کاهش محرومیت کفاشیان توجیه حقوقی ندارد

  • کد خبر : 90585
  • 31 خرداد 1399 - 12:47
کاهش محرومیت کفاشیان توجیه حقوقی ندارد

به گزارش نیوز، عبدالرحمان شاه حسینی رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در برنامه رادیویی چهار چهار دو درباره مقررات بین المللی فوتبال در مبحث ارکان قضایی گفت: ۷-۶ سال پیش مقررات بین المللی فوتبال در مبحث ارکان قضایی تغییرات ایجاد شد. به این شکل که در تمام کشور های عضو انتخاب ارکان قضایی اعم از کمیته انضباطی، استیناف وکمیته اخلاق توسط رئیس فدراسیون ممنوع اعلام شد؛ چراکه استقلال سیستم قضایی فوتبال زیر سوال می‌رود و اگر اینطور باشد، افراد نمی‌توانند مستقل باشند.

وی با اشاره به شایعات فضای مجازی درباره برگشت علی کفاشیان به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و تغییرات حکم افزود: از لحاظ حقوقی پرونده هایی که تشکیل می‌شود و درخواست تجدید نظر برای آن داده می‌شود دو حالت دارد، حالت اول این است که با ارائه مستندات ثابت می‌شود که هیچ تخلفی صورت نگرفته‌ است و حکم تبرئه صادر می‌شود اما این اتفاق در خصوص علی کفاشیان صورت نگرفت این در حالی‌ست که تنبیه، تقلیل یافته است.

شاه حسینی ادامه داد: کسر این تنبیه برای ما قابل پذیرش نیست چراکه به لحاظ حقوقی هیچ توجیهی ندارد.

رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مدیران فوتبال در حال استفاده از امتیازات کلان فوتبالی هستند اظهار کرد: این افراد که قرار است هدایتگر فوتبال باشند، جامعه فوتبال توقع شدیدترین برخورد با آنان را دارند تا برای سایرین درس عبرت شوند.

وی افزود: اگر شرایط تخفیف هم فراهم باشد باید معقول و منطبق با اصول باشد.

شاه حسینی با اشاره به وضعیت کفاشیان و تاج بیان کرد: کفاشیان و تاج یا استعفا داده اند یا غیبت کرده اند‌.

در صورتیکه استعفا داده اند و پذیرفته شده برگشت آنان تابع شرکت در انتخابات است.

درصورتیکه غیبت کرده باشند نباید هرزمان که مد نظر خودشان است بازگردند و هیئت رئیسه باید به آن رسیدگی کنند.

رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: کفاشیان در مدت زمان حضورش در فوتبال آن را به خرابه تبدیل کرد و تاج آن را به ویرانه مبدل ساخت‌.

شاه حسینی درباره اساسنامه ایجاد شده گفت: آن ها طوری اساسنامه را تنظیم کردند که تنها دو رئیس در آن متولد شد.

وی در پایان تصریح کرد: این افراد باید از فوتبال بروند تا مالکان واقعی به آن جان تازه ای برگردانند و آن را به سامان برسانند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=90585

ثبت نظر

-