ایران دو تا سه برابر بیشتر از استاندارد مصرف سایر کشور‌های جهان است.

 سازمان بهداشت جهانی می‌گوید: همه‌ افراد باید به مصرف کمتر از ۵ گرم نمک در طی ۲۴ ساعت شبانه‌روز بپردازند، اما این عدد در کشور ما بین ۱۲ تا ۱۵ گرم است.

بیشتر افراد تنها زمانی مصرف‌نمک زیاد را شاهد هستند که آن را به صورت مستقیم مصرف کنند، اما از آنجایی که نان و پنیر حاوی مقدار زیادی نمک است، پس میزان مقدار نمک دریافتی که همان ۵ درصد است در زمان خوردن صبحانه تامین می‌شود.

چگونه نمک را از وعده‌های غذایی خود حذف کنیم؟

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره لزوم حذف نمک از وعده‌های غذایی، گفت: استفاده از نان‌های حجیم صنعتی، مصرف پنیر‌های کم‌نمک، قرار ندادن نمکدان در سفره و ریختن مقدار کمی نمک در غذا باعث می‌شود تا کم‌کم‌مصرف زیاد نمک را فراموش کنیم.

فرح‌بخش درباره جایگزین کردن خوراکی‌های دیگر به جای نمک، گفت: استفاده از خوراکی‌های دیگر مانند لیمو، آبلیمو، آبغوره، سرکه و آب نارنج جایگزین‌های خوبی به جای نمک هستند.

مصرف نمک

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی، تصریح کرد: استفاده از ادویه‌جات دیگر مانند زردچوبه، فلفل، دارچین، مرزه، پودر کاری و… به میزان متعادل، هم باعث افزایش مزه دلنشین غذا می‌شود و هم ما را به مصرف کم نمک عادت می‌دهد.

عوارض‌مصرف زیاد نمک:  اولین عارضه خطرناک‌مصرف زیاد نمک برای افراد، افزایش فشار خون است.

مصرف‌زیاد نمک باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن نتواند به میزان کافی آب‌های مورد نیاز بدن را به رگ‌های خونی برساند و در نهایت باعث تضعیف اندام‌های تحتانی بدن خواهد شد.

>>>بیشتر بخوانید:

نمک دریا چه تاثیری بر زیبایی دارد؟

بروز سنگ کلیه و آب مروارید بامصرف مقدار زیاد نمک

فرح‌بخش در پایان گفت: سدیم موجود در نمک یک پایه قوی برای ضربه به کلیه‌های انسان و ایجاد سنگ کلیه است و می‌تواند باعث اختلال در سایر نواحی حساس بدن از جمله بروز آب مروارید و اختلال در بینایی افراد شود

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=9067

برچسب ها

ثبت نظر

-